DECEMBER 4., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Russell 54.546 | ||||
2. szabadedzés: 1. Russell 54.713 | ||||
DECEMBER 5., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 54.064 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 53.377 | ||||
DECEMBER 6., VASÁRNAP | ||||
A verseny (87 kör, 307.995 km) rajtja: 18.10 | ||||
A KÖVETKEZŐ, UTOLSÓ FUTAM | ||||
December 13., 14.10 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Max Verstappen vette át a vezetést Bahreinben a harmadik szabadedzésen, és a Red Bull annak ellenére is erősnek tűnt, hogy Valtteri Bottas hibázott a gyors körén, hiszen Alexander Albon a közepes gumikon futott körével hatodikként tudott zárni. A „vörös bikák" legutóbb a 2019-es Brazil Nagydíjon szerezték meg a pole pozíciót, de most úgy tűnt, a koronavírusos Lewis Hamilton távollétében újra esélyük lehet harcba szállni a Mercedes ellen.
A vezérpilóta szerepébe előrelépő Bottasnak ráadásul a hétszeres világbajnokot helyettesítő Russellre is figyelnie kellett, hiszen a fiatal brit mindkét pénteki gyakorláson az élen végzett, és pályafutása során még sohasem kapott ki a kvalifikáción szombaton.
Az időmérő legnagyobb kérdései így azok voltak, hogy Russell vajon tovább tudja-e folytatni a remek szériáját, s hogy a Verstappennek sikerül-e egy év után újra pole pozíciót szereznie.
Az első szakaszban eltérő gumistratégián voltak a csapatok: a Mercedes és az AlphaTauri közepes, a többiek a lágy gumikon próbálkoztak. Az első köröket követően Verstappen állt az élen, a hollandot Sergio Pérez, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz Jr. és Lance Stroll követte az első ötösben, míg a sárga oldalfalú gumikon próbálkozók közül Bottas hatodik, Russell nyolcadik, Danyiil Kvjat kilencedik, míg Gasly a továbbjutó helyeken kívül kezdett, így mindenképpen jönnie kellett a lágyabb abroncsokon.
Azonban nemcsak a francia, hanem a csapattársa, Kvjat, illetve a Mercedes kettőse is úgy határozott, hogy felrakja a piros festésű gumikat, ami jó döntésnek bizonyult, hiszen rohamosan javult a pálya állapota. A vezetést Bottas vette át 53.904-gyel, aminél már senki sem tudott jobbat menni, így a finn végzett az élen a Q1-ben. Mögé Verstappen, Russell, Norris és Gasly sorolt be a top 5-ben, rajtuk kívül továbbment a Ferrari, a Renault és a Racing Point kettőse is, illetve kisebb meglepetésre Antonio Giovinazzi is az Alfa Romeóval, míg az utolsó továbbjutó helyet Albon csípte el a Red Bull-lal.
Kiesett: Kevin Magnussen, Nicholas Latifi, a Williamsban Russell helyére beugró Jack Aitken, Räikkönen és a múlt vasárnap horrorisztikus balesetet szenvedő Romain Grosjeant helyettesítő Pietro Fittipaldi, akinek az autójában motorelemeket is kellett cserélni, így egyébként is a mezőny végéről indulhatott volna Bahreinben.
A második szakaszban a Mercedes, a Renault, a Ferrari és Verstappen próbálkozott a közepes gumikon, míg a többiek a lágy mellett tették le a voksukat. Az első köröket követően Pérez vezette a listát 53.787-tel, a mexikóit Bottas, Sainz, Russell, Lance Stroll, Verstappen, Albon, Ricciardo és Ocon követte az első tízesben. A két Ferrari tehát kieső helyen állt, ám a maranellóiak ennek ellenére a fehér oldalfalú abroncsokon küldték ki Leclerc-t az újabb próbára.
A monacóinak a hatodik helyre sikerült feljönnie, amivel Ocont ütötte ki a top 10-ből, s mivel Verstappen továbbjutása sem tűnt biztosnak, nagy forgalomra volt kilátás az utolsó percekben.
