Az idénynyitón tapasztalt szenzorprobléma után a Mercedes a második versenyen már a kezdetektől kerülte a kerékvetőket, ennek ellenére is magabiztos kettős sikert aratott. Ross Brawn szerint ez a tény biztosan megrémíti a riválisokat, a Formula–1 sportigazgatója továbbá méltatta Lewis Hamilton pazar teljesítményét is.
JÚLIUS 17., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
JÚLIUS 18., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 19., VASÁRNAP | |||
A verseny (70 kör, 306.630 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj | ||
Augusztus 9. 16.10 | A 70. Évforduló Nagydíja | ||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj |
„A Mercedes lenyűgöző volt a Red Bull Ringen, ahol tanúbizonyságot tett arról, hogy a csapatok közül őt kell legyőzni. Ráadásul a versenyzők valamennyire vissza is fogták magukat, hiszen távol kellett maradniuk a kerékvetőktől a tapasztalt problémák után, ez pedig biztosan megrémítette a riválisokat is. Ami Lewist illeti, rendkívüli hétvégét teljesített. Csalódott volt az idénynyitón elért eredménye után, és szokásához híven keményebben dolgozott, s visszavágott a következő hétvégén. A szombaton futott köre elképesztő volt, és talán a valaha volt egyik legjobbja. Egészen rendkívüli, hogy ilyen nagy előnyt autózott ki ilyen körülmények között" – mondta Brawn, aki kitért a Ferrari rossz formájára is.
Az olaszok ugyanis hiába hozták előre a Hungaroringre tervezett átfogó csomagjuk egy részét, a fejlesztések nem igazán váltak be, és sem a pénteki száraz pályán futott edzéseken, sem az időmérőn nem volt meggyőző az SF1000-es. A versenyen pedig, amelyen legalább értékes adatokat tudtak volna gyűjteni, már az első körben megpecsételődött a sorsuk, amikor Charles Leclerc belerohant Sebastian Vettelbe, ami véget vetett mindkettejük futamának.
„Nem fogják tudni megoldani ezt egyik napról a másikra. Hosszú út áll előttük. Először is rá kell jönniük, hogy alapjaiban van-e gond az autójukkal, és lehetőleg nagyon gyorsan, hiszen látható a lemaradásuk" – tette hozzá. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is bízik benne, hogy az olaszok minél hamarabb kilábalnak a gödörből.
„Nem számítottam arra, hogy ilyen rossz lesz a Ferrari. Talán a motor miatt esett vissza, de nem gondoltam, hogy ennyire rossz lesz a helyzet. A második versenyen a két versenyző ütközése miatt nem láthattuk, hogy mire lett volna képes az autó, a Hungaroringen talán fény derül rá. Mi olyan nagy csapatokkal akarunk küzdeni, mint a Red Bull és a Ferrari. Nem szeretem, amikor nem versenyképes a Ferrari. Egy olyan Ferrarira van szükség, amely képes győzelmet aratni és a bajnoki címért küzdeni" – jelentette ki az osztrák, majd saját csapata és a Red Bull teljesítményéről is szót ejtett.
„Még nem láthattuk, pontosan mit tud a Red Bull, és mi sem mutattuk meg, mire lehetnénk képesek. Teljes mértékben biztos vagyok abban, hogy a Red Bull nagyon erős lesz a Hungaroringen. Az olyan pálya, amelyen hagyományosan jól teljesít. Ami minket illet, mi mindig nagyon szkeptikusak vagyunk a saját teljesítményünket illetően, és mindig úgy érezzük, hogy nem elég. Saját magunkat üldözzük, ez a csapatunk mentalitása, sohasem vagyunk elégedettek. A hétfői megbeszéléseink azt az érzetet kelthetik, mintha nagyon csúnyán leszerepeltünk volna a nagydíjon. Az elmúlt években alakult ki az a hozzáállás, hogy sosem egy adott személyt hibáztatunk, hanem magát a problémát" – magyarázta Wolff.
A Formula–1 2020-as idénye a hét végén folytatódik a Hungaroringen, ahol egy évvel ezelőtt Hamilton és Verstappen csatázott a győzelemért.