Ross Brawn megerősítette, hogy nem tervezik kétnaposra csökkenteni a versenyhétvégéket, a jövőben is maradnak háromnaposak, bár a pénteki program megváltoztatásán azért elgondolkodnak – írja a motorsportweek.com.
OKTÓBER 11., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:28.731 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:27.785 | |||
OKTÓBER 13., VASÁRNAP | |||
Időmérő: 1. Vettel 1:27.064 | |||
A verseny: 1. Bottas, 2. Vettel, 3. Hamilton | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Október 27., 20.10 | 20. Mexikói Nagydíj | ||
November 3., 20.10 | 41. Amerikai Nagydíj | ||
November 17., 18.10 | 47. Brazil Nagydíj |
Jelenleg a háromnapos versenyhévégék rendszerében pénteken két edzést tartanak, szombaton egyet, majd az időmérőt, végül vasárnap zajlik a futam. A versenyhétvégék hosszának csökkentése elsősorban azért kerülhetett szóba, mert a jövő évi versenyszezon rekord hosszúságú idény lesz: 22 futamot rendeznek, s a 2020-as évtized közepére még további versenyekkel növelnék a bajnokság hosszát.
„A versenyhétvégék formátuma csak az egyik nézőpont azok közül, amiket részletesen megvizsgálunk, amikor azokon a szabályokon dolgozunk, amelyek a következő években irányítani fogják a Formula–1-et. Ezen munka során minden szereplő véleményét figyelembe vesszük, a promóterekét, a csapatokét, a pilótákét, és nem utolsósorban a szurkolókét is” – idézi a szaklap Brawnt.
„Őszinte leszek, a versenyszervezők között nagyon erős az egyetértés abban, hogy a jelenlegi háromnapos formátum maradjon, igaz, az elképzelhető, hogy a jövőben az órarend megváltozik. Igaz ugyan, hogy egy olyan vasárnap, mint a mostani volt Szuzukában, kétségtelenül izgalmas showt ad a nézőknek néhány órán belül, ugyanakkor elszigeteli a betétversenyeket a nézőktől, miután a korábbi napokra űzi azokat” – magyarázta a sportvezető.
„Hosszas elemzések után arra jutottunk, hogy a legjobb megoldás az lesz, ha továbbra is három napon át tartjuk az F1-es versenyhétvégéket. Ugyanakkor a pénteki napot felülvizsgáljuk, de a többi változatlan marad: szombaton időmérő, vasárnap verseny” – mondta Brawn.