NOVEMBER 27., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.033 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.971 | ||||
NOVEMBER 28., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
NOVEMBER 29., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 15.10 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
December 6., 18.10 | Szahíri Nagydíj, Szahír | |||
December 13., 14.10 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
A Bahreinbe már hétszeres világbajnokként megérkező Lewis Hamilton lendülete nem hagyott alább, a brit mindkét pénteki szabadedzést az élen zárta. Igaz, a villanyfényes tréningen sokáig az utolsó helyen állt a Pirelli 2021-re szánt abroncsain, amelyek egyáltalán nem nyerték el a tetszését.
„Hétvégéről hétvégére velünk utazik egy csapat a Pirellitől, és csakis tisztelettel adózhatok feléjük. Felkészítik a gumikat, vigyáznak ránk, és tényleg csodálatos munkát végeznek, azonban sajnos két éve ugyanazokat a keverékeket használjuk. A tavalyi idény végén új abroncsokat hoztak, ám azok egy kicsivel rosszabbra sikerültek, szóval végül maradtunk a korábbi verziójúaknál. Volt tehát két évük arra, hogy új gumikat fejlesszenek ki, erre előálltak egy három kilóval nehezebb és egy körönként egy másodperccel lassabb abronccsal. Tudom, hogy a rajongók szempontjából ez nem igazán jelent különbséget, mi viszont olyan márkákkal és partnerekkel dolgozunk együtt, amelyek elöl járnak a technológiában és folyamatosan fejlődnek. Ha két év munka után visszafelé haladsz, akkor nem igazán értem, hogy pontosan mi történik."
„Határozottan nem volt jó érzés ezeken a gumikon autózni, ami egyértelműen aggasztó. Inkább maradnék a mostani keverékeknél. Ha ennél jobbra nem képesek, és úgy tűnik, nem azok, akkor jobb, ha maradunk a mostani gumiknál" – fogalmazott meg lesújtó kritikát.
A brithez hasonlóan Sebastian Vettel is éles bírálatot fogalmazott meg, a négyszeres világbajnok bízik benne, hogy többet nem kell használniuk ezeket a keverékeket.
„Nem hoztak előrelépést. Épp ellenkezőleg! Talán megért egy próbát, de remélem, hogy nem látjuk többé ezeket a gumikat. Sokkal rosszabbak, mint a most használtak."
Egyetértett versenyzőtársaival a második edzésen a Mercedesek közé a közepes Pirelliken beékelődő Verstappen is, szerinte kaotikus volt az új gumikon vezetni.
„Nem igazán volt meg a tapadás és az egyensúly ezeken a gumikon, szóval erről mindenképpen beszélnünk kell a Pirellivel – jelentette ki, majd csapata pénteki teljesítményére is kitért. – Elég világos, hogy megint a Mercedes számít a leggyorsabbnak. Ez egyáltalán nem meglepő, nekünk most leginkább arra kell fókuszálunk, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt, és belőjük a kocsit a versenyre, hiszen körről körre nagy a gumikopás, ami fontos lesz a folytatásban. Az időmérős teljesítményünk szempontjából is van még min javítani, azonban nem összpontosíthatunk túlzottan a kvalifikációra, hiszen a futamon nagyon agresszív lesz a gumikopás" – tekintett előre a holland.
Csapattársa, Alexander Albon számára egyáltalán nem indult jól a szahíri hétvége. A továbbra is a 2021-es üléséért küzdő thaiföldi a második szabadedzés közepén nagy sebességgel szállt bele a falba és törte össze csúnyán a Red Bullt az utolsó kanyarnál. Az eset miatt piros zászlóval megszakították a gyakorlást is, és kérdéses, hogy cserélni kell-e olyan elemet az autóban, ami büntetést vonhat maga után.
„Nincs semmi gond. Volt már néhány balesetem, szóval hozzászoktam. Előfordul. Rendesen ki kellett volna jönnöm belőle, de nem ez történt. Kicsit meglepett a tapadáshiány. Elég furcsa szögben ütköztem, ezért egyáltalán nem volt mókás. Amikor az egyik kereked a műfüvön van, míg a másik tapadó részen, akkor történnek ezek az esetek – mondta, majd kitért arra is, hogy miért lehet a balesete ellenére is bizakodó. – Az első edzésen viszont a kezdetektől fogva jól viselkedett az autó. A második gyakorláson aztán több dologgal is próbálkoztam, amik nem igazán működtek, de inkább a vezetői oldalról volt szó” – ismerte el, majd ejtett néhány szót ő is az új gumikról.
„Nem volt túl élvezetes ezeken az abroncsokon vezetni" – jelentette ki.
A csapatfőnök, Christian Horner elmondása alapján a thaiföldi megnyugodhat, hiszen egyelőre úgy néz ki, nem sérült fontos elem a Red Bullban.
„Szerencsére Alex jól van, ez a lényeg. Nyilván sok a felszíni sérülés, de úgy tűnik, hogy a pilótafülke, illetve a motor is rendben van, és nem a versenyre szánt váltó volt a kocsiban, az ugyanakkor kétségtelen, hogy hosszú éjszaka vár a srácokra" – nyilatkozta.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.033 | átlag: 2018.831 km/ó | 40 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:29.482 | 0.449 mp. h. | 41 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:30.000 | 0.967 | 31 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:30.018 | 0.985 | 31 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:30.049 | 1.016 | 34 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30.294 | 1.261 | 18 |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:30.302 | 1.269 | 34 |
8. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:30.384 | 1.351 | 28 |
9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:30.426 | 1.393 | 30 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:30.508 | 1.475 | 30 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:30.589 | 1.556 | 29 |
12. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:30.628 | 1.595 | 24 |
13. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.732 | 1.699 | 24 |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:30.832 | 1.799 | 28 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.854 | 1.821 | 29 |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.896 | 1.863 | 27 |
17. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:31.020 | 1.987 | 37 |
18. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:31.392 | 2.359 | 27 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:32.472 | 3.439 | 29 |
20. | Roy Nissany | izraeli | Williams-Mercedes | 1:32.801 | 3.768 | 27 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.971 | átlag: 218.983 km/ó | 28 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:29.318 | 0.347 mp. h. | 34 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:29.336 | 0.365 | 30 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:29.403 | 0.432 | 32 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:29.462 | 0.491 | 27 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:29.551 | 0.580 | 36 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:29.841 | 0.870 | 30 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:29.871 | 0.900 | 32 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:29.900 | 0.929 | 34 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:30.014 | 1.043 | 17 |
11. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:30.085 | 1.114 | 30 |
12. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:30.110 | 1.139 | 35 |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:30.271 | 1.300 | 33 |
14. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:30.407 | 1.436 | 30 |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.627 | 1.656 | 33 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.849 | 1.878 | 27 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.928 | 1.957 | 34 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:30.973 | 2.002 | 32 |
19. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:31.119 | 2.148 | 28 |
20. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:31.636 | 2.665 | 29 |