Ahogy az elmúlt években, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) motorsport-világtanácsa idén is december elején tartja meg éves általános gyűlését, amelyet a pénteki díjátadó gálával zár le. Előtte egy sor fontos témát rágtak át a tagok minden szakágra, így a Formula–1-re is lebontva, és többek között véglegesítették a 2020-as versenynaptárt is.
A Williamstől távozó Robert Kubica a BMW színeiben vesz részt a jövő heti DTM-teszten Jerezben. A lengyel azt szeretné, ha 2020-ban a bajnokságban is elindulna, de ezzel egy időben az F1-es szimulátorversenyzői szerepkört sem zárta ki. |
Ahogy azt már októberben is felvázolták, az évad valóban március 15-én kezdődik Ausztráliában és november 29-én Abu-Dzabiban zárul, az alig több mint nyolc hónapba minden eddiginél több, 22 versenyt zsúfolnak bele. Jó hír, hogy ezek közé tartozik a Magyar Nagydíj is, így augusztus 2-án sorozatban a 35. F1-es futamot rendezik a Hungaroringen.
Bár Németország már nem tudja vállalni a nagydíj anyagi terheit, így kiesett a naptárból, Hollandia és Vietnám csatlakozásával két új helyszínre is ellátogat a mezőny, vagyis ezúttal még sűrűbb lesz a program, mint az idén, vagy korábban bármikor.
Február 19–21. | Barcelona |
Február 26–28. | Barcelona |
A kemény vonalas rajongók természetesen örülnek az egyre több futamnak, a világbajnoki sorozat minden helyszínre utazó tagjai viszont már sokkal kevésbé, miközben a kritikusok is attól tartanak, ez a dömping egyszerűen elértékteleníti a nagydíjakat.
Március 15. | Ausztrál Nagydíj |
Március 22. | Bahreini Nagydíj |
Április 5. | Vietnámi Nagydíj |
Április 19. | Kínai Nagydíj |
Május 3. | Holland Nagydíj |
Május 10. | Spanyol Nagydíj |
Május 24. | Monacói Nagydíj |
Június 7. | Azeri Nagydíj |
Június 14. | Kanadai Nagydíj |
Június 28. | Francia Nagydíj |
Július 5. | Osztrák Nagydíj |
Július 19. | Brit Nagydíj |
Augusztus 2. | Magyar Nagydíj |
Augusztus 30. | Belga Nagydíj |
Szeptember 6. | Olasz Nagydíj |
Szeptember 20. | Szingapúri Nagydíj |
Szeptember 27. | Orosz Nagydíj |
Október 11. | Japán Nagydíj |
Október 25. | Amerikai Nagydíj |
November 1. | Mexikói Nagydíj |
November 15. | Brazil Nagydíj |
November 29. | Abu-dzabi Nagydíj |
Kényes kérdés ez, hiszen az F1 egyik legjelentősebb bevételi forrása a promóterek által fizetett jogdíj, vagyis minél több a verseny, annál több a pénz, hosszú távon viszont lehet, hogy ez kontraproduktív stratégia.
A sportágat korábban irányító Bernie Ecclestone például úgy véli, ha 16-ban maximalizálnák a futamok számát, a rendezési jog olyan exkluzív kiváltság lenne, hogy a jelentkező helyszínek a jelenlegi összeg többszörösét is hajlandók lennének kifizetni.
Bár ebben a koncepcióban is van logika, ezzel az európai helyszínek száma erősen konvergálna a nulla felé, hiszen már most is alig tudják előteremteni a kellő összeget.
Érvek természetesen minden irányvonal mellett és ellen szép számmal felhozhatók, mindenesetre a jelenlegi tulajdonos a versenynaptár bővítése mellett tette le a garast, úgyhogy ezt kell elfogadniuk a szereplőknek.
Párizsban egyébként számos más apró szabálymódosítást is jóváhagytak, ezek közül az egyik legérdekesebb, hogy a fotósok és szurkolók idegeire menő mániákus autótakargatásnak végre a téli teszteken is véget vetnek.
A szabályok a nagydíjhétvégéken már régóta tiltják, hogy panelekkel, ponyvákkal vagy más módon rejtegessék megoldásaikat az istállók, és ez mostantól az előszezoni gyakorláson is így lesz.
A takargatás eddig azért volt dühítő, mert hosszú hónapok várakozása után mindig mindenki ki van éhezve a vadonatúj autók látványára, ráadásul a mai technológiákkal már menet közben is olyan részletgazdag és nagy felbontású fotók készülnek, hogy amúgy sem maradhat titokban semmi.
Látszik tehát, hogy a finomhangolás akkor is folyamatos, amikor a szabályok nem változnak gyökeresen, de olykor az apróságoknak is nagy szerepük lehet a javulásban.