Lance Stroll autóját a kavicságyból kellett összeszedniük a pályabíróknak (Fotó: AFP) |
A két versenyző a célegyenes végén ütközött össze, miután Verstappen az előző kör végén elengedte a mért kört teljesítő Strollt, és azt hitte, a kanadai a célvonal után visszavesz a tempóból, és elengedi őt az egyes kanyarban. Verstappen a belső ívre húzódott, hogy ott fog előzni, de Strollnak a Racing Point garázsából azt üzenték, hogy menjen még egy mért kört.
A célegyenes végén egyikük sem engedett, egyszerre kanyarodtak, és összeütköztek.
Verstappen a rádión szidta Strollt, és az edzés után is biztos volt benne, hogy nem ő hibázott.
OKTÓBER 23., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Bottas 1:18.410 | |||
2. szabadedzés:1. Bottas 1:17.940 | |||
OKTÓBER 24., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
OKTÓBER 25., VASÁRNAP | |||
A verseny (66 kör, 306.826 km) rajtja: 14.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | ||
November 15., 11.10 | Török Nagydíj, Isztambul | ||
November 29., 16.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír |
A sportfelügyelő testület mindkettejüket meghallgatta, és végül egyiküket sem büntette meg. Indoklása szerint mindketten hibáztak, és egyikük sem követett el nagyobb hibát a másiknál.
„A pilóták egyetértettek abban, hogy félreértés történt, és mindketten azt mondták, hogy ha előre tudták volna, hogy ez fog történni, másképp cselekednek. A sportfelügyelő testület ezért egyik versenyzőt sem tartja sokkal hibásabbnak a másiknál” – állt a sportfelügyelők indoklásában.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportnak adott interjúban Johnny Herberttel beszélt az esetről. Az interjú elején meg volt győződve róla, hogy Stroll hibája volt, de miután Herbert rámutatott, hogy a kanadai nem láthatta Verstappent, illetve Stroll autója egyértelműen előrébb volt, és a kanadai haladt az ideális íven, a csapatfőnök elismerte, hogy Verstappen is hibázott.
Ottmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke megerősítette, hogy Stroll újabb gyors körre indult, és nevetségesnek nevezte Verstappen reakcióját.
„Max nem gondolta, hogy Lance két gyors kört fut egymás után. Nem lett volna szabad ott lennie a belső íven. Nevetséges, hogy még neki áll feljebb, nem is értem, mit gondolt, mire számított!” – méltatlankodott a másik csapatfőnök.
A sportfelügyelők az eset után Daniel Ricciardóra és a Renault-ra összpontosítottak, az ausztrál autójára ugyanis a szabadedzésen rosszul tették fel a gumikat, a 2021-es készlet első kerekeit összekeverték, és véletlenül felcserélték. A csapat végül figyelmeztetéssel megúszta az esetet, hiszen semmiféle előnyt sem szerzett a malőrrel.
A 92. F1-es futamgyőzelmére hajtó Lewis Hamilton nyolcadik helyen zárta a második szabadedzést, és elismerte, hogy nem volt könnyű délutánja.
„Elképesztő ez a pálya, sok helyen semmit sem látsz a kanyar utáni szakaszból, vakon kell vezetned. A nyolcas kanyar kijáratánál sokáig csak az eget látja az ember, a tizenegyesben is csak az utolsó utáni pillanatban tárul eléd a teljes kép. Nagyon nehéz pálya, az aszfalt rendkívül sima, rengeteg a hibázási lehetőség” – mondta a második edzést a nyolcadik helyen záró Hamilton, aki kiemelte, hogy a piros zászlós időszakokban nagyon lassan dolgoztak a pályabírók, ezért a vártnál tovább tartottak a kényszerszünetek.
Halvány vigasz, hogy a mezőnyből ő tette meg a legtöbb kört (15-öt) a lágy gumikon.
„A második edzés előtt végrehajtott változtatások miatt ráadásul rémes lett az autó, vissza kellett csinálnunk sok mindent, szombaton kezdhetjük elölről” – mondta Hamilton, hozzátéve, a csapat esti értekezletein könnyen arra juthatnak, hogy a mindkét edzést az élen záró Valtteri Bottas beállításait fogja ő is átvenni.
Szombaton az időmérőn a pilótáknak nagyon oda kell figyelniük a pálya határaira, a pénteki edzések közül az elsőn 65, a másodikon – a piros zászlós szünetek ellenére – 60 alkalommal kellett törölni köridőt azért, mert lefutottak az útról.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:17.940 | átlag: 214.919 km/ó | 32 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:18.535 | 0.595 | 34 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:18.743 | 0.803 | 35 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.838 | 0.898 | 34 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:19.113 | 1.173 | 32 |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:19.175 | 1.235 | 34 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:19.178 | 1.238 | 26 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.308 | 1.368 | 27 |
9. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:19.496 | 1.556 | 32 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:19.643 | 1.703 | 37 |
11. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:19.821 | 1.881 | 33 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:19.901 | 1.961 | 34 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:19.987 | 2.047 | 28 |
14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:20.465 | 2.525 | 33 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.490 | 2.550 | 34 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:20.680 | 2.740 | 29 |
17. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:20.729 | 2.789 | 33 |
18. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:20.867 | 2.927 | 32 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:20.983 | 3.043 | 26 |
20. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.396 | 3.456 | 34 |
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.410 | átlag: 213.630 km/ó | 35 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.749 | 0.339 mp. h. | 35 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19.191 | 0.781 | 32 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.309 | 0.899 | 33 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:19.365 | 0.955 | 34 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:19.441 | 1.031 | 42 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:19.907 | 1.497 | 31 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.954 | 1.544 | 34 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:20.058 | 1.648 | 27 |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:20.124 | 1.714 | 29 |
11. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:20.200 | 1.790 | 37 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:20.207 | 1.797 | 29 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:20.278 | 1.868 | 32 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:20.846 | 2.436 | 28 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:20.954 | 2.544 | 32 |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.009 | 2.599 | 35 |
17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:21.169 | 2.759 | 31 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:21.374 | 2.964 | 31 |
19. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:21.673 | 3.263 | 31 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:22.054 | 3.644 | 34 |