F1: felpörgeti fejlesztési programját a Ferrari

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2020.07.07. 11:45
null
A fejlesztési csomag egyes részeit már a hétvégi, Stájer Nagydíjon is használnák az olaszok (Fotó: AFP)
A Ferrari már a soron következő Stájer Nagydíjon beveti átfogó fejlesztési csomagját, vagy legalább annak egy részét, miután a vártnál is rosszabbul teljesített a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon.

 

Az olasz csapat eredetileg úgy készült, hogy a jövő hétvégi Magyar Nagydíjon használja majd élesben először az új aerodinamikai csomagját, miután rájött, hogy az autó eredeti koncepciója tévút volt, azonban nem készült el a módosításokkal a múlt hétvégi idénynyitóra. Az Osztrák Nagydíjon így azzal a kocsival versenyzett, amellyel a barcelonai teszteket befejezte. Ebből kifolyólag nem is számított könnyű kezdetre, ám hiába nem voltak nagyok az elvárások, a Ferrari a vártnál is rosszabbul teljesített.

1. STÁJER NAGYDÍJ
JÚLIUS 10., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.00–12.30
2. szabadedzés: 15.00–16.30
JÚLIUS 11., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
JÚLIUS 12., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 19., 15.10Magyar Nagydíj
Augusztus 2., 16.10
Brit Nagydíj
Augusztus 9. 16.10A 70. Évforduló Nagydíja

Az időmérőn az előrébb végző Charles Leclerc lemaradása 984 ezred volt a pole pozíciót szerző Valtteri Bottas mögött, míg Sebastian Vettel nem is jutott be a harmadik szakaszba. Bár a versenyen a monacói versenyző Lewis Hamilton időbüntetése után elcsípte a második pozíciót, a Vettel csak az utolsó pontszerző helyet kaparintotta meg a sok kiesést hozó futamon, s a leintést követően úgy nyilatkozott, hogy az autó végig vezethetetlen volt, így csodálkozik, hogy csupán egyszer forgott meg.

A csapatvezető, Mattia Binotto azonban a látható küszködés ellenére is kritizálta a négyszeres világbajnokot, mondván, alulteljesített magához képest, és fontos lett volna, hogy ő is több pontot zsebeljen be akkor, amikor több riválisuk, köztük a Red Bull is nullázott.

A Ferrari tehát a második pozíció ellenére is leszerepelt, a csapat ezért úgy döntött, előrehozza az eredetileg a Hungaroringre ütemezett fejlesztéseket, vagy legalábbis annak egy részét a hét végi Stájer Nagydíjra, amelyet az előző versenyhez hasonlóan Spielbergben bonyolítanak le. Ha sikerül bevetni a módosításokat, akkor a Ferrarinak esélye nyílik a Red Bull Ringen tartott két futamon szerzett adatokat összehasonlítania, így pontos képest kaphat arról, mennyire váltak be a frissítései még a július 19-i Magyar GP előtt.

Az SF1000-es a várakozások alatt teljesített, emiatt felgyorsítjuk a fejlesztéseink ütemezését. Így remélhetőleg a Hungaroringre tervezett aerodinamikai csomagunk, vagy legalábbis annak egy része már a soron következő futamon debütálhat. Nem számítunk arra, hogy ezekkel a módosításokkal eltüntetjük a teljes lemaradásunkat, azonban a köridőben elért előrelépés lehetővé teheti a csapat számára, hogy előrelépjen a sorrendben, és jobb helyzetbe hozza a versenyzőket, hogy megmutathassák a tehetségüket. Ráadásul arról is biztosíthatjuk magunkat, hogy jó irányba indultunk-e el a fejlesztésekkel, hiszen egyazon helyszínen rendezik az előző és a mostani versenyt" – állt a közleményben.

Az Osztrák Nagydíjon mutatott formával a Ferrari vezérigazgatója, Louis Camilleri sem volt elégedett, ugyanakkor kiemelte, továbbra is bízik a sokat kritizált csapatfőnökben.

Tudjuk, hogy rengeteg munka vár ránk. Egy Ferrarihoz hasonló csapat határozottan nem ilyen helyzetben szeretne kezdeni, így azonnal reagálnunk kell. Egyértelmű, hogy minden területen fejlődnünk kell. Az egyetlen megoldás az, hogy reagálunk, szóval örülök, hogy azonnal válasz érkezett, és örülök annak a munkának, amit Mattia és a csapata végez. Most nem csak a módosítások előrehozásáról van szó, hanem a következő futamokra érkező fejlesztések felgyorsításáról is. Ez egy egységes csapat válasza, amely leszegett fejjel dolgozik azon, hogy leküzdje a kihívásokat. Most a hosszú távú tervünk elején vagyunk. A visszaesések pedig nem fogják megváltoztatni a célunkat, és bízom Mattiában, illetve a csapatában, hogy jó lesz a hiányosságok kezelésében" – zárta a gondolatait.

AZ OSZTRÁK NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:30:55.739
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 2.700 mp h.
3. Lando Norris brit McLaren-Renault 5.491 mp h.
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 5.689 mp h.
5. Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 8.903 mp h.
6. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 15.092 mp h.
7. Pierre Gasly francia Alpha Tauri-Honda 16.682 mp h.
8. Esteban Ocon francia Renault 17.456 mp h.
9. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 21.146 mp h.
10. Sebastian Vettel német Ferrari 24.545 mp h.
11. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 31.650 mp h.
12. Danyiil Kvjat orosz Alpha Tauri-Honda 4 kör h.
13. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 4 kör h.

FELADTÁK

megtett körök
Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 53
George Russell brit Williams-Mercedes 49
Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 49
Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 24
Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 20
Daniel Ricciardo ausztrál Renault 17
Max Verstappen holland Red Bull-Honda 11
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
1. Valtteri Bottas 1 1 1 25
2. Charles Leclerc 1 1 18
3. Lando Norris 1 1 1 16
4. Lewis Hamilton 1 12
5. Carlos Sainz 1 10
6. Sergio Pérez 1 8
7. Pierre Gasly 1 6
8. Esteban Ocon 1 4
9. Antonio Giovinazzi 1 2
10. Sebastian Vettel 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 37
2. McLaren-Renault 26
3. Ferrari 19
4. Racing Point-Mercedes 8
5. Alpha Tauri-Honda 6
6. Renault 4
7. Alfa Romeo-Ferrari 2
8. Williams-Mercedes 0
9. Red Bull-Honda 0
10. Haas-Ferrari 0
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik