A mezőny maradt a helyszínen a Formula–1-e Abu-dzabi Nagydíjat követően, ahol kedden rendezték meg az idényzáró tesztet. A bokszutca végi lámpa közép-európai idő szerint reggel 6 órakor váltott zöldre, és az első négyórás etap végén a Mercedes tartalék pilótája, Stoffel Vandoorne vezette az időlistát 1:37.206-os körrel, míg mögötte a jövőre visszatérő és külön engedélyt kapó Fernando Alonso következett, aki először vezethette a 2020-as Renault-t a jelenlegi gumikeverékeken korlátozás nélkül.
A kétszeres világbajnok mögött az első F1-es tesztjét futó Nyck de Vries (Mercedes), Jüri Vips (Red Bull) és az idei Formula–2-es bajnokságot hatodikként záró Csou Kuan-jü (Renault) sorakozott az első ötösben.
Az egyórás ebédszünet előtt az F2 idei bajnoka, Mick Schumacher az utolsó előtti helyet foglalta el a jövő évi csapatával, a Haasszal, amely egy autóval vett részt a teszten, vagyis a botrányba keveredő leendő csapattársa, Nyikita Mazepin nem kapott lehetőséget.
Az utolsó órákban aztán Alonso állt az élre 1:36.333-as körrel, ami gyorsabb volt, mint a Daniel Ricciardo, illetve Esteban Ocon által elért köridő a múlt szombati időmérőn. A második és a harmadik helyet a Mercedesszel tesztelő De Vries és Vandoorne sajátította ki magának, a Formula E-ben a Mercedes színeiben induló párost az Alfa Romeóval összesen öt idei első szabadedzésen szerephez jutó Robert Kubica követte, majd az F2-es bajnokság bronzérmese Cunoda Juki egészítette ki az első ötöst.
A nagy valószínűséggel az AlphaTaurihoz Danyiil Kvjat helyére érkező japán mögött Vips, Antonio Fuoco (Ferrari), az F1-es ülésről lemaradó Ferrari-akadémista Callum Ilott (Alfa Romeo), Csou Kuan-jü, és a Szahríri Nagydíjon a Mercedeshez előrelépő George Russellt helyettesítő Jack Aitken zárta a top 10-et.
A sort az ugyancsak a Ferrari akadémiáját erősítő Robert Svarcman (Ferrari), a piros zászlós szakaszt is kiváltó Sébastien Buemi (Red Bull), Szato Marino (AlphaTauri), Roy Nissany, illetve Mick Schumacher zárta.
A legnagyobb távot Svarcman (129 kör) tette meg, de 120 kör felett teljesített Szato (127), Fuoco (126), Schumacher (125) és Cunoda (122) is. A legkevesebb kilométert eközben Nissany pakolta az autójába, összesen 75 kört tett meg a Williamsszel.
A teszten nem vett részt a Racing Point, illetve a konstruktőri tabellát harmadik helyen záró McLaren sem.
A Formula–1 mezőnye legközelebb a 2021-es idényt megelőző teszten hajthat pályára Barcelonában.
Versenyző | Nemzetiség | Csapat | Keverék | Köridő | Hátrány | Körszám | |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Renault | C5 | 1:36.333 | 105 | |
2. | Nyck de Vries | holland | Mercedes | C5 | 1:36.595 | +0.262 | 110 |
3. | Stoffel Vandoorne | belga | Mercedes | C5 | 1:36.840 | +0.507 | 82 |
4. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | C5 | 1:37.446 | +1.113 | 89 |
5. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | C5 | 1:37.557 | +1.224 | 123 |
6. | Jüri Vips | észt | Red Bull-Honda | C4 | 1:37.770 | +1.437 | 101 |
7. | Antonio Fuoco | olasz | Ferrari | C5 | 1:37.817 | +1.484 | 126 |
8. | Callum Ilott | brit | Alfa Romeo-Ferrari | C5 | 1:37.826 | +1.493 | 93 |
9. | Csou Kuan-jü | kínai | Renault | C5 | 1:37.902 | +1.569 | 98 |
10. | Jack Aitken | brit | Williams-Mercedes | C4 | 1:38.153 | +1.820 | 78 |
11. | Robert Svarcman | orosz | Ferrari | C5 | 1:38.157 | +1.824 | 129 |
12. | Sébastien Buemi | svájci | Red Bull-Honda | C4 | 1:38.284 | +1.951 | 77 |
13. | Szato Marino | japán | AlphaTauri-Honda | C4 | 1:38.495 | +2.162 | 127 |
14. | Roy Nissany | izraeli | Williams-Mercedes | C4 | 1:39.800 | +3.467 | 75 |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | C5 | 1:39.947 | +3.614 | 125 |