A Renault múlt hétvégén sorozatban a harmadik verseny után nyújtott be óvást a Racing Point fékhűtőinek szabályosságát firtatván, mivel állítása szerint tilos információmegosztás eredményeként sikerült ilyen jól a tavalyi Mercedes, a W09-es lemásolása. Az FIA befogadta az enstone-iak óvásait, s a vizsgálódásba bevonta az „ezüstnyilakat" is, aminek következményeként már a második nagydíjat követően lefoglalta a tavalyi Mercedes és az idei Racing Point első és hátsó fékhűtőit.
AUGUSZTUS 7., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.166 | |||
2. szabadedzés: 16.00–17.30 | |||
AUGUSZTUS 8., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
AUGUSZTUS 9., VASÁRNAP | |||
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj | ||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj |
A három csapat képviselői végül A 70. Évforduló Nagydíjának szerdai napján vettek részt a meghallgatáson, majd a tárgyalást követően a döntéshozók úgy határoztak, helyt adnak a Renault óvásainak, így a szövetség 15 konstruktőri pontot vont le a Racing Pointtól, és 400 ezer eurós pénzbírságot is kiszabott a csapatra – amit egy 14 oldalas dokumentumban részletekbe menően indokolt is.
„Még emésztenünk kell a határozatot, további kérdésekre keresünk válaszokat, magyarázatokat. Kiábrándító a döntés, mert úgy gondoltuk, hogy mi a szabályok adta kereteken belül mozogtunk, és semmi rosszat nem tettünk. Márciusban megkértük az FIA-t, jöjjön és nézze meg, hogy mit csináltunk, és akkor azt mondták, hogy rendben van, amit csináltunk. Szóval ennek fényében a mostani döntést csalódásként éljük meg. A mi kiindulási alapunk, hogy mi nem csináltunk semmi rosszat, így a büntetésünket igazságtalannak érzem. Azt hiszem, hogy a pontlevonást azért kaptuk és azért csak 15 pontot elvéve, mert ezzel akarják elismerni a márciusban történteket. Mindenesetre most el kell döntenünk, hogy fellebbezzünk-e, vagy a büntetést elfogadva megyünk tovább” – fogalmazott Szafnauer a sportág hivatalos honlapján.
Azt is elárulta a csapatvezető, hogy nem tudják megváltoztatni a fékhűtőrendszerüket, és nulláról sem tudnak egy újat tervezni, ráadásul a most használtat sem tudják elfelejteni. Igaz, új alkatrész tervezésére már csak azért sincs szükség, mert a Racing Point nem a technikai szabályok ellen vétett, hanem a sportszabályzatot szegte meg, ami azt jelenti, hogy az autó legális, a kérdéses alkatrészt továbbra is használhatja a Racing Point – áll az FIA hosszas indoklásában.