Az 1993-as Formula–1-es idényben az előző idényt kihagyó Alain Prost és Damon Hill ült be a Williams-Renault-ba, amelyet minden idők legkifinomultabb versenyautójának tartanak, hiszen számos, a pilótákat segítő elektronikus eszköz állt a versenyzők rendelkezésére, amelyeket 1994-re már betiltottak. Prost legnagyobb riválisa az első két verseny alapján továbbra is Ayrton Senna volt, pedig a brazil McLarenje a Honda kivonulása után a Ford második számú csapata volt, 35 lóerővel gyengébb motorral, mint a Benettoné.
Senna Dél-Afrikában sokáig maga mögött tartotta Prostot, Brazíliában pedig a francia kiesését követően nyert, így vezette a vb-t a Donington Park-i Európai Nagydíj előtt. A Williams technikai fölényét jól mutatta az időmérő eredménye, a pole-t megszerző Prosttól Hill 0.3, Michael Schumacher 1.5, Senna 1.6 másodperccel kapott ki, mindenki más hátránya két másodperc fölött volt.
A verseny rajtja előtt azonban eleredt az eső, ami miatt a hipermodern Williams minden előnye szertefoszlott Sennával szemben. A verseny névadó szponzora a videojátékokat gyártó Sega volt, és a verseny első köre Sennától a legkönnyebb fokozatra állított versenyszimulátort idézte: minden idők talán legnagyszerűbb első körét mutatta be a hol csupán nyirkos, hol csuromvizes pályán.
A negyedik helyről rajtoló brazil a célegyenesben Schumachert támadta, Karl Wendlinger pedig még az első kanyar előtt eléjük surrant a Sauberrel. Az ekkor ötödik helyezett Senna a harmadik kanyarban sikeres manővert indított Schumacher ellen, majd külső íven Wendlingert is megelőzte. A két Williams után eredt, a nehéz körülményekkel könnyen megbirkózva előbb Hillt utasította maga mögé, és még az első körben haladva Proston is átverekedte magát.
AZ ELSŐ KÖR
A videó az elindítást követően a „Megtekintés a YouTube-on” szövegre kattintva érhető el.
Senna hét másodperces előnyt szerzett, de miután felszáradt a pálya, nem nőtt tovább a fórja. Amint slick gumikra váltottak, újra esni kezdett az eső, mehettek vissza esőgumikért, de Senna négy körrel tovább kint volt a slickeken, így növelni tudta az előnyét, mielőtt ő is vizes pályára való abroncsokat kapott. Schumacher a vizes pályán kicsúszott, majd miután elállt az eső, újabb kör kerékcsere következett. A McLarennél ekkor gond támadt a jobb hátsó kerékkel, Senna kiállása 20 másodpercnél is tovább tartott, Prost vette át a vezetést.
Az időjárás ezen a napon a bolondját járatta a versenyzőkkel, újra esni kezdett, amire a Williams gyors kerékcserékkel reagált, Senna viszont kockáztatott, kint maradt a pályán a sima felületű abroncsokon. Bejött, mert hamar elállt az eső, Prost és Hill mehetett vissza a depóba, Senna pedig már több mint egyperces előnnyel vezetett a fiatal Rubens Barrichello előtt. Prost ráadásul le is fulladt a bokszban, így körhátrányba került.
A váltakozó, szeszélyes időjárás csak Sennán nem fogott ki, négyszer volt a bokszban, miközben Prost hétszer is. Barrichello hat körrel a vége előtt kiesett, csak Hill nem ért célba körhátrányban, de az angol is kapott 1:23 percet. A verseny után Senna megkapta a Sega furcsa trófeáját, majd a „rendes” serleget is.
„Nem találok szavakat, ez mennyei volt! Ilyen a tökéletes csapatmunka! Az elején tudtam, hogy kockáztatnom kell még az előtt, hogy a Williams felveszi a ritmust. Elképesztő a Williams technikai fölénye, csak így lehet legyőzni. Aztán olyan sok minden történt, hogy alig bírok minden részletre visszaemlékezni” – mondta a verseny után Senna, aki még a hatodik futam után is vezette a vb-pontversenyt, majd jött Prost négyes nyerő sorozata, amely eldöntötte a vb-t.
4. EURÓPAI NAGYDÍJ
1993. április 11., Donington Park
76 kör, a 16 futamos idény 3. versenye
1. rajtsor: Ayrton Senna (McLaren-Ford) és Alain Prost (Williams-Renault)
A dobogósok: 1. Ayrton Senna, 2. Damon Hill (Williams-Renault), 3. Alain Prost
A versenyben vezettek: Ayrton Senna 71 kör (1–18., 20–34., 39–76.), Alain Prost 5 (19., 35–38.)
A TELJES FUTAMOT IDE KATTINTVA NÉZHETI MEG.
SOROZATUNK KORÁBBI RÉSZEI
16.: Jim Clark körhátrányból állt az élre, de aztán jött az utolsó kör
EXTRA, 45.: Stirling Moss eltüntette az 50 lóerős hátrányt Monacóban
17.: Nigel Mansell óriási hajrája után 14 ezredmásodperc döntött
18.: Vettel hibája a Hamilton elleni harc végét jelentette – talán végleg
19.: Gilles Villeneuve utolsó győzelme az 1980-as évek mesterműve volt
20.: Vettel a sírból hozta vissza a világbajnoki címet Brazíliában