A Red Bull a végén robbantott, de Bottas zárt az élen az utolsó tesztnapon

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2020.02.28. 08:47
null
Bottas volt az utolsó tesztnap leggyorsabbja (Fotó: AFP)
Valtteri Bottas (Mercedes) zárt az élen a 2020-as téli tesztidény utolsó napján. A második Max Verstappen (Red Bull) lett, igaz, a holland egy keverékkel keményebb gumikon futotta a legjobbját, ami 1 tizeddel maradt el a finn idejétől. Harmadikként a délelőtt leggyorsabb Daniel Ricciardo végzett a Renault-val, míg a negyedik pozíciót az összesen 181 kört teljesítő Charles Leclerc foglalta el.

 

Napos, szélcsendes időben vette kezdetét a második barcelonai teszt harmadik napja, vagyis a 2020-as tesztidény utolsó felvonása. A csapatok általában ekkor futják a leggyorsabb köröket, így mindenképpen érdemes volt nézni az eredményeket már a korai órákban is.

Elsőként Lewis Hamilton futott mért kört, ám a brit nem az időkre, hanem a hosszabb etapokra feküdt rá a délelőtti menet első felében. A címvédő a C3-as keveréken gyűjtötte a kilométereket, s ő érte el leghamarabb az 50 körös határt is. Igaz, nem indult simán a brit napja, hiszen a W11-es kisebb fehér füstfelhőt eregetett maga után az alacsonyabb sebességű kanyarokban, amit követően rövid időre vissza is ment a garázs árnyékába.

A csütörtöki problémák után új erőforrást kapó – így összességében a hat tesztnap alatt a harmadikat használó – Mercedesszel azonban nem volt komolyabb gond, így Hamilton zökkenőmentesen folytathatta a programját.

Míg a Mercedes hosszabb etapokat teljesített, pár alakulat időmérős szimulációkat kezdett futni, így több remek köridő is született. Carlos Sainz Jr. a C2-es keveréken indult, és haladt az egyre lágyabb gumik felé, miközben a McLarenre irányította a figyelmet. A spanyol leginkább a C2-es, illetve a C3-as abroncsokon elért köreivel került a középpontba, utóbbin 1:16.822-t futott, ami gyorsabb volt, mint Sebastian Vettel csütörtöki legjobbja, amit a leglágyabb gumikon teljesített.

Igaz, Sainz faragott az idején a C2-esen is, ám akkor az utolsó szektorban visszavett, így maradt még a McLarenben. A spanyolhoz hasonlóan Sergio Pérez is játszott a szektorokkal, végül a második leglágyabb keveréken 1:16.658-at jegyzett, amivel átvette a vezetést.

Nem sokkal később Daniel Ricciardo is villantott a Renault-val, az ausztrál ugyanazon a keveréken először 156 ezredre közelítette meg a Racing Point versenyzőjét, majd tovább faragott az idején, s végül 49 ezreddel maradt el Péreztől úgy, hogy az utolsó szektorban egyéni legjobb szektort sem tudott futni.

Hozzájuk hasonlóan Charles Leclerc is a C4-es abroncsokat használta a rövid etapja során, 1:16.850-es ideje azonban elmaradt például Sainz egy keverékkel keményebb gumikon jegyzett körénél. A monacóinál is hátrébb sorolt be Hamilton, aki láthatóan nem ment rá a gyors körökre egészen az utolsó óráig.

Akkor ugyanis megállás nélkül röpködtek a lila szektorok, hiszen a legtöbb autóra felkerült a C5-ös, vagyis a leglágyabb keverék.

Először Leclerc vette át a vezetést 1:16.360-nal, majd mögé Hamilton zárkózott fel 5 százados hátrányban. Fél órával az ebédszünet előtt aztán Ricciardo robbantott a Renault-val, az ausztrál 1:16.276-nál állította meg a stoppert, s állt így az élre.

A Renault ausztrál versenyzője zárta az élen az utolsó tesztnap első felét (Fotó: AFP)
A Renault ausztrál versenyzője zárta az élen az utolsó tesztnap első felét (Fotó: AFP)

 

Fontos azonban megjegyezni, a Ferrari például többször is lassabb volt bizonyos mérőpontoknál, mint az Alfa Romeo és a Haas, míg a Mercedes meglehetősen lassú volt az első szektorban, több tizedet is kapott az ugyancsak német erőforrást használó Racing Pointtól. Ez a délelőtti sebességlistán is jól látszott, Räikkönen neve mellett 334.5 (igaz, nem is tudta bevenni utána a kanyart), míg Pérezé mellett 317.8 km/h állt, ezzel szemben Leclerc 310.1, Hamilton 309.3 km/h-t ért el az adott mérőpontnál.

