Eddig az egész hétvégén magabiztos teljesítményt nyújtott Max Verstappen, aminek a bahreini időmérőn is meglett az eredménye, hiszen a Red Bull holland versenyzője vághat neki az első helyről az idénynyitónak. Verstappen szerint most olyat tapasztalhat meg a csapatnál, amit korábban sosem.
„Eddig az autó nagyon jól működik, egyszerűen élvezet vezetni – mondta a holland, aki a 11. futamgyőzelmére készül. – Amiatt viszont, hogy a szélirány folyamatosan változik, nem könnyű megfelelően beállítani az autót. A pálya hőmérséklete nagyon magas, ezért vigyázni kell, nehogy túlmelegedjenek a hátsó gumik. Szerencsére amikor ezt sikerült megoldanunk, a jó teljesítmény is előjött. Minden tökéletesen működött ezen az időmérőn, így persze nagyon örülök a pole pozíciónak. Az első köröm a Q3-ban nem volt éppen csodás, de tudtam, hogy van még az autóban. Azt sosem tudhatjuk, hogy pontosan mennyi, de végül az egyensúly is megfelelő volt, így kicsit keményebben nyomhattam neki. Egy ilyen szezonkezdet mindig nagyszerű, és ilyet még nem tapasztaltam korábban a Red Bullnál, szóval nagyon örülök neki.”
Verstappen egyébként az időmérő után is elemében volt, és megviccelte az 50. életévet ma betöltő korábbi versenyzőt, David Coulthardot. Erről itt találnakvideót.
A holland versenyző pole-ja természetesen az egész Red Bull számára hatalmas eredmény, amire Helmut Marko, az istálló tanácsadója szerint hét évig vártak.
MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.577 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.997 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 17.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
„Ez nagy megkönnyebbülést jelent – árulta el a szakember. – 2014 óta üldözzük a Mercedest, és amikor hátul vagy, akkor egyre nagyobb kockázatot kell vállalnod. Most viszont megvan az előnyünk, és tudjuk, hol állunk, szóval koncentrálhatunk a további fejlődésre. A pole pozíció nagyon fontos lépés a számunkra. Az az egyetlen módja annak, hogy világbajnokságot nyerjünk, ha kezdettől kellően versenyképesek vagyunk.”
Verstappen új csapattársának, Sergio Péreznek, bár nem sokon múlt, nem sikerült kvalifikálnia magát a Q3-ba. Az időmérő után Marko elárulta, hogy ez nem feltétlenül a mexikói versenyző hibája.
„Azt mondom, hogy hibázott a csapat, amikor nem a lágy gumikon küldte ki. Nem volt kellően biztonságban” – vélekedik Marko.
Néhány másodpercig az első helyen állt Lewis Hamilton a bahreini időmérő leintése után, ám amikor Verstappen is befejezte az utolsó gyors körét, nyilvánvalóvá vált, hogy a Red Bull egy körön szinte verhetetlen ezen a napon. Ezzel a hétszeres világbajnok is tisztában van, de szerinte legalább sokat sikerültfejlődniük a két héttel ezelőtti teszt óta.
„Max nagyon jó munkát végzett, hihetetlenül gyors volt az utolsó körében – mondta Hamilton. – Tényleg mindent beleadtam, de sajnos ez sem volt elég. Persze mindig mehetünk jobban, viszont most úgy érzem, hogy tényleg mindent kihoztam az autóból. Úgy gondolom, nagyon jó munkát végeztünk a teszt és ez a hétvége között. Az aerodinamikai mérnökünk minden információval ellátott minket annak érdekében, hogy közelebb kerüljünk a Red Bullhoz, és valóban nagyon közel is voltunk, legalábbis az időmérőn.”
A harmadik rajtkockából vághat neki a Bahreini GP-nek Valtteri Bottas, aki úgy véli, ha valamikor, akkor most kell igazán együttműködniük Hamiltonnak annak érdekében, hogy legyen esélyük Verstappen és a Red Bull ellen.
