A Ferrari tisztában volt azzal, hogy az eddig látottak alapján a Marina Bay Street Circuit nem fekszik túlzottan az SF90-esnek, így több fontos fejlesztéssel is hoztak Szingapúrba. A pénteki szabadedzéseken azonban még nagy volt a maranellóiak hátránya, nem mellesleg több probléma is hátráltatta a munkájukat – Charles Leclerc kocsijában például még váltót is kellett cserélni.
Az előzmények alapján tehát Mercedes, Red Bull csatára lehetett számítani, ám a harmadik gyakorlásra hirtelen összeállt a kép Leclerc-éknél. A monacói az utolsó tréning után az időmérőn sem talált legyőzőre, így meglepetésre sorozatban a harmadik pole pozícióját jegyezte.
„Elég őrült kör volt. Az első próbálkozásomkor túl közel voltam Lewishoz (Hamilton), amiért a második szektorom nem is sikerült túl jól, szóval nagy nyomás volt rajtam, hogy második nekifutásra javítsak. Mindent beleadtam, hibáztam is. Néhányszor úgy éreztem, a kontrollt is elvesztem az autó felett, kétszer vagy háromszor azt hittem, a falban végzem – kezdte az idén már 5 rajtelsőséget jegyző Lerclerc az értékelést, majd kitért arra is, mi segítette hozzá a sikerhez. – Nagy köszönettel tartozom a csapatnak. Nagyszerű munkát végzett, és hihetetlenül örülök, hogy megszereztem a pole-t. A péntekünk nagyon nehéz volt, én pedig pocsék napot zártam, de keményen dolgoztunk, ami kifizetődött az időmérőn."
A siker az olasz istálló csapatfőnökét, Mattia Binottót is meglepte, figyelmeztetett azonban, a pontokat vasárnap osztják.
SZEPTEMBER 20., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:40.259 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:38.773 | |||
SZEPTEMBER 21., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:38.192 | |||
Időmérő:1. Leclerc 1:36.217 | |||
SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP | |||
A verseny (61 kör, 308.706 km) rajtja: 14.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj | ||
Október 27., 20.10 | 20. Mexikói Nagydíj |
„Ez sokkal jobb annál, amit vártunk. Új aerodinamikai csomagot hoztunk, azt azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy a lényeg csak ez után következik. Bár remek az élről rajtolni Szingapúrban, még mindig úgy hiszem, a Mercedes nagyon erős lesz" – magyarázta a svájci, arra utalva, hogy a pénteki versenyszimulációk alapján az „ezüstnyilak" állnak az élen, és idén már többször is bebizonyosodott, a gumikkal is jobban tudnak gazdálkodni. A második helyen végző Hamilton így bízik is abban, jót csatázhatnak a Ferrarival.
„Nem tudom, honnan rántotta elő ezt a tempót a Ferrari, hiszen papíron ez a pálya annyira nem fekszik neki, de remek munkát végeztek a csapat tagjai, és Charles nagyszerű kört tett össze. Nekem valami különlegeset kellett volna összehoznom, és bele is adtam mindent, amit csak tudtam" – mondta a két Q3-as köre között több mint 1 másodpercet javító brit, aki végül 191 ezreddel maradt le az elsőségről.
„Nagyon szoros volt, örülök, hogy sikerült beékelődnöm a két Ferrari közé. A versenyen agresszíven támadunk majd" – jelentette ki a címvédő, aki mellett a németek csapatfőnöke, Toto Wolff is kifejtette, nem feltétlenül erre az eredményre számított.
„Ez olyan pálya, amelyen, azt hitted, a Mercedes és a Red Bull fog egymással küzdeni úgy, mint Magyarországon is történt. De ez nem szokványos pálya, a Ferrari pedig nagyon jó munkát végzett. A futamon össze kell majd dolgoznunk" – emelte ki az osztrák, és azt is megosztotta, nem csak az olaszok egyenesbeli fölénye volt döntő a kvalifikáción.
„Nyertek pár tizedet az egyenesben, ezúttal azonban a kanyarokban is erősek voltak, mindenhol. Bár a múlt ellenünk szól, a futam még el sem kezdődött, és úgy hiszem, ha Lewis jól rugaszkodik el, miközben Valtteri (Bottas) javít egy vagy két pozíciót, akkor remek helyzetben leszünk" – utalt arra Wolff, hogy az elmúlt 10 itteni nagydíjon 8 alkalommal az élről induló diadalmaskodott.
A harmadik helyen Vettel végzett, aki ezen a hétvégén is hátrányban van csapattársához képest, igaz, az időmérő harmadik szakaszában még ő vezetett az első körök után. Ám a második próbálkozásakor már hibázott a német, és be sem fejezte a körét.
„Az utolsó köröm jobban is sikerülhetett volna, de összességében jó érzés volt az autót vezetni. Talán túl korán lőttem el azt a kört, aztán hibáztam, és nem is volt értelme befejeznem. Mindenesetre jó helyzetben vagyunk, remek versenyünk lehet. A legnagyobb kérdés az, hogy végig nyomhatjuk-e, vagy a gumikat kell majd menedzselnünk"– árulta el Vettel.
A negyedik pozícióban Verstappen végzett, aki nem is leplezte, meglepte, hogy ennyire nem volt meg a Red Bull tempója egy olyan pályán, amelyen favoritnak számítottak.
Az MGU-K meghaladta a megengedett maximális teljesítményt az autójában, ezért törölték a kvalifikációs eredményeit. |
„Úgy érzem, az egész időmérőn hiányzott a tempónk. Így nem is lepett meg nagyon, hogy még inkább lemaradtunk, amikor a Q3-ban mindenki feltekerte a motort. Az autót jó érzés volt ugyan vezetni, de nem volt elég tapadásunk. Gyorsabban szerettem volna menni, ám négy keréken csúsztam. Nem tudom megmondani, hogy lehetett volna-e esélyünk a pole-ra, vagy sem" – vallotta be a holland.
„Péntekről szombatra sok minden tud változni, itt pedig ez hatványozottan igaz. Kissé meglepett, hogy ennyire nem voltunk versenyképesek, főleg az után, hogy Monzában a várakozásokkal ellentétben jól teljesítettünk, papíron pedig ez a helyszín fekszik is nekünk. Ezt mindenképpen meg kell vizsgálnunk. Túl lassúak vagyunk, de majd meglátjuk" – zárta gondolatait Verstappen.
A verseny vasárnap 14 óra 10 perckor kezdődik.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:36.217 | átlag: 189.434 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36.408 | 0.191 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:36.437 | 0.220 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:36.813 | 0.596 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:37.146 | 0.929 |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:37.411 | 1.194 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:37.818 | 1.601 |
8. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Renault | 1:38.095 | 1.878 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:38.264 | 2.047 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:38.329 | 2.112 |
11. | Sergio Pérez** | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:38.620 | 1.970 |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:38.697 | 2.047 |
13. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:38.699 | 2.049 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:38.858 | 2.208 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:39.650 | 3.000 |
16. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:39.957 | 2.640 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:39.979 | 2.662 |
18. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:40.277 | 2.960 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:40.867 | 3.550 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:41.186 | 3.869 |
*kizárták az időmérőről **5 rajthelyes büntetés váltócsere miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:37.317 | 1. | Leclerc | 1:36.650 |
2. | Hamilton | 1:37.565 | 2. | Vettel | 1:36.720 |
3. | Leclerc | 1:38.014 | 3. | Hamilton | 1:36.933 |
4. | Vettel | 1:38.374 | 4. | Verstappen | 1:37.089 |
5. | Verstappen | 1:38.540 | 5. | Bottas | 1:37.142 |
6. | Norris | 1:38.606 | 6. | Norris | 1:37.572 |
7. | Sainz | 1:38.882 | 7. | Albon | 1:37.865 |
8. | Hülkenberg | 1:39.001 | 8. | Sainz | 1:37.982 |
9. | Gasly | 1:39.085 | 9. | Ricciardo | 1:38.399 |
10. | Albon | 1:39.106 | 10. | Hülkenberg | 1:38.580 |
11. | Giovinazzi | 1:39.272 | 11. | Pérez | 1:38.620 |
12. | Ricciardo | 1:39.362 | 12. | Giovinazzi | 1:38.697 |
13. | Räikkönen | 1:39.454 | 13. | Gasly | 1:38.699 |
14. | Pérez | 1:39.909 | 14. | Räikkönen | 1:38.858 |
15. | Magnussen | 1:39.942 | 15. | Magnussen | 1:39.650 |
16. | Kvjat | 1:39.957 | |||
17. | Stroll | 1:39.979 | |||
18. | Grosjean | 1:40.277 | |||
19. | Russell | 1:40.867 | |||
20. | Kubica | 1:41.186 |