A Williams 2014 óta használja a Mercedes erőforrásait, azonban eddig tradicionálisan maga tervezte és gyártotta le a váltóit. Ez a jövőben változik, hiszen a grove-i alakulat a 2022-es idénytől szorosabbra fűzi az együttműködését a német gárdával, amelynek a váltója mellett a hidraulikus rendszerét is használni fogja. Ezáltal a Williams a jövőben hatékonyabb tervezési és gyártási folyamatokat vezethet be a grove-i központjában, ahol az autó többi alkatrészét továbbra is maga készíti el.
„Örömmel látom, hogy a Mercedesszel folytatott nagyszerű együttműködésünk túlmutat a motorbeszállítói partnerségen. A Williams független csapat, azonban a Formula–1 folyamatosan fejlődik, és csapatként gyorsan kell reagálnunk a változásokra, hogy a lehető legjobb helyzetet teremtsük meg ahhoz, hogy versenyképesek lehessünk a pályán. A Mercedesszel kötött hosszú távú megállapodás egy pozitív lépés, és része a jövőbeni stratégiai céljainknak, miközben a tervezési és a gyártási folyamatok továbbra is házon belül zajlanak majd" – fogalmazott a Williams csapatvezetője, Simon Roberts.
„Örülök, hogy az új egyezség nyomán szorosabbra fűztük a technikai együttműködésünket a Williamsszel. A Williams szempontjából érthető döntés, hogy a teljes hajtásláncot átveszi, hiszen 2014 óta használja az erőforrásunkat, míg nekünk gazdaságilag kifizetődő ellátni egy másik csapatot az új szabályok szerint. Ez olyan projekt, amelyről már jó ideje egyeztettünk a Williamsszel, és örülök, hogy sikerült megvalósítani" – tette hozzá a Mercedes ügyvezető igazgatója és csapatfőnöke, Toto Wolff.
A grove-iak lépése tehát logikus, azonban kissé váratlan azt követően, hogy Roberts még karácsony előtt kijelentette, a Williams nem akar B-csapattá válni.