Lewis Hamilton különösebb izgalom nélkül vezette a 44-es számú Mercedest a pole pozícióból indulva egészen a célvonalig, s végül a 89. F1-es győzelmét aratta a Belga Nagydíjon. A verseny talán egyetlen nehezebb pillanata a rajt volt a hatszoros világbajnok számára, amikor egy pillanatra úgy tűnt, hogy elveszítheti az első helyet, de úgy érzi, a szerencse végül az ő oldalára állt.
„A mai napon szerencsések voltunk, mert az utóbbi években ellenszelünk volt az ötös kanyarban. Ezen a hétvégén viszont hátszél volt, ami nagyban segített, hogy Valtterit magam mögött tartsam – emlékezett vissza Hamilton. – A rajtnál nagyon közel volt hozzám, és a kerekeim is kissé kipörögtem, ami miatt vissza kellett váltanom. Ez valójában elég izgalmas volt. Kissé blokkoltak a kerekeim, amikor kijöttem az egyes kanyarból, de az volt a cél, hogy elől maradjam, és előnyt alakítsak ki a mögöttem érkező autóval szemben. Ezúttal nekem jöttek ki jól a dolgok, és a hibám, vagyis jobban mondva a nehézségem a gumikkal nem okozott problémát. Viszont ez egy stresszes mozzanata volt a versenynek.”
A második helyről induló Valtteri Bottas abban reménykedett, hogy a rajtnál el tudja kapni Lewis Hamiltont, végül azonban nem igazán tudta felvenni a versenyt a csapattársával, aki ráadásul hiba nélkül vezetett az egész hétvégén. A finn versenyző tudja, hogy nem hátráltatta semmi probléma a versenyen, mégsem tudott harcba szállni a győzelemért.
„A rajtnál jó esélyem lett volna az előzésre, de Lewis jól alakította a dolgokat. Nem volt túl gyors az egyes kanyarból kijövet, de így sem tudtam elkapni. Ugyanez történt az újraindításkor is, egyszerűen nem tudtam megelőzni az egyenesekben sem. Mivel Lewis hibamentesen vezetett, nehéz helyzetben voltam. A teljesítménye hibátlan volt ma és tegnap is, de legalább az én hétvégém is zökkenőmentesen alakult. Nem jött elő semmilyen nagyobb problémánk, de nagyon akarom már azokat a győzelmeket! – szögezte le Bottas.
AUGUSZTUS 28., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:44.493 | |||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:43.744 | |||
AUGUSZTUS 29., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:42.255 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:41.252 | |||
AUGUSZTUS 30., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 13., 15.10 | Toszkán Nagydíj | ||
Szeptember 17., 13.10 | Orosz Nagydíj |
Nem éppen élete versenyén van túl Max Verstappen, aki nem igazán tudta tartani a Mercedes tempóját, ezért a futam nagy részében unatkozott. A hajrában ráadásul a gumikat is óvnia kellett, ami biztossá tette, hogy az egyik Mercedest sem tudja elkapni.
„Elég unalmas volt ez a verseny, nem történt semmi izgalmas – vélekedik Verstappen. – Nem igazán tudtam tartani a Mercedes tempóját, így nekem csak arról szólt a futam, hogy a célig vezessem az autót. Az utolsó nagyjából nyolc körömön visszavettem, hogy óvjam az első gumikat. Nem igazán élveztem a versenyt. A közepes gumikon nem volt jó a tapadás, a keményeken pedig először megpróbáltam nyomást helyezni Valtterire, de aztán szóltak neki, hogy növelje a tempót, amit én nem tudtam tartani. Így egyedül autóztam.”
Pont nélkül zárta a spái futamot a Ferrari. Charles Leclerc és Sebastian Vettel az egész hétvégén szenvedett, de az utóbbi szerint nem is várhatott tőlük senki sem csodát. A négyszeres világbajnok a nyugodtságra és az összetartásra buzdítja a csapatát, és máris a soron következő olaszországi versenyekre koncentrál.