Ami a megtett köröket illeti, a címvédő volt a legszorgalmasabb 90 körrel, míg mögötte Grosjean zárt 86-tal. Az 50 körös határt két csapat nem tudta elérni, a Racing Point és a Williams fejenként 43 kört teljesített.

A nap első felében egyszer sem lengett a piros zászló, igaz, több versenyző is megforgott, s néhányan a kavicságyat is megjárták.

Az ebédszünetben négy csapatnál volt változás: a Mercedesnél Valtteri Bottas, a Red Bullnál Max Verstappen, a Renault-nál Esteban Ocon, míg a Haasnál Kevin Magnussen ülhetett autóba.

Az ebédszünetet követően valamennyi istálló versenyszimulációt teljesített, és a Ferrari nem csak az SF1000-es egyensúlyán tudott javítani, hanem közelebb is került a Mercedeshez a versenytempót tekintve. A csapatfőnök, Mattia Binotto azonban továbbra sem optimista, a tesztnap során tartott sajtótájékoztatóján elmondta, nem rejtegetnek semmit, egyszerűen nem ők a leggyorsabbak jelenleg, és főleg az időmérős tempójuk hiányzik.

A maranellóiaknak azonban lesz bőven adatuk, hiszen az utolsó tesztnapon Leclerc bizonyult a legszorgalmasabbnak 181 körrel, mögötte Sainz és Kvjat következett a sorban. A legkisebb távot a Haas teljesítette, az amerikaiakat a kuplung meghibásodása marasztalta a bokszban, aminek eredményeképp Magnussen neve mellett sokáig csak 16 kör állt. A dán végül az utolsó 20 percben tudott visszatérni a pályára, a leintésig 13 kört sikerült még megtennie.

A Haashoz hasonlóan a Williamsnek is szembe kellett néznie néhány problémával. Az FW3-asban először ki kellett cserélni a gyújtógyertyát, majd később a hátsó felfüggesztésre panaszkodott a pilóta. Russell azonban így is több mint 140 kört futott.

Verstappen a végén egy keverékkel keményebb gumikon jött fel a második helyre (Fotó: AFP)
Verstappen a végén egy keverékkel keményebb gumikon jött fel a második helyre (Fotó: AFP)

 

Ami a köridőket illeti, az utolsó másfél órában volt némi izgalom, amikor Bottas először feljött a második pozícióba, majd első nekifutásra 5, másodikra további 3 századot faragott a Ricciardo által délelőtt elért időn. A finn pilótán kívül még Verstappennek sikerült a Renault elé kerülnie, a holland ráadásul úgy közelítette meg 1 tizedre a Mercedest, hogy a C4-es, vagyis az eggyel keményebb abroncsok dolgoztak az RB16-oson.

A csak délután tesztelő további két pilóta közül Ocon a hatodik, Magnussen a 13. helyen zárt.

Ezzel véget ért a 2020-as téli tesztidény, a Formula–1 mezőnye legközelebb a március 15-i hétvégén hajthat pályára a melbourne-i idénynyitón.

MÁSODIK KOLLEKTÍV TESZT, BARCELONA
A HARMADIK NAP VÉGEREDMÉNYE

1. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:16.196, 79 kör
2. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda) 1:16.269, 45 kör
3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:16.276, 65 kör*
4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:16.360, 181 kör
5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:16.410, 90 kör*
6. Esteban Ocon (francia, Renault) 1:16.433, 75 kör
7. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point-Mercedes) 1:16.634, 154 kör
8. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren-Renault) 1:16.820, 163 kör
9. George Russell (brit, Williams-Mercedes) 1:16.871, 146 kör
10. Danyiil Kvjat (orosz, Alpha Tauri-Honda) 1:16.914, 160 kör
11. Romain Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:17.037, 86 kör*
12. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:17.415, 115 kör
13. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:17.495, 29 kör
14. Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull-Honda) 1:17.803, 59 kör*

*csak délelőtt tesztelt

A csütörtöki tesztnap összefoglalója ide kattintva olvasható, míg az adatbank itt érhető el.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik