Ron Dennis
Már-már legendássá nemesedett a történet, amely szerint az Autosport 1995-ös gálájára reményteljes ifjúként meghívott tízéves Hamilton odalép Ron Dennishez, és azt mondja: „Jó estét, Lewis Hamilton vagyok. Megnyertem a brit gokartbajnokságot, és egy nap az ön autóival szeretnék versenyezni.” Bár a McLarent irányító szakember nevetve csak annyit felelt, térjenek vissza a témára kilenc év múlva, a brit tehetség olyan ütemben halmozta a győzelmeket, hogy végül Dennis volt az, aki három évvel később felhívta, és támogatást ajánlott neki a McLaren-Mercedes akadémiai programján belül. Hamilton az óriási nyomás ellenére újabb és újabb sikerekkel hálálta meg a bizalmat, de még a juniorkategóriákban elért diadalok ellenére is hihetetlen gesztus volt Dennistől, hogy 2007-ben újoncként adott neki lehetőséget a McLarennél. A legtöbb topcsapat vezetője akkoriban nem merte volna meghozni ezt a kockázatos döntést, Hamilton azonban kis híján azonnal világbajnoki címmel örvendeztette meg csapatfőnökét. Bár a 2008-as vb-siker után fokozatosan elhidegültek egymástól, a pilóta mindig is őszinte hálával beszélt Dennisről.
Dieter Zetsche
A Mercedes-Benzt és a Daimlert 2006 és 2019 között irányító Dieter Zetsche a háttérből teremtette meg azokat a feltételeket, amelyek lehetővé tették, hogy Hamilton hét világbajnoki címet nyerhessen. Amikor a versenyző merőben szokatlan módon újoncként kapott szerződést a McLarentől 2007-ben, a német vállalatnak 40 százalékos részesedése volt az istállóban, vagyis a fajsúlyos döntéseket az elnökségnek és az azt vezető Zetschének is jóvá kellett hagynia. A szakember szerencsére mindig is az a típusú irányító volt, aki nem érezte szükségét mindenbe belekotnyeleskedni csak azért, hogy fitogtassa hatalmát, így nem volt ellenvetése, hogy Hamilton megkapja a nagy lehetőséget. Ami a pilóta jövője szempontjából még fontosabb, Zetsche volt az, akinek a vezérletével a Mercedes 2010-ben nemcsak önálló gyári csapatként folytatta az F1-ben, hanem a kudarcokkal teli kezdet után megemelt költségvetéssel maradt is. Az elnök bólintott rá arra is, hogy 2013-ra csillagászati fizetéssel csábítsák el Hamiltont a McLarentől, majd minden szerződéshosszabbításánál tovább emeljenek a bérén. Rugalmas, támogató hozzáállása nélkül a versenyző karrierje biztosan másként alakult volna.
Ross Brawn
Hamilton csupán egy évig dolgozott együtt Ross Brawnnal, és akkor sem a legnagyobb harmóniában, az F1 jelenlegi ügyvezető igazgatójának mégis sokkal nagyobb szerepe van a pilóta káprázatos eredményeiben, mint elsőre gondolnánk. Ő volt ugyanis az, aki a Mercedes csapatfőnökeként éles szemmel meglátta a 2014-es technikai szabályváltozásokban rejlő lehetőségeket, és több mint két évvel korábban külön munkacsoportot alakított ki az új projekthez. A háttérmunka annyira hatékonyan zajlott, hogy a bennfenteseknek már 2012 végén világosan látszott, a Mercedes minden téren ellenfelei előtt jár az új éra kihívásait illetően. Hamilton hetedik vb-címe megszerzése után is hangsúlyozta, Brawn volt az, aki a csapat részletes jövőbeni terveinek felvázolásával meggyőzte őt a váltásról. A versenyzőnek nagyon imponált, hogy a Schumacher-éra egyik sikerkovácsa az anyukája konyhájában tartott bemutatón győzködi őt a közös munkáról, és ez volt az a pillanat, amikor úgy döntött, csatlakozik a Mercedeshez. Ha nem lettek volna Brawn kezében a jövőbeni projekt sikerességével kecsegtető tervek, Hamilton 2012 után is a McLarennél marad.
Niki Lauda
Bár Niki Lauda is alaposan kivette a részét abból, hogy a Mercedes meggyőzze Hamiltont a csapatváltásról, az osztrák vezető inkább a 2014 utáni időszakban játszott fontos szerepet a pilóta sikereiben. A háromszoros világbajnok legenda a zűrös időszakokban képes volt versenyzői fejjel gondolkodva kezelni a problémákat, és olyan helyzetekben is el tudta simítani a hullámokat, amelyekben a Mercedest irányító Toto Wolff már nem. Laudának elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy a Nico Rosberg elleni belharc során Hamilton kapcsolata nem mérgesedett el a csapattal, hiszen saját tapasztalatainak köszönhetően pontosan tudta, mit éreznek pilótái, és mit kell mondania nekik a feszült helyzetekben. Az évek során kettejük viszonya szép lassan barátsággá nemesedett, Hamiltont ezért is rázta meg annyira Lauda 2019-es halála.
Toto Wolff
Hamilton megütötte a főnyereményt azzal, hogy a Mercedes hatalmi harcában Toto Wolff kerekedett Ross Brawn fölé, mert hiába alapozta meg a brit szakember a csapat 2014 utáni sikereit, valójában az osztrák vezető pedagógiai és pszichológiai érzékére volt szükség ahhoz, hogy a pilóta kihozza magából a maximumot. A konzervatívabb Brawn hosszú távon aligha engedett volna olyan szabadságot Hamiltonnak, mint Wolff, az új vezető által teremtett közegben viszont a világbajnok teljesen kivirágzott. Viszonyuk ugyan megsínylette a Rosberggel folytatott 2016-os belháborút, a német pilóta hirtelen visszavonulása, majd a csapatfőnök konyhájában átbeszélgetett éjszaka után szép lassan megingathatatlanná vált az egymásba vetett bizalmuk. Az elmúlt négy év során kapcsolatuk erősebb lett, mint valaha, és immár jó barátként halmozzák közösen a sikereket. Wolff érdemei elvitathatatlanok abban, hogy a technikai stáb évről évre bajnoki címre alkalmas autót alkot Hamiltonnak, miközben a versenyzőnek is mindent megteremt ahhoz, hogy folyamatosan a csúcson teljesítsen.
Az új háttéremberek
Hamilton mostanában gyakran hangsúlyozza annak fontosságát, hogy ha valaki a megfelelő emberekkel veszi körül magát, az sokat lendít a teljesítményén, így mára neki is sikerült harmonikus közeget teremtenie általuk. Amikor egy sportoló ennyire ismert és sikeres, nagyon nehéz őszinte kapcsolatokra szert tennie, ezért is felbecsülhetetlen azok támogatása, akiknek a háttérmunkájában vakon megbízhat. Közéjük tartozik a 2016 óta az üzleti és egyéb mindennapi ügyeket intéző Marc Hynes, akivel még a Formula-Renault-s időkben ismerkedett meg – viszonyukról sokat elárul, hogy a menedzser gyermekének Hamilton a keresztapja. Hozzá hasonlóan szintén négy-öt éve segíti a pilótát Daniel Forrest, művésznevén „Spinz Beats”, aki elsősorban a marketing- és médialehetőségek kiaknázásában játszik fontos szerepet. És ekkoriban csatlakozott a „Hamilton-csapathoz” Angela Cullen is, a versenyző elmondása szerint ez az egyik legjobb, ami valaha történt vele. Az új-zélandi fizioterapeuta félszavakból is megérti a versenyzőt, és emberként is igazán közel áll hozzá. Ők hárman rengeteget segítenek a háttérből, hogy Hamilton minden versenyen a legjobbját nyújthassa.
(A cikk a Nemzeti Sport szombati melléklete, a Képes Sport 2020. november 21-i lapszámában jelent meg.)