„A tény az, hogy nem voltunk elég gyorsak – ismerte el Vettel. – Ez ilyenkor nagyon nehéz, és nem rukkolhatunk elő csodákat. Néhány tizedet le lehetett faragni, de nagyon nehéz volt összehozni a megfelelő tempót a versenyen, sőt, az egész hétvégén. Meg kell győződnünk arról, hogy nyugodtak maradunk, és nem leszünk frusztráltak, hiszen az úgysem vezet sehova. Sokat tanultunk ezen a hétvégén, erősnek kell maradnunk és össze kell tartanunk, hogy a lehető legjobban teljesítsünk. A következő két verseny fontos lesz a csapatunk számára, és most erre kell koncentrálnunk. Viszont realistáknak kell maradnunk, hiszen nem számíthatunk csodákra.”
A Ferrari szenvedése természetesen előhozott egy, a téli tesztek után felmerült kérdést. Történt ugyanis, hogy a riválisoknak tavaly feltűnt, hogy a Ferrari trükközhet az erőforrásával, csakhogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a vizsgálata után nem hozta nyilvánosságra az eredményt és azt, hogy szabályos megoldást használt-e a Ferrari. Erről bővebben itt olvashatnak!
Elnézve a maranellóiak idei teljesítményét, sokak gondolják úgy, hogy a szabálytalan erőforrás miatt volt tavaly olykor igen gyors a Ferrari, amire Chistian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is felhívta a figyelmet a Belga GP után.
„Mindenki levonhatja a maga következtetését a Ferrari jelenlegi teljesítményével kapcsolatban. Tavaly vitathatatlanul nyerhettünk volna néhány versenyt, ha nem egy teljesen eltérő motorral mentek volna, amely nagy hatással volt a tavalyi teljesítményükre. Elég nehéz helyzetben vannak most, és úgy gondolom, hogy a rossz területekre koncentráltak az elmúlt években. Ezért szenvednek most azokon a részeken, amelyek szerepeltek abban a bizonyos megállapodásban. Jelenleg egyértelműen a Mercedes a leggyorsabb, a Honda és a Renault meglehetősen közel vannak pályától és körülményektől függően. Utánuk a Ferrari áll a sor végén” – vélekedik Horner.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24:08.761 | |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 8.448 mp h. | |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 15.455 mp h. | |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 18.877 mp h. | |
5. | Esteban Ocon | francia | Renault | 40.650 mp h. | |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 42.712 mp h. | |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 43.774 mp h. | |
8. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 47.371 mp h. | |
9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 52.603 mp h. | |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 53.179 mp h. | |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:10.200 p h. | |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:11.504 p h. | |
13. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:12.894 p h. | |
14. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.920 p h. | |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:16.793 p h. | |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:17.795 p h. | |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:25.540 p h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 9 | karambol | |
Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 9 | kicsúszás | |
Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 0 | nem indult |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖR | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 5 | 6 | 7 | 2 | 157 |
2. | Max Verstappen | 1 | 6 | 6 | 1 | 110 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 6 | 6 | 1 | 107 |
4. | Alexander Albon | – | – | 6 | – | 48 |
5. | Charles Leclerc | – | 2 | 3 | – | 45 |
6. | Lando Norris | – | 1 | 6 | 1 | 45 |
7. | Lance Stroll | – | – | 6 | – | 42 |
8. | Daniel Ricciardo | – | – | 4 | 1 | 33 |
9. | Sergio Pérez | – | – | 5 | – | 33 |
10. | Esteban Ocon | – | – | 4 | – | 26 |
11. | Carlos Sainz | – | – | 4 | 1 | 23 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 4 | – | 18 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 4 | – | 16 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
15. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
16. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | – | 2 |
17. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 264 |
2. | Red Bull-Honda | 158 |
3. | McLaren-Renault | 68 |
4. | Racing Point-Mercedes* | 66 |
5. | Ferrari | 61 |
6. | Renault | 59 |
7. | AlphaTauri-Honda | 20 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Haas-Ferrari | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
*A Racing Point-Mercedes csapatától 15 büntetőpont levonva |