A Ferrari nem teljesített túl fényesen az F1-es tesztidényben, és a koronavírus-járvány miatti kényszerszünetben arra a döntésre jutott, hogy eredeti koncepciója tévút, ezért teljesen más irányt vesz a fejlesztésekkel. A módosítások azonban nem készültek el az eltolt idényrajtra, így a maranellóiak azzal a kocsival hajtottak pénteken pályára, mint amelyikkel a barcelonai gyakorlást befejezték – az áttervezett kocsi várhatóan a harmadik futamon debütál.
JÚLIUS 3., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.816 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.304 | |||
JÚLIUS 4., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 5., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 12., 15.10 | Stájer Nagydíj | ||
Július 19., 15.10 | Magyar Nagydíj | ||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj |
Mattia Binottóék tehát számítottak arra, hogy nem lesz könnyű hétvégéjük Ausztriában, és a gárda monacói pilótája is arról beszélt a csütörtöki sajtótájékoztatón, hogy valószínűleg szenvedni fognak. A pénteki szabadedzések után azonban úgy tűnik, sikerült alulmúlniuk az egyébként sem magas elváráraikat: az első tréningen 1.1 másodperc, míg a másodikon 657 ezred volt a jobbik ferraris lemaradása a mindkétszer élen záró Lewis Hamilton mögött azon a pályán, amelyen a rövidsége miatt általában jobban összerázódik a mezőny.
„Remek érzés volt visszatérni, ugyanakkor nem teljesítettünk jól ezen a napon. Rosszabb volt, mint amire számítottunk – jelentette ki őszintén Charles Leclerc. – Több autó is nagyon közel van egymáshoz, ami talán izgalmas, azonban örülnék, ha előkelőbb pozíciókért küzdhetnék. Ehhez viszont nagyon keményen kell majd dolgozunk, meglátjuk, mire megyünk szombaton – tekintett előre, s arra is kitért, pontosan mi a gond az SF1000-essel.
„Nehéz, mert az egyensúly még nem is olyan rossz, az autó összteljesítményén kell javítanunk, és a kanyarokban is időt veszítünk a többiekhez képest. Az egyensúly tehát összességében jó, a tapadással viszont már nem ez a helyzet. Gyanítom, nem egy dolgon múlik, az egész csomagunkat javítani kell. Próbálkozunk, és azon leszünk, hogy más módon bírjuk működésre az autót, hogy többet hozhassunk ki belőle. Jó döntéseket kell hozunk annak érdekében, hogy szombaton erősebben térhessünk vissza" – tette hozzá a kétszeres futamgyőztes. Csapattársa, Sebastian Vettel egy kicsit optimistább volt, azonban ő is érzi, hogy sok hiányossága van az autónak.
„Nem volt semmilyen meghibásodásunk, így ilyen szempontból jó volt visszatérni. A gyorsaság és a versenyképesség szempontjából viszont érdekes napot zártunk. Szerintem elég egyértelmű volt, hogy nem mi vagyunk a leggyorsabbak, és az is, hogy a Mercedes a várakozásoknak megfelelően nagyon erős. Kemény munka zajlik a háttérben, és elég szoros, így az lesz a célunk, hogy a Mercedes mögötti csoport vezetői mi legyünk szombaton" – zárta a gondolatait.