Úgy tűnt, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) vizsgálatot indít Max Verstappen ellen, amiért a Q3 végén talán a szabályoknak ellentmondó szituációban autózta az egész hétvége eddigi legjobb körét. Verstappen a leintés után annak tudatában nyilatkozott, hogy elvehetik az utolsó idejét, bár azt is tudta, hogy a pole pozíciót nagy eséllyel így is megtarthatja.
A holland a Bottas balesete miatti korlátozás alatt fejezte be az utolsó körét, ami egyébként új körrekordnak számít a mexikóvárosi aszfaltcsíkon. Bár akkor úgy tűnt, hogy az idejét elvehetik, amiért sárga zászló alatt javított, az FIA-nál végül úgy döntöttek, hogy nem is vizsgálják az esetet. Nem sokkal később azonban jött a hír, hogy mégis előveszi az ügyet a felügyelő bizottság, így továbbra is kérdéses, hogy szabályosnak ítélik-e meg Verstappen új leggyorsabb körét. |
„Azt hiszem, hogy mindannyian tudjuk, mit csinálunk, ellenkező esetben nem vezetnénk F1-es autót. Ez egy időmérő volt, és a pole-ért mentünk. Ha viszont törölni akarják a körömet, akkor csak töröljék” – mondta még az ítélet meghozatala előtt.
Charles Leclerc ezzel szemben úgy véli, hogy a szabályok egyértelműek, és Verstappen nem tartotta be azokat.
„Mindenki számára világos, hogy amikor lengetik a zászlót, le kell lassítani. A baleset viszont mögöttem történt, szóval én nem tudom megítéli a helyzetet. Szerintem azonban az ilyen helyzetek egyértelműek az összes versenyző számára, ez egyszerűen az alapdolgok része” – vélekedik a Ferrari versenyzője.
Bottas késői balesete után Sebastian Vettel sem tudott már javítani az idején, így „csupán” a harmadik helyről rajtolhat vasárnap. Csapattársához hasonlóan Vettel szerint sem volt szabályos az, amit Verstappen csinált, de szerinte nem az ő felelőssége eldönteni, hogy büntetni kell-e a hollandot.
„Jól mentem az első körön, de a jó első szektor után valószínűleg túl óvatos voltam, és elveszítettem a ritmust – mondta a négyszeres világbajnok, majd kitért Verstappen leggyorsabb körére is. – Nem vagyok rendőr, szóval ne engem kérdezzenek. Egyértelmű volt, hogy dupla sárga zászló volt érvényben, így mindenkinek, aki a pályán volt, el kellett vennie a lábát a gázpedálról.”
OKTÓBER 25., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.327 | |||
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:16.607 | |||
OKTÓBER 26., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:16.145 | |||
Időmérő: 1. Verstappen 1:14.758 | |||
OKTÓBER 27., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 20.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
November 3., 20.10 | 41. Amerikai Nagydíj | ||
November 17., 18.10 | 47. Brazil Nagydíj | ||
December 1., 14.10 | 11. Abu-dzabi Nagydíj |
A negyedik helyről várhatja a piros lámpák kialvását Lewis Hamilton. Bár az ötszörös világbajnok jól kezdte a hétvégét – az első szabadedzésen a leggyorsabb kört ő autózta –, kezdettől látszott, hogy talán nem ez lesz az a hétvége, amit a Mercedes ural. Hamilton elmondása szerint mindent beleadott, de ez sem volt elég ahhoz, hogy előrébb végezzen a mexikói időmérőn.
„Azt hiszem, hogy a harmadik hely elérhető volt, de az utolsó szektorban aztán mindent elveszítettem – mesélte a brit. – Összességében elégedett vagyok a mai nappal, csak nehéz volt tartani a lépést a többiekkel. Ezt viszont már akkor is sejtettük, amikor idejöttünk, ám én mindent beleadtam. Ez nem volt elég a pole-hoz, de úgy érzem, hogy mindent kihoztam az autóból. A Red Bull nagyon erős volt a hosszú etapokon, de azt érdekes lesz látni, hogy kinek a gumijai bírják majd tovább.”
Csapattársa a pole-ból, Alexander Albon pedig az ötödik pozícióból vághat neki a mexikói versenynek. Úgy véli, hogy ennél több volt az autójában, de egy tényező igencsak hátráltatta a thaiföldi újoncot.
„Azt hiszem, hogy az autó gyorsabb volt annál, hogy az ötödik helyen végezzek, amiért egy kicsit csalódott vagyok – vallotta be Albon. – A második edzés és a kissé esős harmadik után viszont előre tudtam volna lépni, ha kisebb lett volna a forgalom. Ennek ellenére versenyben vagyunk, úgyhogy meglátjuk, mi lesz holnap.”
Hatalmas balesetet szenvedett Valtteri Bottas a Q3 legvégén, de szerencsére gond nélkül ki tudott szállni az autójából, s azóta a Mercedes a közösségi médiában is megerősítette: Bottas átesett az orvosi vizsgálaton, amelyből kiderült, hogy sérülés nélkül megúszta a becsapódást.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:14.758 | átlag: 207.260 km/ó |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:15.024 | 0.266 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:15.170 | 0.412 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.262 | 0.504 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:15.336 | 0.578 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.338 | 0.580 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:16.014 | 1.256 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:16.322 | 1.564 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:16.469 | 1.711 |
10. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:16.586 | 1.828 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:16.687 | 0.966 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:16.885 | 1.164 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:16.933 | 1.212 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.967 | 1.246 |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.269 | 1.548 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:18.065 | 2.116 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:18.436 | 2.487 |
18. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:18.599 | 2.650 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:18.823 | 2.874 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:20.179 | 4.230 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:15.949 | 1. | Hamilton | 1:15.721 |
2. | Albon | 1:16.175 | 2. | Bottas | 1:15.852 |
3. | Leclerc | 1:16.364 | 3. | Vettel | 1:15.914 |
4. | Hamilton | 1:16.424 | 4. | Verstappen | 1:16.136 |
5. | Vettel | 1:16.696 | 5. | Leclerc | 1:16.219 |
6. | Kvjat | 1:17.041 | 6. | Sainz | 1:16.267 |
7. | Sainz | 1:17.044 | 7. | Norris | 1:16.447 |
8. | Bottas | 1:17.062 | 8. | Albon | 1:16.574 |
9. | Gasly | 1:17.065 | 9. | Kvjat | 1:16.657 |
10. | Norris | 1:17.092 | 10. | Gasly | 1:16.679 |
11. | Räikkönen | 1:17.225 | 11. | Pérez | 1:16.687 |
12. | Ricciardo | 1:17.270 | 12. | Hülkenberg | 1:16.885 |
13. | Pérez | 1:17.465 | 13. | Ricciardo | 1:16.933 |
14. | Hülkenberg | 1:17.608 | 14. | Räikkönen | 1:16.967 |
15. | Giovinazzi | 1:17.794 | 15. | Giovinazzi | 1:17.269 |
16. | Stroll | 1:18.065 | |||
17. | Magnussen | 1:18.436 | |||
18. | Grosjean | 1:18.599 | |||
19. | Russell | 1:18.823 | |||
20. | Kubica | 1:20.179 |