„Két autóval szállunk szembe Maxszal, és biztos vagyok abban, hogy ha összefogunk, szép eredményt érhetünk el – fogalmazott Bottas. – Már a szabadedzésen sem volt könnyű dolgunk, hiszen sok gondunk volt az autó egyensúlyával, ami miatt nem éreztem túl kényelmesen magam a volán mögött. Abban reménykedtem, hogy este jobban mehetünk, és kissé jobbak is voltunk, viszont a Q1-ben másodszor is lágy gumikon mentünk ki, ami azt jelentette, hogy elpocsékoltuk az egyik szettet.”
Összesen négy versenyzőt vizsgáltak az időmérő után, aminek hátterében Nyikita Mazepin Q1 legvégén mutatott megforgása állt. Sebastian Vettel mellett Esteban Ocon, Lance Stroll és George Russell kapcsán vetődött fel a gyanú, hogy talán nem lassítottak le kellően a sárga zászló lengetésekor, ám a vizsgálat során kiderült, valójában egyikük sem ment túl gyorsan, így senkire sem róttak ki büntetést a sportfelügyelők. |
Már a Q1 végén véget ért a kvalifikáció Sebastian Vettel számára, aki csak a 18. helyről vághat neki első versenyének az Aston Martin színeiben. A négyszeres világbajnok számára nagyon rosszul jött, hogy Nyikita Mazepin megforgott az egyes kanyarban a Q3 legvégén, hiszen a sárga zászló lengetése miatt nem tudott javítani az idején.
„Az segítene rajtam, ha pánikolnék? – tette fel a költői kérdést Vettel. – Nyilván feldúlt és dühös vagyok, amiért nem sikerült továbbjutnunk, de ezt muszáj elfogadnunk, és meg kell tennünk mindent, hogy megfelelően felkészüljünk a holnapi napra. Úgy érzem, megvolt az esélyünk arra, hogy akár sokkal gyorsabbak legyünk, de aztán problémánk adódott a sárga zászló miatt, ami lehetetlenné tette a továbbjutást. Úgy gondolom, hogy egyébként jól mentem az időmérőn, ami viszont nem annyira pozitív, hogy csak másfél gyors kört teljesítettem. Sok munka vár még ránk, és jobb szezonrajtban reménykedtünk, de végül így alakult.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:28.997 | átlag: 218.919 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.385 | 0.388 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:29.586 | 0.589 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:29.678 | 0.681 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:29.809 | 0.812 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:29.927 | 0.930 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:29.974 | 0.977 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:30.215 | 1.218 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:30.249 | 1.252 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:30.601 | 1.604 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:30.659 | 0.650 |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.708 | 0.699 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:31.203 | 1.194 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.238 | 1.229 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:33.430 | 3.421 |
16. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:31.724 | 1.225 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.936 | 1.437 |
18. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:32.056 | 1.557 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:32.449 | 1.950 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:33.273 | 2.774 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:30.499 | 1. | Sainz | 1'30.009 |
2. | Cunoda | 1:30.607 | 2. | Leclerc | 1'30.010 |
3. | Hamilton | 1:30.617 | 3. | Hamilton | 1'30.085 |
4. | Leclerc | 1:30.691 | 4. | Norris | 1'30.099 |
5. | Ricciardo | 1:30.795 | 5. | Bottas | 1'30.186 |
6. | Gasly | 1:30.848 | 6. | Ricciardo | 1'30.222 |
7. | Alonso | 1:30.863 | 7. | Verstappen | 1'30.318 |
8. | Norris | 1:30.902 | 8. | Gasly | 1'30.513 |
9. | Giovinazzi | 1:30.998 | 9. | Alonso | 1'30.595 |
10. | Pérez | 1:31.165 | 10. | Stroll | 1'30.624 |
11. | Bottas | 1:31.200 | 11. | Pérez | 1'30.659 |
12. | Stroll | 1:31.261 | 12. | Giovinazzi | 1'30.708 |
13. | Russell | 1:31.316 | 13. | Cunoda | 1'31.203 |
14. | Räikkönen | 1:31.547 | 14. | Räikkönen | 1'31.238 |
15. | Sainz | 1:31.653 | 15. | Russell | 1'33.430 |
16. | Ocon | 1:31.724 | |||
17. | Latifi | 1:31.936 | |||
18. | Vettel | 1:32.056 | |||
19. | Schumacher | 1:32.449 | |||
20. | Mazepin | 1:33.273 |