A hajrában lágyra váltó Verstappen ugrott az élre, a holland 53.647-es kört jegyzett a Red Bull-lal, amivel az első pozícióban zárta a Q2-t. A második Pérez lett, majd Bottas, Sainz, Russell, Leclerc, Stroll, Kvjat, Ricciardo és Gasly érkezett a továbbjutó helyeken.
A top 10-ből egyedül az „ezüstnyilak" érték el a leggyorsabb körüket a közepesen, így Bottas és Russell kivételével a többi továbbjutó pilóta a lágyon startolhat vasárnap.
Kiesett: Ocon, nagy meglepetésre Albon, Vettel, Giovinazzi és Norris.
A harmadik szakaszt Verstappen nyitotta az élen, ám mivel a Mercedesek használt lágyakon próbálkoztak először, nagy tűzijátékra volt kilátás az időmérő végén. Az utolsó percekben Leclerc azonban már nem hajtott pályára, miután parádés kört jegyzett a Ferrarival, és elfoglalta a második pozíciót. A monacói végül nem bukott sok helyet, hiszen egyedül a Mercedes kettőse tudta megelőzni – a német team ráadásul el is foglalta az első rajtsort.
A pole pozíciót nagy csatában Bottas kaparintotta meg 53.377-es körrel, míg a második Russell lett 26 ezredes hátránnyal! A fiatal brit tehát hiába kapott ki először a csapattársától a kvalifikáción, remekül kezdett a Mercedesszel, és pályafutása során először indulhat az első sorból. A Mercedeseket Verstappen követte a harmadik helyen, a lemaradása 56 ezred volt, míg a negyedik Leclerc lett a Ferrarival.
A monacói mögött Pérez, Kvjat, Ricciardo, Sainz, Gasly és Stroll egészítette ki az első tízes sorát.
Folytatás vasárnap 18 óra 10 perckor a versennyel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 53.377 | átlag: 238.956 km/ó |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 53.403 | 0.026 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 53.433 | 0.056 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 53.613 | 0.236 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 53.790 | 0.413 |
6. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 53.906 | 0.529 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 53.957 | 0.580 |
8. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 54.010 | 0.633 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 54.154 | 0.777 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 54.200 | 0.823 |
11. | Esteban Ocon | francia | Renault | 53.995 | 0.348 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 54.026 | 0.379 |
13. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 54.175 | 0.528 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 54.377 | 0.730 |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 54.693 | 1.046 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 54.705 | 0.801 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 54.796 | 0.892 |
18. | Jack Aitken | brit | Williams-Mercedes | 54.892 | 0.988 |
19. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 54.963 | 1.059 |
20. | Pietro Fittipaldi | brazil | Haas-Ferrari | 55.426 | 1.522 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 53.904 | 1. | Verstappen | 53.647 |
2. | Verstappen | 54.037 | 2. | Pérez | 53.787 |
3. | Russell | 54.160 | 3. | Bottas | 53.803 |
4. | Norris | 54.194 | 4. | Sainz | 53.818 |
5. | Gasly | 54.207 | 5. | Russell | 53.819 |
6. | Pérez | 54.236 | 6. | Leclerc | 53.825 |
7. | Leclerc | 54.249 | 7. | Stroll | 53.840 |
8. | Vettel | 54.301 | 8. | Kvjat | 53.856 |
9. | Ocon | 54.309 | 9. | Ricciardo | 53.871 |
10. | Kvjat | 54.346 | 10. | Gasly | 53.941 |
11. | Ricciardo | 54.388 | 11. | Ocon | 53.995 |
12. | Sainz | 54.450 | 12. | Albon | 54.026 |
13. | Giovinazzi | 54.523 | 13. | Vettel | 54.175 |
14. | Stroll | 54.595 | 14. | Giovinazzi | 54.377 |
15. | Albon | 54.620 | 15. | Norris | 54.693 |
16. | Magnussen | 54.705 | |||
17. | Latifi | 54.796 | |||
18. | Aitken | 54.892 | |||
19. | Räikkönen | 54.963 | |||
20. | Fittipaldi | 55.426 |