OKTÓBER 31., SZOMBAT | |||
1. szabadedzés: 10.00–11.30 | |||
Időmérő: 14.00–15.00 | |||
NOVEMBER 1., VASÁRNAP | |||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 13.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
November 15., 11.10 | Török Nagydíj, Isztambul | ||
November 29., 16.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír | ||
December 6., 18.10 | Szahíri Nagydíj, Szahír |
A Formula–1 tizennégy év után tért vissza Imolába, ahol először rendeznek kétnapos versenyhétvégét. A pilóták rendelkezésére így mindösszesen másfél óra állt arra, hogy felvegyék a ritmust, megtalálják a megfelelő beállításokat, illetve felkészüljenek a folytatásra.
Az időjárási körülmények kedvezőek voltak, hiszen napsütés és 15 Celsius-fok körüli hőmérséklet fogadta a résztvevőket.
Ahogyan arra számítani lehetett, a mezőny azonnal birtokába vette a pályát, amint zöldre váltott a bokszutca végi lámpa. A versenyzők nagy része a kemény gumikon kezdte meg a munkát, és tíz perc elteltével már valamennyien rendelkeztek mért körrel.
A fehér oldalfestésű gumikon kétségkívül Max Verstappen kapta el a legjobban a ritmust, a holland folyamatosan szállította a legjobb szektoridőket, amiknek révén a legjobb idő is körről körre javult. A Red Bull-os 1:15.912-nél állt meg, még mielőtt előkerültek a közepes és a lágy abroncsok. Előbbiken ugyanis az edzés harmadánál Bottas vette át a vezetést, a finn 129 ezreddel bizonyult gyorsabbnak a hollandnál.
Félidőben továbbra is Verstappen foglalta el az első helyet, igaz, a Red Bull-on már a lágy Pirellik dolgoztak, amikor a pilóta 1:15.338-nál állította meg a stoppert. Előnye azonban már nem volt számottevő, a második Hamilton mindösszesen 8 ezreddel maradt el úgy, hogy ő a sárga oldalfestésű abroncsokon érte el a legjobb idejét. A címvédőt Bottas követte, majd Lance Stroll, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Sergio Pérez, Daniel Ricciardo és Alexander Albon zárta az első tízest.
Miután a mezőny nagy része megfutotta a lágy gumis etapját, Hamilton vette át a vezetést Imolában: a brit második próbálkozásra 1:14.726-os kört ért el, amivel elsőként ment be 1:15 alá. A harmadik helyen Bottas érkezett majd' 5 tizedes hátránnyal, aztánaz AlphaTaurival egyéves hosszabbítást aláíró Gasly és Charles Leclerc következett. A top 10 sorát Daniel Ricciardo vezérletével a Renault kettőse, Kvjat, Albon és Stroll zárta.
Folytatás 14 órakor az időmérővel!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:14.726 | átlag: 236.495 km/ó | 46 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:15.023 | 0.297 mp h. | 39 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.218 | 0.492 | 47 |
4. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:15.633 | 0.907 | 46 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:15.688 | 0.962 | 41 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:15.839 | 1.113 | 32 |
7. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:15.945 | 1.219 | 44 |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:15.966 | 1.240 | 47 |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:16.061 | 1.335 | 41 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:16.082 | 1.356 | 42 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:16.109 | 1.383 | 42 |
12. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:16.167 | 1.441 | 40 |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:16.550 | 1.824 | 42 |
14. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:16.560 | 1.834 | 42 |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.564 | 1.838 | 33 |
16. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:16.671 | 1.945 | 45 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.684 | 1.958 | 43 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:16.780 | 2.054 | 43 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:17.060 | 2.334 | 45 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:17.779 | 3.053 | 29 |