Harmadik pole pozícióját szerezte meg a Red Bull Ringen Valtteri Bottas, miután izgalmas hajrában sikerült legyőznie a mindhárom szabadedzésen az élen végző Lewis Hamiltont. Bottas számára azonban az utolsó gyors körén elkövetett hibája miatt így sem mondható tökéletesnek a szombati nap.
„Sikerült előhoznom némi pluszteljesítményt magamból és az autóból az időmérőre. Voltak bizonyos kanyarok, amelyekben néha jól mentem, de a legtöbbször kicsivel elmaradtam. Az időmérő során folyamatosan sikerült magabiztosabbá válnom, és megtaláltam azokat a területeket, amelyeken előtte gyengébb voltam. Mentem néhány jó kört, és sikerült összeillesztenem a különálló darabokat. Ennek ellenére úgy érzem, hogy volt még egy kis idő, amivel jobb lehettem volna – vallotta be a finn versenyző, majd kitért az utolsó körös hibájára is. – Azt hiszem, hogy kissé megcsúsztam, és túl szélesen vettem be a négyes kanyart, ami miatt kicsúsztam a kavicságyba. Ez az én hibám volt. Így nem alakultak tökéletesen a dolgok, és nagyon közel volt hozzám Lewis. Viszont meglepődtem az előnyünkön a többiekkel szemben.”
JÚLIUS 3., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.816 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.304 | |||
JÚLIUS 4., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.130 | |||
Időmérő: 1. Bottas 1:02.939 | |||
JÚLIUS 5., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 12., 15.10 | Stájer Nagydíj | ||
Július 19., 15.10 | Magyar Nagydíj | ||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj |
A szabadedzéseken Lewis Hamilton dominált, az Osztrák Nagydíj időmérőjének a végén viszont meg kellett elégednie a második rajthellyel. A hétvége esélyesének jelenleg egyértelműen a Mercedes tűnik, ám arra – Bottashoz hasonlóan – Hamilton sem számított, hogy ennyire a riválisok előtt járnak.
„Az autó nagyszerű volt, csak nem tudtam összerakni egy igazán jó kört, szóval van még némi munkám – mondta a hatszoros világbajnok arról, hogy kikapott a csapattársától. – Le kell ülnöm, és keményebben kell dolgoznom. Végső soron Valtteri ma jobb munkát végzett. Arra viszont nem számítottunk, hogy ekkora lesz az előnyünk, ez azonban csak a kemény, közös munkát mutatja meg. Egyértelműen azt gondoltuk a többiekről, hogy erősek lesznek annyira, hogy megküzdjenek velünk a pole-ért.”
Max Verstappen nem talált legyőzőre az elmúlt két Osztrák Nagydíjon, ráadásul idén is ő került a legközelebb az eddig domináló Mercedeshez. A Red Bull versenyzője úgy érzi, hogy nincs veszíteni valója a futamon, így keményen harcba akar szállni Hamilton és Bottas ellen.
„Örülök a harmadik rajthelyemnek, viszont más gumikon rajtolunk, mint a Mercedesek – vetette fel az eltérést Verstappen. – Ez érdekes lesz, ráadásul holnap melegebb lesz az időjárás, remélem, ez a mi javunkra játszik. A Mercedes ma más szinten volt, de meglátjuk, mire leszünk képesek holnap. Tavaly is le voltunk maradva kissé az időmérőn, szóval most is arra számítok, hogy a versenyen jobbak leszünk. Egyedül én vagyok eltérő gumikon az első tízben, nincs vesztenivalónk, szóval megpróbálom annyira megnehezíteni a Mercedes dolgát, amennyire csak lehet.”
Formula–1-es karrierje legjobb időmérős eredményét érte el Lando Norris, aki vasárnap az előkelő negyedik pozícióból rajtolhat. A McLaren pilótájának ezzel sikerült mindkét Racing Point-versenyzőt maga mögé utasítani a spielbergi kvalifikáción, amiről korábban nem gondolta, hogy sikerülhet.
