A leintés után érthetően Pierre Gasly volt a legboldogabb, a 24 éves franciával madarat lehetett volna fogatni, hiszen karrierje első futamát nyerte az autósport királykategóriájában.
SZEPTEMBER 4., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Bottas 1:20.703 | |||
2. szabadedzés:1. Hamilton 1:20.192 | |||
SZEPTEMBER 5., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:1. Bottas 1:20.089 | |||
Időmérő:1. Hamilton 1:18.887 | |||
SZEPTEMBER 6., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Gasly, 2. Sainz, 3. Stroll | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 13., 15.10 | Toszkán Nagydíj | ||
Szeptember 27., 13.10 | Orosz Nagydíj | ||
Október 11., 14.10 | Eifel Nagydíj |
„Hihetetlen, szenzációs, amit elértünk, el sem hiszem. Ilyen egy őrült versenyt mint ez... Amikor a piros zászlóval félbeszakították a futamot, éreztük, hogy jó helyzetben vagyunk, de nagyon gyors autók voltak azért mögöttem. Az elmúlt másfél évben óriási érzelmi hullámvasutazáson mentem keresztül a csapatnál. Nekik köszönhettem az első dobogómat és most az első győzelmemet is, szóval óriási köszönettel tartozom mindenkinek az AlphaTaurinál, és a Hondánál is. Hihetetlen, hogy Olivier Panis 1996-ban aratott monacói győzelme óta én vagyok az első francia F1-es, aki nyerni tud. Azzal a vággyal kerültem be a Formula–1-be, hogy ezen változtassak, de azt nem hittem volna, hogy ez pont most fog megtörténni Monzában. Nem tudom elmondani, hogy mennyire boldog is vagyok most” – lelkendezett Gasly a győzelem után.
Ha a végén Carlos Sainz meg tudta volna előzni Pierre Gaslyt, akkor most ő ünnepelhette volna az első győzelmét, ám így erre egyelőre még várnia kell.
„Rosszul jött számomra a biztonsági autó, de végül feljöttem a hatodikról a második helyre, de közben lemaradtam Gaslyról és mire felzárkóztam mögé, már nem maradt elég időm az előzésre. Közel volt az első hely, így csalódott vagyok, hogy csak a második lett meg, bár az első rajtnál azért nem számoltam volna vele, hogy a győzelemért csatázhatok majd” – fogalmazott a második helyen záró Sainz.
A dobogó harmadik fokát a Racing Pointtal versenyző kanadai, Lance Stroll foglalta el, aki legutóbb – eddig egyetlen alkalommal – a 2017-es Azeri Nagydíjon lett harmadik, vagyis most beállította eddig legjobb F1-es eredményét.
„Jó régen álltam már utoljára a dobogón, szóval jó érzés visszatérni. Örült egy verseny volt, és nagyon örülök Pierre sikerének, igazán megérdemelte, remekül rajtolt, és folyamatosan jó teljesítményt nyújtott az egész verseny alatt. Ami engem illett, szerintem ezt a futamot én vesztettem el. A második rajt után nem volt semmi tapadásom, folyamatosan kipörögtek a kerekeim és mindenki csak úgy elhúzott mellettem. Utána viszont sikerült egy egész jó csatát vívnom Carlosszal a második helyért, de végül a harmadik hely lett az enyém” – fogalmazott Stroll.
A negyedik helyen záró Lando Norris (McLaren) viszont úgy érzi, egy hülye szabály fosztotta őt meg az újabb dobogótól.
„Stroll csak egy hülye szabály miatt lehet a dobogón, mert a piros zászlós megszakítás miatt kapott egy ingyen kerékcserét, amit nem érdemelt meg. Ettől függetlenül én nagyon büszke vagyok a negyedik helyemre. A csapat ma fantasztikus munkát végzett, jár a gratuláció Carlosnak a második helyért, és Pierre-nek a győzelemért” – fogalmazott Norris, majd visszatért a piros zászlóhoz.
„Valamit ezzel kéne kezdeni. Ma láttunk két példát: itt van Pierre Gasly, aki kijött a bokszba kereket cserélni a biztonsági autó érkezése előtt röviddel, aztán jött a piros. Szerencséje volt, előre tudott kerülni. Ez így fair. De ott van Lance Stroll, aki nem volt kint a bokszban kereket cserélni, csak kapott ajándékba 24 másodpercet. Ettől függetlenül még mindenképpen ki kéne állnia a bokszba egyszer kereket cserélni, mert így nem volt neki meg a kötelező bokszkiállása” – mondta Norris a futamot követően.
A futam egyik kulcspillanata volt, amikor Lewis Hamilton az újraindítást megelőzően 10 másodperces stop&go büntetéssel sújtották, így a vb-címvédő a mezőny végére került, ezzel pedig helyet kaptak a középmezőny tagjai, hogy a győzelemért harcoljanak. Ezzel kapcsolatban Toto Wolff a Mercedes csapatvezetője sportszerűen elismerte, nekik, mint csapatnak nem tett jót a büntetés, de a sportágnak igen.
„A mai futam egyértelmű vereség a számunkra, de győzelem a sportágnak, mert a kívülállóknak kiváló szórakozást nyújtott a verseny. Jó volt látni az ifjak küzdelmét, ahogy Sainz üldözte Gaslyt, és ahogy Stroll is küzdött. Megérdemelték mindannyian a dobogót, üdítő látvány volt ott látni őket. Az Alpha Taurinak jól megy itt, meg érdemelt Gaslyék sikere. A versenynek egészen nagy volt az élvezeti értéke, biztosan jól járt az F1 vele” – fogalmazott Wolff, aki kitért a Hamilton büntetéséhez vezető döntés hátterére is.
„Egy sor furcsa esemény együttállása vezetett a büntetéshez. Magnussen autója a bokszutca bejárata előtt leparkolt, ami miatt sárga zászlót lengettek.Néhány másodperc múlva aztán beküldték a biztonsági autót, ami szintén furcsa volt, mert egy megnyitásnál állt az autó, könnyen kitolhatták volna, vagy bedobhattak volna egy virtuális biztonsági autót is. Viszont amikor a biztonsági autó a pályára ért, azonnal lezárták a bokszutcát is, de erről mi nem tudtunk, mert Lewis kiállására koncentráltunk. Ő az autójából szintén nem láthatta a jelzést, mert ott volt a félre állt autó, és már jött is a bokszba. Az utolsó pillanatban az egyik mérnök az utolsó pillanatban szúrta ki, hogy le van zárva a bokszutca, de ekkor már késő volt. A büntetést megkaptuk, nincs mit tenni” – árulta el Wolff a sportág hivatalos honlapjának.
1. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:47:06.056 |
2. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 0.415 mp h. |
3. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 3.358 mp h. |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 6.000 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 7.108 mp h. |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 8.391 mp h. |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 17.245 mp h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Renault | 18.691 mp h. |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 22.208 mp h. |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 23.224 mp h. |
11. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 32.876 mp h. |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 35.164 mp h. |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 36.312 mp h. |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 36.593 mp h. |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 37.533 mp h. |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 55.199 mp h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 30 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 23 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 17 | |
Sebastian Vettel | német | Ferrari | 6 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 5 | 6 | 8 | 3 | 164 |
2. | Valtteri Bottas | 1 | 6 | 7 | 1 | 117 |
3. | Max Verstappen | 1 | 6 | 6 | 1 | 110 |
4. | Lance Stroll | – | 1 | 7 | – | 57 |
5. | Lando Norris | – | 1 | 7 | 1 | 57 |
6. | Alexander Albon | – | – | 6 | – | 48 |
7. | Charles Leclerc | – | 2 | 3 | – | 45 |
8. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 5 | – | 43 |
9. | Carlos Sainz | – | 1 | 5 | 1 | 41 |
10. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | 1 | 41 |
11. | Sergio Pérez | – | – | 6 | – | 34 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 5 | – | 30 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 4 | – | 16 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | – | 4 |
16. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
17. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 281 |
2. | Red Bull-Honda | 158 |
3. | McLaren-Renault | 98 |
4. | Racing Point-Mercedes | 82 |
5. | Renault | 71 |
6. | Ferrari | 61 |
7. | AlphaTauri-Honda | 47 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Haas-Ferrari | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |