SZEPTEMBER 4., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
SZEPTEMBER 5., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
SZEPTEMBER 6., VASÁRNAP | |||
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 13., 15.10 | Toszkán Nagydíj | ||
Szeptember 27., 13.10 | Orosz Nagydíj | ||
Október 11., 14.10 | Eifel Nagydíj |
A Ferrari kiábrándító teljesítménytett nyújtott a múlt heti Belga Nagydíjon: egyik szabadedzésen sem tudta megközelíteni a top 10-et, az időmérőn a 2014-es Brit GP után először nem jutott egyik autójával sem a harmadik szakaszba, majd a versenyen pont nélkül zárt, ráadásul még Kimi Räikkönen is előtte végzett az Alfa Romeóval.
A maranellóiak a hazai nagydíjukon, Monzában sem számíthatnak sok jóra, miután egyértelműen megmutatkozott, mennyit léptek hátra motorerő tekintetében az FIA-val kötött titkos megállapodásuk eredményeképp, s bár minden erejükkel azon vannak, hogy elkerüljenek egy a spáihoz hasonló blamát, a csapatfőnök, Mattia Binotto nem akar hiú ábrándokat kelteni, tudja, hogy akár több évbe is telhet, mire újra visszatérnek a győztesek útjára.
„Az egész csapat felelős, elsődlegesen én, mint csapatfőnök. Hogy én vagyok-e a megfelelő ember a csapat élére, vagy sem, azt nem nekem kell eldöntenem. Mennyi időbe fog telni a visszakapaszkodás? Ha visszatekintünk a győzelmi ciklusokra, akkor láthatjuk, hogy azokat mindig évekbe telt felépíteni. Nincs varázslat az F1-ben, türelemre és stabilitásra van szükség. Az erőforrás fejlesztését befagyasztották erre az évre, szóval semmit sem tehetünk. Ugyanakkor már készülünk a következő idényre, és elég jól halad a folyamat a próbapadon. Ami az autót illeti, arra is vonatkoznak bizonyos korlátozások, így nem tehetünk mást, minthogy a következő évekre összpontosítunk. Nemcsak 2021-re, hanem már 2022-re is" – kezdte a svájci.
„Viszont ahhoz, hogy jól szereplünk jövőre, először meg kell értenünk az idei kocsink gyengeségeit, és meg kell bizonyosodnunk arról, hogy megoldjuk őket. Az, ami most történik, leginkább az elvesztett motorerő eredménye, s bár valamennyi motorgyártó bukott, a legtöbbet egyértelműen mi veszítettük. Tavaly az erőforrás elfedte az autónk határait, idén ezek már megmutatkoznak. Egyértelmű, hogy fejlődnünk kell" – tette hozzá.
A Ferrari hét versenyt követően a konstruktőri tabella ötödik helyét foglalja el, lemaradása 203 pont az éllovas Mercedes mögött.