OKTÓBER 31., SZOMBAT | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:14.726 | |||
Időmérő: 1. Bottas 1:13.609 | |||
NOVEMBER 1., VASÁRNAP | |||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 13.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
November 15., 11.10 | Török Nagydíj, Isztambul | ||
November 29., 16.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír | ||
December 6., 18.10 | Szahíri Nagydíj, Szahír |
Valtteri Bottas 1:13.609-es körrel szerezte meg pályafutása 15. pole pozícióját Imolában, aminek révén tovább íródott a Mercedes pole pozíciós sorozata. A német gárda a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj óta, vagyis tizennégy versenyhétvége óta veretlen az időmérőn.
„Mindig meg kell küzdeni a pole pozícióért, sosem adják könnyen. Nagyon élvezek ezen a pályán vezetni, padlógázzal mehetünk rajta. Tudtam, hogy az utolsó körömön még javulnom kell, és nagyon jó érzés, amikor sikerül megtalálni az időt. A kettes és a hármas kanyaron végig keményen dolgoztam, s végül az utolsó pillanatban össze is állt, mint ahogyan az utolsó szektor is, amelyben korábban szenvedtem. Nagy csatára számítok a versenyen, ráadásul az egyik leghosszabb út vezet az egyes kanyarig, tehát nincs kétség, hogy Lewis és Max (Verstappen) is tapadni fog rám, azonban ennél jobb helyről nem is várhatnám a rajtot" – nyilatkozta a finn pilóta.
A Mercedes idei kilencedik első sorát Hamilton tette teljessé, a brit versenyző 97 ezreddel maradt el a pole-t érő időtől.
„Valtteri nagyszerű munkát végzett, míg én elég rossz kört tettem össze. Ezek a dolgok azonban megtörténnek, nem lehetsz mindig tökéletes. A pálya egészen hihetetlen! Nagyon gyors, és örülök, hogy itt lehetek, és annak is, hogy így sikerült teljesítenünk – kezdte az értékelést, majd a vasárnapi esélyekre is kitért. – A Red Bull általában nagyon erős versenytempóban. De nagy kár, hogy hiába fantasztikus érzés a pályán vezetni, úgy érzem, eléggé unalmas futamunk lesz. A hosszú egyenes végén lehetne előzni, de eléggé keskeny, és nehéz is követni a másik autót. Aztán amint túljutottál az 1-es kanyaron, beáll a vonat, hiszen máshol esély sincs az előzésre. Elég nehéz lesz közel maradni az előtted haladóhoz. Ugyanakkor remélem, hogy a DRS ad némi esélyt arra, hogy előzni tudjunk az 1-es kanyarnál. Mint ahogyan láthatjuk is, mi körülbelül fél tizedre vagyunk egymástól, viszont ahhoz, hogy legyen esélyed előzni, nagyjából két másodperccel gyorsabbnak kell lenned az előtted lévőnél. Ennek ellenére mindent bele fogok adni."
Bottas teljesítménye mellett sem ment el szó nélkül: „Úgy gondolom, a mostani eredménye önmagáért beszél, és nekem nem is kell nagyon mit hozzátennem. Ő a pályán beszél, és ez nagyszerű Valtteriben. Nem hiszem, hogy sokan lennének azok, akik képesek ezt utána csinálni. Nagyon tisztelem."
Ha a Mercedes vasárnap legalább 11 pontot gyűjt, akkor négy versennyel a vége előtt bebiztosítja a konstruktőri vb-címét, amivel átadná a múltnak a Ferrari által 1999 és 2004 között felállított rekordot.
A holland még a Portugál Nagydíj szabadedzésén tett sértő megjegyzéseket a vele ütköző Lance Strollra, majd le is „mongolozta", amit követően sok kritika érte. Bár Verstappen azóta elnézést kért, és tisztázta, hogy nem akart senkit sem megbántani, az ügy egészen odáig fajult, hogy a mongol kormány levelet küldött a Red Bullnak, s jelezte, reméli, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) fellép Verstappen ellen a rasszista megnyilvánulása miatt. |
Harmadikként Verstappen zárt a Red Bull-lal, igaz, sokáig úgy tűnt, hogy lehet, már a második szakaszban búcsúznia kell, mivel motorerőt vesztett, s szerelni kellett az autóját.
„Nem tudom, pontosan mi történt, de le kellett venni a motorborítást is, és az eset egyértelműen nem segített, hiszen a végén egy dobásom volt, hogy továbbjussak a közepes gumikon. Ez sikerült, de utána sem fordultak jobbra a dolgok. Az első körömre nem tudtam megfelelően felmelegíteni az abroncsaimat sem, miután forgalomba keveredtem, és sosem kaptam el igazán a ritmust sem. Kissé kusza volt az időmérőnk" – állapította meg, és azt is elmondta, hogy egy simább kvalifikáción közelebb is kerülhettek volna Bottasékhoz.
