Mint ismert, a koronavírus-járvány miatt hozott szabályváltoztatások eredményeként több elem fejlesztését betiltották, bevezették a zsetonrendszert, és a szélcsatorna-használtnak is határt szabtak, így az autók alapjaiban változatlanok maradtak az idei évre. Ugyanakkor a padlólemezt érintő, valamint a leszorítóerőt csökkenteni kívánó módosítások nyomán mégis átrendeződött némileg az erősorrend, hiszen az adatok egyelőre azt támasztották alá, hogy az erősen előredöntött autókoncepciót használó csapatok sokkal kevesebbet vesztettek, mint a kevésbé előredöntött filozófiát követők.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
2. szabadedzés: 14.30–15.30 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
A módosítás tehát a Mercedest és az ő filozófiáját pont tavaly átvevő Aston Martint érintette a legérzékenyebben. A felek már Bahreinben jelezték, érzésük szerint a címvédő alakulat ellen vezették be a szabályokat, illetve azt is megerősítették, ez olyan hendikep, amelyet nem tudnak könnyen ledolgozni, hiszen már az idény előtt homologizálták az elemeket.
A tavaly a konstruktőri tabella harmadik helyén záró, majd az idén Mercedes-erőforrásra váltó McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl azonban csak nevet a panaszokon, szerinte egyik istálló sem tudja igazán megmondani, valóban milyen hatással volt a szabálymódosítás a különböző koncepciókra.
„Csak nevetni tudok ezen. Úgy vélem, egyik csapat sem tudja igazán összehasonlítani egymással a két koncepciót, és azt, hogy az új szabályok miként hatottak az egyikre vagy épp a másikra, hiszen valamennyien azt az alapot használjuk, mint tavaly. Senki sem tudja igazán megmondani, hogy a hatás kisebb vagy nagyobb lenne-e, ha a másik koncepciót használná" – magyarázta a német RTL-nek adott nyilatkozatában, majd kitért a Mercedes helyzetére is.
„Meg kell várni, miként alakul az erősorrend a következő nagydíjakon, de biztos vagyok benne, hogy egy olyan versenyhétvége után, amelyen a Mercedes még így is nyerni tudott, a következő futamon kíméletlenül fog visszavágni" – tette hozzá.