DECEMBER 11., PÉNTEK | ||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:37.378 | ||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:36.276 | ||
DECEMBER 12., SZOMBAT | ||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||
DECEMBER 13., VASÁRNAP | ||
A verseny (55 kör, 305.355 km) rajtja: 14.10 |
Az első szabadedzésen még Max Verstappen, a másodikon azonban már Valtteri Bottas vezérletével a Mercedes kettőse zárt az élen Abu-Dzabiban. A koronavírus-fertőzés után visszatérő Lewis Hamilton a napfényes gyakorláson fékproblémákkal küzdött, míg a villanyfényben a kormányát kellett többször is kicserélni, összességében azonban pozitívan értékelte a pénteket.
„Nagyon boldog és hálás voltam reggel, hogy újra itt lehetek, és megpróbálhatom erősen befejezni az idényt. Olyan érzés volt, mint az első nap az iskolában. Beletelt némi időbe, hogy újra belerázódjak, és még a második edzés sem volt az igazi, de összességében nem volt rossz. Úgy hiszem, sikerült a program nagy részét elvégeznünk annak ellenére is, hogy majd' negyven percet vesztettünk a fékprobléma miatt. Sok dolgon kellett átmennünk, hogy teszteljünk már a következő évre is. A srácok nagyon keményen dolgoznak már a 2021-es idényre is" – magyarázta a 203 ezredes hátrányban másodikként végző brit, akinek, bár futott Bottas idejénél is jobbat, a köridejét törölték az utolsó kanyarban elkövetett pályakiszélesítése miatt.
A visszatérő Hamilton aztán kitért arra is, milyen érzés volt pályafutása során először kihagyni egy versenyt, és ejtett néhány szót George Russell mercedeses bemutatkozásáról is.
„George nagyszerű munkát végzett, ezt mindenki tudja. Számomra kicsit furcsa volt a helyzet, hiszen huszonhét éve versenyzem, és soha ezelőtt nem hagytam ki egyetlen futamot sem. Majd egyszer írok erről egy könyvet. Most csak élvezni szeretném a hétvégét, és azt, amit csinálok, mindenki rengeteg dolgozott a gyárban, és hihetetlen megtiszteltetés, hogy velük versenyezhettem idén. Nincs mit bizonyítanunk, s nem érzem, hogy nekem bármit is kellene bizonyítanom, csak jól szeretném érezni magam" – tette hozzá.
Az már Bahreinben biztossá vált, hogy Charles Leclerc 3 rajthelyes hátrasorolást hoz magával az idényzáróra, de azóta Sergio Pérezzel és Kevin Magnussennel kapcsolatban is kiderült, hogy rajtbüntetésben részesült. Ugyanis mindkét pilóta autójában motorelemeket kellett cserélni, amivel már átlépték az egy évben megengedett mennyiséget, így a szombati időmérőn elért helyezésüktől függetlenül csak a mezőny végéről rajtolhatnak. A második szabadedzésen aztán Kimi Räikkönen és George Russell erőforrásával is adódott probléma, így nincs kizárva, hogy újabb versenyzőket sújtanak hátrasorolással. |
A brit csapattársa, Bottas ugyancsak elégedetten beszélt a szabadedzések után, és elmondta, örül Hamilton visszatérésének.
„Nagyon jó újra egészségesen és fitten látni. Nem volt olyan enyhe lefolyású a betegsége, szóval nagyon örülök a visszatérésének. Ami az autót illeti, azonnal jónak érződött, igaz, még van mit dolgoznunk az egyensúlyon. Nem könnyű megtalálni a megfelelő beállításokat, néhány kanyarban alulkormányzott volt a kocsi, még máshol a hátuljával szenvedtem, de nem vagyunk túl messze a megoldástól, ezt a köridők is megmutatták. A lágy gumikat viszont nem tudtam ma megfelelő működési tartományba hozni, amikor elkezdtem a gyors körömet, egyszerűen nem volt tapadásom. Túl hidegek voltak még, aztán, amikor másodszor próbálkoztam, már túlmelegedtek. Van még dolgunk, a közepes abroncsok viszont jól viselkedtek" – összegzett a finn.
