DECEMBER 4., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Russell 54.546 | ||||
2. szabadedzés: 1. Russell 54.713 | ||||
DECEMBER 5., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 54.064 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 53.377 | ||||
DECEMBER 6., VASÁRNAP | ||||
A verseny (87 kör, 307.995 km) rajtja: 18.10 | ||||
A KÖVETKEZŐ, UTOLSÓ FUTAM | ||||
December 13., 14.10 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Nagy tűzijátékot hozott a Szahíri Nagydíj időmérője: az utolsó gyors körén javítani nem tudó Valtteri Bottas 26 ezredes előnnyel szerezte meg pályafutása 16. pole pozícióját, pedig a versenyhétvége kezdetén még nem feltétlenül neki állt a zászló. A koronavírusos Lewis Hamiltont helyettesítő George Russell ugyanis már a csütörtöki sajtótájékoztatón okozott néhány meleg pillanatot a finnek, hiszen a legforróbb témát szemlátomást az jelentette, hogy mi történik akkor, ha Bottas azonnal alulmarad a Williamsben brillírozó brittel szemben.
A finn pilóta akkor úgy felelt, nem vetne jó fényt rá, ha nem sikerülne megnyernie a házon belüli csatát, a kijelentést azonban pénteken csak folyamatos hibák követték, míg a beugró brit mindkét szabadedzésen az élen végzett. Bottas szombatra viszont felszívta magát, és már a harmadik gyakorláson jelezte, korántsem lefutott a meccs. A finn ezt követően az időmérő első két szakaszában is átmeneti márkatársa előtt tudott zárni, a pole pozíció azonban kis híján így is kicsúszott a kezéből, hiszen míg riválisai tudtak javítani az utolsó gyors körükön, ő elmaradt korábbi legjobbjától. Bottas a kvalifikációt követően nem is nyilatkozott elégedetten, szerinte messze nem teljesített jól.
„Nyilván teljesen új helyzetet teremtett, hogy más lett a csapattársam, azonban én csak a saját dolgaimra akartam összpontosítani, és nem szerettem volna pazarolni az energiámat. Úgy érzem, összességében sikerült is ezt elérni. Stratégiai szempontból nagyszerű helyzetben vagyunk, és jó látni, hogy Russellnek köszönhetően meglett az első sor is a csapat számára. Nagyon jó érzés pole pozícióban lenni, azonban nem teljesítette túl jó kvalifikációt, szóval boldog vagyok, hogy végül így is elég volt" – kezdte Bottas, majd arra is kitért, miért nem tudott javítani az utolsó próbálkozásakor.
„Egyáltalán nem volt előttem autó, így szélárnyékot sem tudtam fogni. Láttam és éreztem is, hogy nem voltam elég gyors az egyenesekben. A kanyarok azonban rendben voltak, igaz, a 7-es és a 8-as kanyarkombináció nem sikerült tökéletesen, és a 10-es kanyar kijáratán is hibáztam kicsit" – vette górcső alá a rajtelsőséget érő körét.
Russell megkapta a nagy esélyt a Mercedestől, s bár karrierje során először kikapott az időmérőn a csapattársától, kapva kapott a lehetőségen, és azonnal bizonyított. A fiatal brit viszont nem teljesen volt elégedett a második helyével, úgy érzi, a pole-t is megszerezhette volna.
„Ha öt nappal ezelőtt azt mondják nekem, hogy a második helyen végzek, azt hittem volna, hogy csak viccelnek velem, de nagyon jól dolgoztunk együtt a csapattal. A harmadik szabadedzés ennek ellenére egyáltalán nem sikerült jól, hiszen sok hibát követtem el és túl keményen nyomtam. Akkor azt hittem, hogy kiesek majd a Q1-ben vagy a Q2-ben, de sikerült felráznom magam. Nem hazudok, nagyon csalódott vagyok, hogy ilyen kevéssel maradtam le a pole pozícióról" – jelentette ki a brit, aki azt is megosztotta, csapata top 6-os eredményt várt tőle, ezt a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is megerősítette, és azt is elárulta, miként próbálták meg levenni Russell válláról a terhet.
„Azt mondtam neki, hogy ha az első négyben zár, az máris fantasztikus eredmény, és ha esetleg az egyik Ferrari vagy McLaren átugorja, és ötödik lesz, az ugyanolyan nagyszerű eredmény. Ennél többet nem is vártam tőle, és úgy éreztem, hogy ezek után nyugodtabban távozott."
A harmadik rajtkockát a harmadik szabadedzésen és az időmérő második szakaszában is élen záró Max Verstappen sajátította ki.
