F1: Russell nagyszerű munkát végzett, ezt mindenki tudja – Hamilton

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2020.12.11. 18:45
null
Hamiltonnak kellett némi idő, hogy újra belerázódjon az F1-es ritmusba (Fotó: AFP)
A Formula–1-es idényzáró Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzésén élén záró Valtteri Bottas az autó egyensúlyára panaszkodott, míg a másodikként végző csapattársa, Lewis Hamilton arról beszélt, hogyan élte meg a visszatérést a koronavírus-fertőzés után. Max Verstappen úgy gondolja, nem lesz gond a pályahatárokkal, míg a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner Mick Schumacher haasos bemutatkozásáról nyilatkozott.

 

12. ABU-DZABI NAGYDÍJ
DECEMBER 11., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:37.378
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:36.276
DECEMBER 12., SZOMBAT
3. szabadedzés: 11.00–12.00
Időmérő: 14.00–15.00
DECEMBER 13., VASÁRNAP
A verseny (55 kör, 305.355 km) rajtja: 14.10

Az első szabadedzésen még Max Verstappen, a másodikon azonban már Valtteri Bottas vezérletével a Mercedes kettőse zárt az élen Abu-Dzabiban. A koronavírus-fertőzés után visszatérő Lewis Hamilton a napfényes gyakorláson fékproblémákkal küzdött, míg a villanyfényben a kormányát kellett többször is kicserélni, összességében azonban pozitívan értékelte a pénteket.

„Nagyon boldog és hálás voltam reggel, hogy újra itt lehetek, és megpróbálhatom erősen befejezni az idényt. Olyan érzés volt, mint az első nap az iskolában. Beletelt némi időbe, hogy újra belerázódjak, és még a második edzés sem volt az igazi, de összességében nem volt rossz. Úgy hiszem, sikerült a program nagy részét elvégeznünk annak ellenére is, hogy majd' negyven percet vesztettünk a fékprobléma miatt. Sok dolgon kellett átmennünk, hogy teszteljünk már a következő évre is. A srácok nagyon keményen dolgoznak már a 2021-es idényre is" – magyarázta a 203 ezredes hátrányban másodikként végző brit, akinek, bár futott Bottas idejénél is jobbat, a köridejét törölték az utolsó kanyarban elkövetett pályakiszélesítése miatt.

A visszatérő Hamilton aztán kitért arra is, milyen érzés volt pályafutása során először kihagyni egy versenyt, és ejtett néhány szót George Russell mercedeses bemutatkozásáról is.

„George nagyszerű munkát végzett, ezt mindenki tudja. Számomra kicsit furcsa volt a helyzet, hiszen huszonhét éve versenyzem, és soha ezelőtt nem hagytam ki egyetlen futamot sem. Majd egyszer írok erről egy könyvet. Most csak élvezni szeretném a hétvégét, és azt, amit csinálok, mindenki rengeteg dolgozott a gyárban, és hihetetlen megtiszteltetés, hogy velük versenyezhettem idén. Nincs mit bizonyítanunk, s nem érzem, hogy nekem bármit is kellene bizonyítanom, csak jól szeretném érezni magam" – tette hozzá.

TÖBBEN IS BÜNTETÉSRE SZÁMÍTHATNAK

Az már Bahreinben biztossá vált, hogy Charles Leclerc 3 rajthelyes hátrasorolást hoz magával az idényzáróra, de azóta Sergio Pérezzel és Kevin Magnussennel kapcsolatban is kiderült, hogy rajtbüntetésben részesült. Ugyanis mindkét pilóta autójában motorelemeket kellett cserélni, amivel már átlépték az egy évben megengedett mennyiséget, így a szombati időmérőn elért helyezésüktől függetlenül csak a mezőny végéről rajtolhatnak.

A második szabadedzésen aztán Kimi Räikkönen és George Russell erőforrásával is adódott probléma, így nincs kizárva, hogy újabb versenyzőket sújtanak hátrasorolással.

A brit csapattársa, Bottas ugyancsak elégedetten beszélt a szabadedzések után, és elmondta, örül Hamilton visszatérésének.

