Az első barcelonai tesztenegyértelműen a Mercedesdominált, hiszen a német gárda jegyezte a legjobb időket, futotta a legtöbb kört, s a DAS-nak keresztelt innovációjával még a riválisok elismerését is kivívta. Míg a németek egyértelműen jobban szerepeltek a Circuit de Catalunyán, mint egy évvel ezelőtt, a Ferrarinál fordított kép rajzolódott ki.
Az olaszok ugyanis 2019-ben favoritnak számítottak már az első tesztnapokat követően is, most azonban az első hét után az időlistára és a megtett körök rangsorára pillantva sincsenek a versenyzőik az első tízesben. A csapatfőnök, Mattia Binotto nem is beszélt túl optimistán, és elmondása szerint riválisaik jelenleg gyorsabbak náluk. Olasz források azt is tudni vélik, az aerodinamikai csomag nem működik az SF1000-esen, és a Red Bull is úgy látja, nem színjáték a Ferrari pesszimizmusa.
„Úgy tűnik, problémáik vannak. A Ferrari még nem is foglalkozott a versenyszimulációkkal, ezért nehezen olvasható a teljesítménye. Azonban mi úgy érezzük, előttük járunk" – jelentette ki Max Verstappen, aki a Mercedest nevezte meg a legyőzendő ellenfélnek.
Az „ezüstnyilak" azonban már most hárítani kívánják a szerepet, és hivatalos oldalukon egy olyan írást közöltek, amely arról szól, mit is tanultak az első teszthéten. A címvédő gárda többek között azt taglalta, mi alapján lehet kalkulálni, és kitért arra is, miért lehet azt hinni, altatott a Ferrari, illetve miért kell kivárni a második teszthetet a Red Bull esetében.
„Az első nap végén egy homályos minta rajzolódik ki, az első teszthét végén azonban sokkal tisztábbá válik a kép. Hogy mit mond az eredményjelző az első három nap után? Nos, a dolgok itt válnak trükkössé. hiszen a becsléseid elég korlátozottak. Azt még magabiztosan kijelentheted, hogy adott ellenfeled legalább annyira gyors, mint egy másik, azonban azt nem tudhatod, mennyivel tudnának gyorsabbak lenni. Senki sem akar felsülni, miután kijelentette, gyorsabb egy másik gárdánál, hiszen sosem tudhatod, mit rejtett el vagy mi jön ezután" – ecsetelték, majd konkrét példákat is hoztak.
„Vajon a Red Bull jelentős fejlesztési csomagot hoz a második tesztre? És a Ferrari miért használt folyamatosan alacsonyabb motormódot, mint a partnercsapatai? – utaltak arra, hogy a „vörös bikák" a hírek szerint jelentősen átszabják az RB16-ost, így az eddigiek alapján velük kapcsolatban nehéz következtetéseket levonni, míg a Ferrari azért kérdéses, mert úgy tűnt, végig altatott, ezzel is megelőzve a tavalyi fiaskót.
„Azt elmondhatjuk, úgy véljük, az élmenők között nagyon szoros lesz a harc Melbourne-ben, és azt is látjuk, a középmezőny nemcsak közeledett a topcsapatokhoz, hanem át is rendeződött az ott található alakulatok erősorrendje. A tesztidők nem értelmetlenek, hanem kész aranybányát képeznek, ha kész vagy körültekintően és kellő óvatossággal megszűrni addig, amíg nem kezd tisztulni a kép."
A második barcelonai tesztet február 26. és 28. között rendezik meg a Circuit de Catalunyán.
Február 19., szerda | A Mercedes odapörkölt az első barcelonai teszt nyitó napján | ||
Február 20., csütörtök | Räikkönen volt a leggyorsabb, de a Mercedes került a középpontba | ||
Február 21., péntek | A Mercedes a 3. napot is behúzta Barcelonában, gondok a Ferrarinál |