„Elindult egy közös projekt a Formula–1-es csapatokkal és az egészségügyi felszereléseket gyártó cégekkel az ügyben, hogy a felszabadult gyártókapacitást megpróbálják hasznosítani, például lélegeztetőgépeket, maszkokat készítsenek. Tudomásom szerint minden Formula-1-es istálló benne van ebben a projektben, és ott igyekszik segíteni, ahol tud, tehát manapság mindenki egészségügyi felszereléseket gyárt” – nyilatkozta az M1 aktuális csatornán szombaton Jánvári Zsolt.
Elárulta azt is, hogy a Williams összeállt egy angol céggel, amely eddig heti hét darab lélegeztetőgépet állított elő, most viszont megpróbálják feltornázni heti kétszázra, és úgy néz ki, ez sikerül is.
„Folyamatosan pörgetik fel a darabszámot, jól haladunk, eddig minden rendben van” – közölte Jánvári, aki az eszközök végső tesztelését végzi.
Hozzátette, mindenki önként jelentkezett a programra és nagyon lelkesen dolgozik, de alapvetően az összes csapat versenyezni szeretne.
A Formula–1-es idény március 15-én kezdődött volna Ausztráliában, ám azt a futamot, majd további hetet törölni vagy halasztani kellett a világjárvány miatt. Jelen állás szerint leghamarabb a június közepére tervezett Kanadai Nagydíjjal kezdődhet a szezon.
Jánvári felidézte, hogy három héttel ezelőtt Melbourne-ben nagyon szomorúan vették tudomásul a híreket, mindenki nagyon szeretett volna versenyezni, dolgozni. Annyira rossz volt a hangulat, hogy többen megkönnyezték a halasztást.
Hozzáfűzte, a folytatásról még mindig nincs hivatalos információjuk, továbbra is képlékenyek a tervek, de remélik, hogy a módosított versenynaptár tartható lesz.
„Aktív élethez vagyunk szokva, jelenleg mindenki a földre van kényszerítve, itthon kell ülnünk, ez elég rossz hatással van ránk” – magyarázta.
A Williams jelenlegi, a Haas korábbi munkatársa közölte, amennyiben sikerül megvalósítani a nyári kezdést, akkor élete legnehezebb szezonja elé néz, mert „ha ennyi versenyt bezsúfolnak a maradék időbe, akkor minden héten úton leszünk”.
Mint kifejtette, a versenyautók készen vannak, a csapatnak már nem nagyon akad munkája velük, sőt a fejlesztéseket le is állították, hogy senki ne tudjon előnyt kovácsolni a helyzetből.
„Az alkatrészek is készen vannak, nekünk ilyenkor már csak a versenyekre kellene összpontosítanunk” – magyarázta.