„Azzal nem számolok, hogy legyőzhettük volna a Mercedest, jó lett volna azonban kicsit szorosabbá és izgalmasabbá tenni az időmérőt – tette hozzá, s Hamiltonhoz hasonlóan ő is kiemelte, hogy nem lát sok esélyt az előzésre. – A versenytempónk jó volt, és remélhetőleg ez vasárnap is így lesz. Bízom benne, hogy végsebesség szempontjából elég jók leszünk. Nem gondolom, hogy könnyű lesz előzni, majd meglátjuk, mit tehetünk."
A negyedik rajthelyet az AlphaTaurival idén rendre remeklő Pierre Gasly szerezte meg. A héten egyéves hosszabbítást aláíró francia versenyző bízik benne, hogy csapata idei harmadik hazai versenyén sikerül jó eredményt elérnie. Gasly Monzában pályafutása első győzelmét aratta, míg Mugellóban kiesett.
„Egész nap jól éreztem magam, a szabadedzés is jól sikerült. Végrehajtottunk még néhány módosítást is az időmérő előtt, és az autó még tovább javult. Nekem is sikerült erős köröket futnom, és az volt a célom, hogy beállítsam az eddigi legjobb kvalifikációs eredményemet. Örülök neki, hogy sikerült" – mondta, és szót ejtett a szerződéshosszabbításáról is.
„Egy ideje már tisztában voltam a döntéssel, szóval ez nem nagyon változtatott semmin. Azt kell mondanom, hogy nagyon elégedett vagyok azzal, ahogyan a mérnökökkel dolgozunk, minden hétvégén erős autót raknak alám. Úgy érzem, most sikerült még többet is kihozni belőle. A kocsi nagyon jól dolgozott, Danyiil (Kvjat) is bejutott a legjobb tízbe, szóval eddig nagyszerű a hétvégénk, és bízom benne, hogy jó eredményeket érhetünk el vasárnap" – emelte ki a legutóbb a tavalyi Német Nagydíjon negyedik pozícióból startoló francia, aki reméli, hogy ezúttal erős pontszerzést, nem pedig kiesést hoz számára a rajthelye.
Az új kontraktussal kapcsolatban a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is megszólalt, és erős utalást tett arra, hogy jövőre ki lesz Gasly csapattársa.
„Gasly nagyszerű idényt fut, de jövőre nem vezethet a Red Bullnál, hiszen az AlphaTaurinak szüksége lesz egy erős versenyzőre, mivel nagyon fiatal pilóta lesz a csapattársa" – utalt a Formula–2-ben versenyző Cunoda Jukira, ami azt jelenti, hogy Kvjat, sőt, Albon is ülés nélkül maradhat 2021-re.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:13.609 | átlag: 240.084 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:13.706 | 0.097 mp. h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull/Honda | 1:14.176 | 0.567 |
4. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri/Honda | 1:14.502 | 0.893 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:14.520 | 0.911 |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull/Honda | 1:14.572 | 0.963 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.616 | 1.007 |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri/Honda | 1:14.696 | 1.087 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren/Renault | 1:14.814 | 1.205 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren/Renault | 1:14.911 | 1.302 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point/Mercedes | 1:15.061 | 0.476 |
12. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:15.201 | 0.616 |
13. | George Russell | kanadai | Williams/Mercedes | 1:15.323 | 0.738 |
14. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:15.385 | 0.800 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point/Mercedes | 1:15.494 | 0.909 |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:15.918 | 1.697 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:15.939 | 1.718 |
18. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.953 | 1.732 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:15.987 | 1.766 |
20. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.208 | 1.987 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:14.221 | 1. | Bottas | 1:14.585 |
2. | Hamilton | 1:14.229 | 2. | Hamilton | 1:14.643 |
3. | Verstappen | 1:15.034 | 3. | Gasly | 1:14.681 |
4. | Leclerc | 1:15.123 | 4. | Albon | 1:14.745 |
5. | Gasly | 1:15.183 | 5. | Ricciardo | 1:14.953 |
6. | Norris | 1:15.274 | 6. | Verstappen | 1:14.974 |
7. | Ocon | 1:15.352 | 7. | Leclerc | 1:15.017 |
8. | Albon | 1:15.402 | 8. | Kvjat | 1:15.022 |
9. | Pérez | 1:15.407 | 9. | Sainz | 1:15.027 |
10. | Kvjat | 1:15.412 | 10. | Norris | 1:15.051 |
11. | Ricciardo | 1:15.474 | 11. | Pérez | 1:15.061 |
12. | Sainz | 1:15.528 | 12. | Ocon | 1:15.201 |
13. | Vettel | 1:15.571 | 13. | Russell | 1:15.323 |
14. | Russell | 1:15.760 | 14. | Vettel | 1:15.385 |
15. | Stroll | 1:15.822 | 15. | Stroll | 1:15.494 |
16. | Grosjean | 1:15.918 | |||
17. | Magnussen | 1:15.939 | |||
18. | Räikkönen | 1:15.953 | |||
19. | Latifi | 1:15.987 | |||
20. | Giovinazzi | 1:16.208 |