F1: Hamilton a Ferrariban; a Mercedes, a Honda és a Renault kiszáll?

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2020.05.04. 11:13
null
Jordan szerint Hamilton rövidesen Vettelt válthatja a Ferrariban (Fotó: AFP)
A koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés olyan szinten érintheti a Formula–1-et, hogy több gyártó rövid időn belül távozhat – véli Eddie Jordan, aki azt is megosztotta, hogy a jövőben mely alakulatok tölthetnek be fontos szerepet a sorozatban.

 

A Formula–1 idén rekordszámú 22 nagydíjra készült, ám a vezetőség alig két órával az év tervezett első szabadedzése előtt törölte az idénynyitót a koronavírus-járvány miatt. Azóta további kilenc futamot töröltek vagy halasztottak el, s jelen állás szerint a július 5-i Osztrák Nagydíjjal veheti kezdetét a legjobb esetben 15–18 versenyt magába foglaló kiírás.

A világjárvány okozta gazdasági visszaesés tompítása érdekében a sportág vezetői több intézkedést is bevezettek, ilyen volt például a 2021-re tervezett nagy szabályváltoztatások elhalasztása, számos elem fejlesztésének a befagyasztása, a szokásos nyári gyárleállás előrehozása és meghosszabbítása, illetve a költségvetési limit csökkentésére irányuló tárgyalások is.

Azonban úgy tűnik, ez sem lesz elég, és több csapatvezető is kifejezte azon aggályát, miszerint egyes alakulatok könnyen csődközelbe kerülhetnek. A korábbi csapattulajdonos Eddie Jordan azonban úgy véli, nemcsak a kisebb költségvetésből gazdálkodó alakulatok kerülhetnek nehéz helyzetbe, hanem a gyártók is, amelyek rövidesen ki is szállhatnak a Formula–1-ből.

„Meg vagyok győződve róla, hogy a Mercedes, a Honda és talán a Renault két éven belül lemond az F1-es szereplésről. A Mercedes vezetőségének nincs is nagyon más választása, hiszen mindent elértek, mindent megnyertek, így ezen körülmények között már nem tudnak más sikereket elérni. Úgy gondolom, talán eladják a csapatot Lawrence Strollnak, aki világbajnokot akar csinálni a fiából, illetve az Aston Martinból. A Racing Pointtal ez nehéz lenne" – nyilatkozta Jordan az F1-Insider.comnak.

„El tudom képzelni, hogy a Mercedes és a McLaren partnersége a régi időket fogja idézni. Az olajárak zuhannak, így az olajvállalatok sem engedhetnek meg magunknak olyan kötelezettséget, mely több tízmilliós kiadásokat jelent évente. Pontosan ezért a Petronasnak is meg kell szüntetnie a partnerségét a Mercedesszel" – jelentette ki, majd azt is elmondta, szerinte mely alakulatok maradhatnak a királykategóriában.

A Ferrari másképp gondolkozik. A Formula–1 a vérükben van, így számukra nem opció a távozás. A kiszállásukról szóló fenyegetések igazából figyelmeztető lövések. A jövőben a Ferrari, a Red Bull és valószínűleg ismét a McLaren-Mercedes lesz a sorozat meghatározó szereplője" – magyarázta, és arra is kitért, ez milyen hatással lehet az topversenyzők pályafutására.

„Minden Lewis Hamiltonról, Sebastian Vettelről és Max Verstappenről fog szólni. Én nem ismerem olyan jól Vettelt, mint Hamiltont, de úgy hiszem, nincs számára más opció, mint a kiszállás vagy a mclarenes szerződés. A Ferrari-vonat már elment. Az olaszokhoz Hamilton fog szerződni, hiszen csakis ők engedhetnek meg maguknak egy ilyen drága versenyzőt, és tudják, hogy megéri a pénzét. Verstappen marad a Red Bullnál, hogy megpróbálja legyőzni Hamiltont, azonban ez egyáltalán nem lesz könnyű feladat" – tette hozzá.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik