Mint ismert, a Nemzetközi Automobil-szövetség múlt pénteken bejelentette, hogy helyt adott a Renault óvásainak, aminek következményeként pénzbírsággal és konstruktőri pontlevonással sújtotta a Racing Pointot. Az FIA azonban nem tiltotta be kifogásolt hátsó fékhűtést, hiszen maga az elem szabályos, Otmar Szafnauerék nem vétettek a technikai szabályok ellen.
A szövetség azért rótta ki a büntetést, mert a Racing Point tilos információmegosztás eredményeként tudta kifejleszteni a tavalyi Mercedeséhez, a W10-eséhez nagyon hasonlító megoldást, ami a sportszabályzatban leírtakkal ütközik. A fékhűtő használatáért így a Magyar GP, a Brit GP és A 70. Évforduló Nagydíja után is megrovást kaptak Szafnauerék, amit a riválisok nem néztek jó szemmel, hiszen állításuk szerint fontos lenne tisztázni, hogy pontosan mi számít legálisnak, és mi nem, illetve szerintük a Lawrence Stroll által tulajdonolt istálló hiába nem vétett a technikai szabályok ellen, az elem alkalmazása kézzel fogható előnyt jelent.
A 24 órás határidőig összesen öt gárda nyújtotta be a fellebbezési szándékát: a Ferrari, a Renault, a McLaren és a Williams a büntetés súlyosbításáért, a Racing Point a kirótt szankció enyhítésének érdekében.
Az alakulatok ezt követően 96 órát kaptak arra, hogy megerősítsék a szándékukat, és bár a határidő szerda reggel jár le, egyes gárdák már jelezték, mit fognak lépni. A Ferrari és a Renault megerősítette a fellebbezési szándékát, így attól függetlenül is tovább folytatódik az ügy, hogy a McLaren visszalépett, és egyelőre nem ismert, hogy a Williams és a Racing Point miként cselekszik majd.
A maranellóiak ráadásul nemcsak a pénteki döntést kifogásolták, hanem a vasárnap kiosztott újabb megrovást is, így az ellen is benyújtották a fellebbezést.