„Ez eléggé rövid nyomvonal, megpróbáltam a lehető legközelebb kerülni, és az átlagosnál sikerült is jobban megközelítenem a Mercedeseket, azonban ez leginkább a pálya karakterisztikájának volt köszönhető. Más keveréken fogunk rajtolni, szóval érdekes lesz látni, ez milyen hatással lesz. Bármi lehetséges, hiszen nagyon közel vannak egymáshoz a köridők. Leginkább a rajt és az lesz a döntő, miként tudod menedzselni a forgalmat, ez azonban egyáltalán nem lesz egyszerű" – osztotta meg a gondolatait a pole-ról 56 ezreddel lemaradó holland.
Negyedikként nagy meglepetésre Charles Leclerc végzett a Ferrarival úgy, hogy mindösszesen egy lövése volt a kvalifikáció utolsó szakaszában. A monacói elmondása szerint az ő döntése volt, hogy ilyen korán jött ki, és bár közel tökéletes kört teljesített, tudja, hogy nehéz verseny vár rá.
„Eléggé meglepett, nem szeretném azt mondani, hogy tökéletes kört mentem, hiszen mindig van olyan, amit jobban is csinálhattál volna, azonban sikerült mindent úgy csinálnom, ahogyan akartam. A vezetés terén óriásit léptem előre a harmadik szabadedzés után, sokkal jobban ki tudtam használni a pálya határait is, és a 7-es kanyarnál lévő rázókövet is jobban mertem támadni, miután Pierre (Gasly) onboard-felvételeit megnéztem, szóval ezért köszönettel tartozom neki. Ráadásul az utolsó kanyarom is jól sikerült, pedig egész hétvégén nagyon szenvedtem ott" – mesélte a monacói, és a vasárnapi esélyekről is szót ejtett.
„Idén már néhányszor előfordult, hogy előrébb kvalifikáltuk magunkat, mint amire számítottunk, majd vasárnap nagyon frusztrálttá váltunk verseny közben, szóval ezúttal igyekszem reális maradni. Nehéz futam vár ránk, nem hiszem, hogy ugyanilyen versenyképesek leszünk, hiszen úgy vélem, nem a miénk a negyedik leggyorsabb autó. Ennek ellenére mindent beleadok, hogy maximalizáljam a lehetőségeimet" – tette hozzá.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 53.377 | átlag: 238.956 km/ó |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 53.403 | 0.026 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 53.433 | 0.056 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 53.613 | 0.236 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 53.790 | 0.413 |
6. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 53.906 | 0.529 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 53.957 | 0.580 |
8. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 54.010 | 0.633 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 54.154 | 0.777 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 54.200 | 0.823 |
11. | Esteban Ocon | francia | Renault | 53.995 | 0.348 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 54.026 | 0.379 |
13. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 54.175 | 0.528 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 54.377 | 0.730 |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 54.693 | 1.046 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 54.705 | 0.801 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 54.796 | 0.892 |
18. | Jack Aitken | brit | Williams-Mercedes | 54.892 | 0.988 |
19. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 54.963 | 1.059 |
20. | Pietro Fittipaldi | brazil | Haas-Ferrari | 55.426 | 1.522 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 53.904 | 1. | Verstappen | 53.647 |
2. | Verstappen | 54.037 | 2. | Pérez | 53.787 |
3. | Russell | 54.160 | 3. | Bottas | 53.803 |
4. | Norris | 54.194 | 4. | Sainz | 53.818 |
5. | Gasly | 54.207 | 5. | Russell | 53.819 |
6. | Pérez | 54.236 | 6. | Leclerc | 53.825 |
7. | Leclerc | 54.249 | 7. | Stroll | 53.840 |
8. | Vettel | 54.301 | 8. | Kvjat | 53.856 |
9. | Ocon | 54.309 | 9. | Ricciardo | 53.871 |
10. | Kvjat | 54.346 | 10. | Gasly | 53.941 |
11. | Ricciardo | 54.388 | 11. | Ocon | 53.995 |
12. | Sainz | 54.450 | 12. | Albon | 54.026 |
13. | Giovinazzi | 54.523 | 13. | Vettel | 54.175 |
14. | Stroll | 54.595 | 14. | Giovinazzi | 54.377 |
15. | Albon | 54.620 | 15. | Norris | 54.693 |
16. | Magnussen | 54.705 | |||
17. | Latifi | 54.796 | |||
18. | Aitken | 54.892 | |||
19. | Räikkönen | 54.963 | |||
20. | Fittipaldi | 55.426 |