Mint ismert, a Formula–1 a koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés tompítása érdekében 2021-ről 2022-re halasztotta a nagy szabályváltoztatásokat, illetve több elem fejlesztését is befagyasztotta, aminek következményeként az erre az évre szánt konstrukciók alapjaiban megegyeznek az előző évben használtakkal.
A Haas már a tavalyi kiírásban sem hozott túl sok fejlesztést az autójára, az idén azonban ennél is tovább megy, hiszen egyáltalán nem tervezi új elemekkel ellátni a 2021-es gépét, helyette a nagy szabályváltoztatásokra koncentrál. A csapat helyzetét az sem könnyíti, hogy a szigorú járványügyi intézkedések miatt a Ferrari mérnökei nem tudnak Nagy-Britanniába utazni, hogy segítsenek a motor beintegrálásban, így az amerikaiak nem is tudják teljes mértékben összeszerelni a versenygépet.
„Az a cél, hogy visszatérjünk oda, ahol 2018-ban voltunk. Ez az év azonban átmeneti lesz, pontosan ezért a következő héttől már csak a 2022-re szánt autónkkal fogunk foglalkozni a szélcsatornában. Hacsak nincs valami nagy gond, egyáltalán nem módosítunk a 2021-es gépünkön. Az idény végén jó lenne így is magunk mögött tudni legalább az Alfa Romeót és a Williamst, de ez nem lesz egyszerű, hiszen már tavaly is megküzdöttünk velük" – vázolta fel az amerikaiak idei kilátásait a csapatfőnök Günther Steiner, aki rámutatott, egy területen mégis számítanak előrelépésre.
„Az erőforrás határozottan jobb lesz, de persze ez az Alfa Romeo esetében sem lesz másként, így abban bízunk, hogy a Williams ellen elég lesz. Nagyon másban nem is reménykedhetünk, hiszen nagy volt a lemaradásunk tavaly. Nekem már az is siker lenne, ha a versenyzőink sokat tanulnának az év végére, s így 2022-ben már nem hibáznának."
A Haas a kilencedik helyen zárta az előző évi kiírást, autóit az idén két újonc versenyző, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin vezetheti.