A csapatok közül harmadikként az Alfa Romeo mutatta be az idei autóját, a C41-est, annak megújult festéséről azonban már egy nappal korábban lehullt részben a lepel. Az előkészületek során készült, aztán a közösségi oldalra felkerült, majd később törölt képen ugyanis több változást is fel lehetett fedezni: bár a fehér-vörös színkombináció változatlan maradt, a tavaly még fehéren fénylő oldaldoboz teljesen vörösbe borult.
A teljes, inkább a fehéret előtérbe helyező dizájn azonban csak hétfő délben ünnepélyes keretek között mutatkozott be a lengyel fővárosban, a Varsói Nemzeti Színházban, ahová a csapat a hozzá tavaly csatlakozó, s vele az együttműködést meghosszabbító PKN Orlen meghívására érkezett.
A lengyel olajvállalat korábban Robert Kubica személyes szponzora volt, így az Alfa Romeóval kötött megállapodás értelmében a lengyel versenyző láthatja el a harmadik számú pilóta feladatait, s vezetheti az autót többek között a március 12. és 14. között esedékes téli teszt egyik napján, és az idény közben néhány szabadedzésen is.
A két állandó pilóta eközben sorozatban a harmadik évben a mezőnyben rangidős Kimi Räikkönen, illetve Antonio Giovinazzi lesz, míg a kocsikat zsinórban a tizenegyedik idényben fogja Ferrari-erőforrás hajtatni, amitől mindenképpen fejlődést vár a team az előző évi nagy visszaesés után, ha ez nem történik meg, akár az is előfordulhat, hogy új motorbeszállító után néz.
A folytonosság az autó megnevezésénél ugyanakkor megszakadt, hiszen az előző évi kocsi még C39-es néven futott, míg az idei a C41-es kódjelet kapta. Ennek oka, hogy a csapat a C40-es megnevezést az eredetileg a 2021-es nagy szabályváltoztatásokra előkészített gépének szánta, annak fejlesztéseit azonban a koronavírus-járvány miatt le kellett állítani, s a Formula–1 vezetősége úgy határozott, egy évvel elhalasztja a nagy reformot.
Bár az Alfa Romeo tavaly 2019-hez hasonlóan a nyolcadik helyen zárta a konstruktőri bajnokságot, ezúttal mindösszesen 8 pontot szerzett a 48 helyett. A rossz szereplés és a koronavírus-járvány miatti gazdasági visszaesés együttesen meg is tette a hatását, hiszen bár a két névadó főszponzor (Alfa Romeo, Orlen) meghosszabbította az együttműködését a csapattal, nem kevesebb mint nyolc támogató távozott. Ilyen volt többek között a Richard Mille, amely a Ferrarihoz távozott, illetve a Huski Chocolate is, míg az érkezők rövidebb sorát például a Livinguard, az Iqoniq és a hétfőn bejelentett Zadara erősítette.
Ezenfelül a hosszabbítás ellenére az Alfa Romeo Formula–1-es szerepvállalása is egyre bizonytalanabb, hiszen sajtóinformációk szerint a márka érdeklődését felkeltette az elektromos széria, a Formula E. Az istálló így hiába folytatná a legfrissebb hírek szerint a partnerségét a Ferrarival, az olasz autógyártó esetleges kiszállása akár nehéz helyzetbe is hozhatja a hinwilieket, hiszen az alakulatot működtető Sauber AG akár úgy is dönthet, hogy jobb lenne eladni az F1-es csapatát...
Az Alfa Romeo esetleges kiszállása emellett a jövőbeni pilótafelállásra is hatással lehet, hiszen források szerint az olasz autógyártónak köszönhetően kapott újra lehetőséget Giovinazzi, míg a csapat jobban preferálta volna a Ferrari-akadémia egyik fiatal versenyzőjét. Ezeket az értesüléseket támasztja alá az is, hogy a csapatfőnök, Frédéric Vasseur kijelentette, meglepte, hogy nem hozzájuk érkezett a végül a Haasszal szerződést kötő Mick Schumacher.
A team jövője tehát egyelőre bizonytalan, afelől azonban nincs kétség, hogy mindenképpen jobb idényt akar teljesíteni a tavalyinál, amikor sokat szenvedett a hiányzó motorerő, illetve a rossz a gumikezelés miatt. Vasseur az autóbemutatón elárulta, hosszú távú céljuk, hogy visszatérjenek a középmezőny élére, azonban tisztában van vele, ez nem fog egyik napról a másikra megvalósulni.
A technikai igazgató, Jan Monchaux ezköben megerősítette, felhasználható zsetonjaikat az autó elejének átalakítására használták fel, aminek keretén belül megváltozott az autó orr-része, az első szárny, illetve az első felfüggesztés is. A szakember emellett kiemelte, hogy bár az első néhány versenyre készülnek fejlesztésekkel, utána értékelni fogják a helyzetet, hogy érdemes-e újabb módosításokat hozniuk, mivel a 2022-es nagy szabálymódosításokra szánt kocsijukra kell összpontosítaniuk.
A C41-es először pénteken fog pályára hajtani egy filmforgatási nap keretein belül Barcelonában.
Az autóbemutatók sorát a Red Bull folytatja, a „vörös bikák” 2021-es versenygépéről, az RB16B-ről kedden hull le a lepel.
CSAPAT | DÁTUM |
MERCEDES | Március 2. |
FERRARI | Március 10. |
RED BULL-HONDA | Február 23. |
ALPINE | Március 2. |
HAAS-FERRARI | ?? |
MCLAREN-MERCEDES | Bemutatkozott az új McLaren-Mercedes – képek |
ASTON MARTIN-MERCEDES | Március 3. |
ALFA ROMEO-FERRARI | Február 22. |
ALPHATAURI-HONDA | Új külsőt kapott az AlphaTauri 2021-es versenygépe – képek |
WILLIAMS-MERCEDES | Március 5. |