Szombat délelőtt kaptak szárnyra olyan hírek Spielbergben, amelyek szerint megrekedtek a szerződéshosszabbítással kapcsolatos tárgyalások Lewis Hamilton és a Mercedes között. A pletykák szerint a címvédő istállónál jövőre csökkenteni szeretnék a hatszoros világbajnok fizetését, miközben Hamilton éppen azt szeretné elérni, hogy 2021-ben az eddigieknél is többet keressen a Mercedesnél. Az időmérő előtt Hamilton az Instagram-oldalán közölte egy kissé erélyesebb sztoriban, hogy ezeknek a híreknek semmi alapjuk sincs, ugyanis valójában még el sem kezdődtek a tárgyalások a jövőjéről a jelenlegi munkaadójával. |
„Bejöttek a számításaink arról, hogy hol leszünk a mezőnyben – mondta Norris. – A Racing Point viszont a legelejétől nagyon gyors volt. Nem gondoltuk, hogy esélyünk lesz rá, hogy megverjük őket vagy legalább arra, hogy közel kerüljünk hozzájuk. De amikor kevesebb üzemanyaggal mentünk az időmérőn, az autó magára talált, ami miatt sokkal jobbnak éreztem. Tavaly jól mentem ezen a pályán, ami fekszik az autónknak.”
Sebastian Vettel számára már a Q2-ben véget ért az időmérő, és csak a 11. pozícióból várhatja vasárnap a piros lámpák kialvását. Arra számítani lehetett, hogy a Ferrari némi nehézséggel kezdi meg a szezont, de a négyszeres világbajnok korábban úgy vélte, hogy ennél azért jobb eredményt érhetnek el az idény első időmérőjén.
„Természetesen meglepett – mondta Vettel a Q2-es kieséséről. – Azt hittük, hogy ennél azért kicsivel többre vagyunk képesek. Úgy tűnik, hogy a többiek több üzemanyaggal és kicsivel visszafogottabban mentek az edzéseken. Nem igazán voltam elégedett az autóval, túlkormányzottabb volt a kanyarbejáratokon, mint azt szerettem volna. Meglátjuk, mi lesz holnap, de azt hiszem, hogy akkor kissé másképp mennek a dolgok. Úgy érzem, hogy a pálya felmelegedése ma sokba került a számunkra.”
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:02.939 | átlag: 246.981 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:02.951 | 0.012 mp. h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:03.477 | 0.538 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:03.626 | 0.687 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:03.868 | 0.929 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:03.868 | 0.929 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:03.923 | 0.984 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:03.971 | 1.032 |
9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:04.029 | 1.090 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:04.239 | 1.300 |
11. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:04.206 | 1.191 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:04.305 | 1.290 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:04.431 | 1.416 |
14. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:04.643 | 1.628 |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:04.691 | 1.676 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:05.164 | 1.140 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:05.167 | 1.143 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:05.175 | 1.151 |
19. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:05.224 | 1.200 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:05.757 | 1.733 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:04.024 | 1. | Bottas | 1:03.015 |
2. | Bottas | 1:04.111 | 2. | Hamilton | 1:03.096 |
3. | Hamilton | 1:04.198 | 3. | Albon | 1:03.746 |
4. | Stroll | 1:04.309 | 4. | Norris | 1:03.819 |
5. | Leclerc | 1:04.500 | 5. | Pérez | 1:03.860 |
6. | Sainz | 1:04.537 | 6. | Stroll | 1:03.955 |
7. | Pérez | 1:04.543 | 7. | Sainz | 1:03.971 |
8. | Vettel | 1:04.554 | 8. | Verstappen | 1:04.000 |
9. | Ricciardo | 1:04.556 | 9. | Ricciardo | 1:04.023 |
10. | Gasly | 1:04.603 | 10. | Leclerc | 1:04.041 |
11. | Norris | 1:04.606 | 11. | Vettel | 1:04.206 |
12. | Albon | 1:04.661 | 12. | Gasly | 1:04.305 |
13. | Ocon | 1:04.933 | 13. | Kvjat | 1:04.431 |
14. | Kvjat | 1:05.031 | 14. | Ocon | 1:04.643 |
15. | Grosjean | 1:05.094 | 15. | Grosjean | 1:04.691 |
16. | Magnussen | 1:05.164 | |||
17. | Russell | 1:05.167 | |||
18. | Giovinazzi | 1:05.175 | |||
19. | Räikkönen | 1:05.224 | |||
20. | Latifi | 1:05.757 |