A Racing Point ellen a Renault már a múlt heti Stájer Nagydíjat követően is óvást nyújtott be, miután úgy véli, hogy a Racing Point lemásolta a Mercedes tavalyi konstrukcióját, továbbá tiltott információcserének köszönhetően sikerült annyira jól az RP20-as.
JÚLIUS 17., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton: 1:16.003 | |||
2. szabadedzés: 1. Vettel: 1:40.464 | |||
JÚLIUS 18., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Bottas: 1:15.437 | |||
Időmérő: 1. Hamilton: 1:13.447 | |||
JÚLIUS 19., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj | ||
Augusztus 9. 16.10 | A 70. Évforduló Nagydíja | ||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj |
Az FIA egy hete úgy találta, a Renault óvása megalapozott, vizsgálatra érdemes, és ebbe bevonta a Mercedest is, ráadásként lefoglalta Lance Stroll és Sergio Pérez autóját, és arra kötelezte a Mercedest, hogy a tavalyi modelljének fékbeömlő nyílásait átadja.
A Renault azért nyújtotta be az óvást a Magyar GP-t követően is, mert a Racing Point nem cserélte le a fékbeömlőit, hanem ugyanazt a konstrukciót használta a Hungaroringen is, mint amit Ausztriában.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a most benyújtott óvásnak mi lesz a sorsa, mindenesetre – miután a múlt hetit befogadták – valószínűnek tűnik, hogy ezt is be fogja fogadni az FIA, így a Magyar Nagydíj végeredménye egyelőre nem tekinthető hivatalosnak.
Ugyanakkor az FIA hivatalos honlapján még az is megjelent, hogy beidézték a Haas képviselőjét, mert a csapat mindkét autójánál a felvezető körön valamilyen, a versenyzőt segítő tiltott berendezést használatát gyanítják.
FRISSÍTÉS (19.45)
Az FIA hivatalos honlapján megjelent közlemény szerint az a döntés született, hogy a most benyújtott óvást és a Stájer Nagydíj után benyújtott óvást gyakorlatilag összevonják. Erre azért kerülhet sor, mert a mai tárgyalás során a Racing Point elismerte, hogy a Stájer Nagydíjat követően a kritizált alkatrészeket nem cserélte le, hanem ugyanazokat használta a Magyar Nagydíjon is.
Az FIA úgy döntött, hogy mivel pontosan ugyanazért nyújtott be ismét óvást a Renault, mint egy héttel ezelőtt, és minden lényeges részlet is azonos az új óvással kapcsolatban, a Magyar Nagydíj után nem szükséges lefoglalni ugyanazokat az alkatrészeket és autókat, mint egy hete.
Az ügyben érintett felek megállapodtak abban, hogy – tekintettel a két óvás hasonlóságára – a Stájer Nagydíj után már lefoglalt alkatrészeken elvégzett FIA-vizsgálat után meghozandó döntés lesz érvényes a Magyar Nagydíjon benyújtott óvás esetében is.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36:12.473 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 8.702 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 9.452 mp h. |
4. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 57.579 mp h. |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:18.316 p h. |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1 kör h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
10. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1 kör h. |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. |
14. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1 kör h. |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 5 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 15 | |
A Renault óvása miatt nem hivatalos a végeredmény. |