A villanyfényes tréningen harmadik helyen végző Verstappen Hamiltonhoz és Bottashoz hasonlóan nem tudott gyors kört futni a lágy gumin, a holland a pályahatárokra is kitért, pénteken ugyanis nagyon sok versenyzőtől elvették a köridejét a 21-es kanyarban történt pályakiszélesítés okán.
„Meglátom, hogy mit mondanak a többiek a versenyzői megbeszélésen, a péntek azonban mindig a határok feszegetéséről és azok megtalálásáról szól, hogy megértsük, pontosan mennyire is szélesíthetjük ki a pályát. Az időmérőn azonban már sokkal jobban figyel mindenki, szóval nem gondolom, hogy problémát jelentene" – osztotta meg a véleményét a Red Bull-os.
Az első szabadedzésen megtörtént a várva várt bemutatkozás is, hiszen a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick Schumacher hivatalosan is bemutatkozott a Formula–1-ben. A Haasszal többéves szerződést kötő és az F2-es bajnoki címét múlt vasárnap megnyerő német pilóta Kevin Magnussen autóját foglalhatta el az első másfél órában. A Schumacher fiú edzéséről a csapatfőnök, Günther Steiner nyilatkozott.
„Nagyon jól teljesített. Tökéletesen vezetett. Megvolt a sebessége, nem feszítette túl, és elvégezte a megbeszélt programot. Jók voltak a visszajelzései is, és tisztában van azzal, hogy hol veszített idő, ami remek. Először ült F1-es autóban, de nagyszerű munkát végzett. A mérnökökkel is rendben volt a kommunikációja, nagyon tiszteletteljes és jó hangulatban volt" – dicsérte jövő évi pilótáját Steiner.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:37.378 | átlag: 205.327 km/ó | 26 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:37.412 | 0.034 mp h. | 32 |
3. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:38.515 | 1.137 | 34 |
4. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:38.547 | 1.169 | 25 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:38.744 | 1.366 | 24 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:38.831 | 1.453 | 25 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:38.956 | 1.578 | 25 |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:39.150 | 1.772 | 27 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:39.160 | 1.782 | 30 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:39.199 | 1.821 | 22 |
11. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:39.330 | 1.952 | 27 |
12. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:39.344 | 1.966 | 25 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:39.352 | 1.974 | 28 |
14. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:39.670 | 2.292 | 19 |
15. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 1:39.905 | 2.527 | 19 |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:40.446 | 3.068 | 24 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:41.063 | 3.685 | 27 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:41.235 | 3.857 | 23 |
19. | Pietro Fittipaldi | brazil | Haas-Ferrari | 1:44.069 | 6.691 | 24 |
20. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | idő nélkül | 3 |
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:36.276 | átlag: 207.677 km/ó | 28 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36.479 | 0.203 mp h. | 30 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:37.046 | 0.770 | 30 |
4. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:37.263 | 0.987 | 33 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:37.438 | 1.162 | 29 |
6. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:37.505 | 1.229 | 30 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:37.506 | 1.230 | 35 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:37.508 | 1.232 | 31 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:37.508 | 1.232 | 29 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:37.560 | 1.284 | 29 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:37.596 | 1.320 | 32 |
12. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:37.616 | 1.340 | 31 |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:37.900 | 1.624 | 32 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:38.068 | 1.792 | 28 |
15. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:38.198 | 1.922 | 32 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:38.504 | 2.228 | 34 |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:38.564 | 2.288 | 31 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:38.817 | 2.541 | 24 |
19. | Pietro Fittipaldi | brazil | Haas-Ferrari | 1:39.027 | 2.751 | 25 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:39.132 | 2.856 | 31 |