„Nagyon jó újra egészségesen és fitten látni. Nem volt olyan enyhe lefolyású a betegsége, szóval nagyon örülök a visszatérésének. Ami az autót illeti, azonnal jónak érződött, igaz, még van mit dolgoznunk az egyensúlyon. Nem könnyű megtalálni a megfelelő beállításokat, néhány kanyarban alulkormányzott volt a kocsi, még máshol a hátuljával szenvedtem, de nem vagyunk túl messze a megoldástól, ezt a köridők is megmutatták. A lágy gumikat viszont nem tudtam ma megfelelő működési tartományba hozni, amikor elkezdtem a gyors körömet, egyszerűen nem volt tapadásom. Túl hidegek voltak még, aztán, amikor másodszor próbálkoztam, már túlmelegedtek. Van még dolgunk, a közepes abroncsok viszont jól viselkedtek" – összegzett a finn.

A villanyfényes tréningen harmadik helyen végző Verstappen Hamiltonhoz és Bottashoz hasonlóan nem tudott gyors kört futni a lágy gumin, a holland a pályahatárokra is kitért, pénteken ugyanis nagyon sok versenyzőtől elvették a köridejét a 21-es kanyarban történt pályakiszélesítés okán.

„Meglátom, hogy mit mondanak a többiek a versenyzői megbeszélésen, a péntek azonban mindig a határok feszegetéséről és azok megtalálásáról szól, hogy megértsük, pontosan mennyire is szélesíthetjük ki a pályát. Az időmérőn azonban már sokkal jobban figyel mindenki, szóval nem gondolom, hogy problémát jelentene" – osztotta meg a véleményét a Red Bull-os.

Az első szabadedzésen megtörtént a várva várt bemutatkozás is, hiszen a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick Schumacher hivatalosan is bemutatkozott a Formula–1-ben. A Haasszal többéves szerződést kötő és az F2-es bajnoki címét múlt vasárnap megnyerő német pilóta Kevin Magnussen autóját foglalhatta el az első másfél órában. A Schumacher fiú edzéséről a csapatfőnök, Günther Steiner nyilatkozott.

„Nagyon jól teljesített. Tökéletesen vezetett. Megvolt a sebessége, nem feszítette túl, és elvégezte a megbeszélt programot. Jók voltak a visszajelzései is, és tisztában van azzal, hogy hol veszített idő, ami remek. Először ült F1-es autóban, de nagyszerű munkát végzett. A mérnökökkel is rendben volt a kommunikációja, nagyon tiszteletteljes és jó hangulatban volt" – dicsérte jövő évi pilótáját Steiner.

ABU-DZABI NAGYDÍJ, AZ 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:37.378 átlag: 205.327 km/ó 26 kör
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:37.412 0.034 mp h. 32
3. Esteban Ocon francia Renault 1:38.515 1.137 34
4. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:38.547 1.169 25
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:38.744 1.366 24
6. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:38.831 1.453 25
7. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:38.956 1.578 25
8. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 1:39.150 1.772 27
9. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:39.160 1.782 30
10. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:39.199 1.821 22
11. Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 1:39.330 1.952 27
12. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:39.344 1.966 25
13. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:39.352 1.974 28
14. Sebastian Vettel német Ferrari 1:39.670 2.292 19
15. Robert Kubica lengyel Alfa Romeo-Ferrari 1:39.905 2.527 19
16. George Russell brit Williams-Mercedes 1:40.446 3.068 24
17. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:41.063 3.685 27
18. Mick Schumacher
német
Haas-Ferrari
1:41.235 3.857 23
19. Pietro Fittipaldi brazil Haas-Ferrari 1:44.069 6.691 24
20. Daniel Ricciardo ausztrál Renault idő nélkül 3
ABU-DZABI NAGYDÍJ, A 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:36.276 átlag: 207.677 km/ó 28 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:36.479 0.203 mp h. 30
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:37.046 0.770 30
4. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:37.263 0.987 33
5. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:37.438 1.162 29
6. Esteban Ocon francia Renault 1:37.505 1.229 30
7. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:37.506 1.230 35
8. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:37.508 1.232 31
9. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:37.508 1.232 29
10. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:37.560 1.284 29
11. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 1:37.596 1.320 32
12. Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 1:37.616 1.340 31
13. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:37.900 1.624 32
14. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:38.068 1.792 28
15. Sebastian Vettel német Ferrari 1:38.198 1.922 32
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:38.504 2.228 34
17. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:38.564 2.288 31
18. George Russell brit Williams-Mercedes 1:38.817 2.541 24
19. Pietro Fittipaldi brazil Haas-Ferrari 1:39.027 2.751 25
20. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:39.132 2.856 31
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik