Mint ismert, a Ferrari ellen 2019-ben indult, s az erőforrása szabályosságát firtató vizsgálódások lezárásaként a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) tavaly év elején titkos megállapodást kötött a csapattal, melynek részletei a mai napig ismeretlenek. Egy biztos, a maranellói gárda, illetve a motorját használó partnercsapatok, vagyis az Alfa Romeo és a Haas látványosan visszaestek az egyezséget követően, s a motorerőből származó hátrányukat nem tudták ledolgozni az idény során.
A konstruktőri bajnokság első ötöséből 1980 után 2020-ban újra kiszoruló Ferrari az idei évre újratervezte a hajtásláncát, s az idény előtti kollektív tesztek alapján sikerült előrelépést elérnie. Erről számolt be az Alfa Romeo finn versenyzője, Kimi Räikkönen is, aki úgy érzi, sokkal jobb helyzetben vannak, mint tavaly voltak.
„Meggyőződésem, hogy előreléptek, és a motor jobb lett. Ugyanakkor az ember számít arra, hogy valamennyi motorgyártó fejlődött a tél folyamán. Egy biztos, tavalyhoz képest jobb helyzetben vagyunk. Persze még meg kell várunk, hogy elkezdődjön az éles versenyzés, de ez határozottan előnyös számunkra" – nyilatkozta az első tesztnap délelőttjén különösebb probléma nélkül 63 kört teljesítő finn.
Míg Räikkönen egyértelmű előrelépésről számolt be, a Ferrari monacói pilótája, Charles Leclerc a teszt elején még óvatosan fogalmazott.
„Eddig minden rendben zajlik, de egyelőre nagyon nehéz bármi pontosat mondani. Senki sem fut még a határon, főleg a jelenlegi körülmények között. Még nagyon korán van, de eddig azt kaptuk, mint amit vártunk" – jelentette ki a ferraris.
Az első két tesztnapon a Ferrari 245 kört, míg az Alfa Romeo 256 kört teljesített, előbbi alakulatnál délelőtt Leclerc, délután Carlos Sainz Jr., míg utóbbinál Räikkönen ülhet autóba az utolsó tesztnapon Bahreinben.