A baleset után mindkét versenyző a másikat hibáztatta, Bottas és Russell is a saját igazát védte.
A Williams pilótája órákkal a futam után is úgy véli, Bottas tett valami olyat, amit nem „illett volna”, ráadásul hatalmas veszélybe sodorta mindkettejüket.
„Van a versenyzők között egy íratlan szabály, amely szerint nem teszel ilyet, mert hihetetlenül veszélyes – mondta Russell. – Teljesen száraz körülmények között talán rendben lett volna, de ebben az esetben kitaszított egy nedves részre, és emiatt már nem tudtam irányítani az autót.
A másik érintett éppen az ellenkező véleményen van, s elárulta, ő hogyan látta az esetet, amely a versenyük végét jelentette.
„Nem tudom, miért írt ilyet, mert egyértelműen az ő hibája volt a baleset – reagált Valtteri Bottas. – Korábban egyáltalán nem láttam őt az egyenesben, majd észrevettem, hogy jobbra húzódott. Ahogyan a felvételeken is láttam, mindig hagytam helyet két autónak a pálya azon részén, és nyilván ő volt az, aki elveszítette az uralmat az autója felett, nekem jött, ez pedig a verseny végét jelentette a számunkra.”
Mindenesetre a futam után a sportfelügyelők mindkét versenyzőt beidézték meghallgatásra, ami után úgy döntöttek, nincs egyértelmű vétkes az eset miatt, így egyiküket sem büntetik.
Az indoklás szerint Bottas mindvégig a száraz pályaívvel párhuzamos vonalon haladt, és elegendő – azaz egy autó szélességnyi – helyet hagyott maga mellett mindkét oldalán. Kiemelik továbbá indoklásukban, hogy egyik pilóta sem tett semmilyen szabályokba ütköző mozdulatot autójával.
A futam után viszont több versenyző is büntetést kapott. A legrosszabbul Kimi Räikkönen járt, akinek az volt a vétke, hogy az újraindítást megelőzően a finn megpördült, s csapata utasítására nem vette vissza a helyét – ahogy ilyen esetekben az az első Safety Car vonaláig megtehető lett volna. Miután nem a volt jó helyen a finn, ezért ilyenkor a boksz utcából kellett volna a mezőny után erednie, ám ezt sem tette meg, s ezért a versenyfelügyelők egy tíz másodperces stop&go büntetéssel sújtotta, ami azt jelenti, hogy 30 másodpercet utólag hozzáírtak az idejéhez. Így a finn a 9. helyett a 13. helyen végzett, s nem szerzett két világbajnoki pontot.
Szintén a futam után büntették Lance Strollt, aki még a 11. körben fejezte be Pierre Gasly előzését a pályahatárok átlépésével, s később nem adta vissza a helyét, ezért pedig öt másodperces időbüntetést, és egy büntetőpontot kapott, így a 7. helyről hátra csúszott egyet.
A Futam után büntették az Alpha Tauri japánját, a 13. helyen célba érő Cunoda Jukit, aki többször, indokolatlanul hagyta el a pályahatárokat, ezért ő is plusz öt másodpercet kapott, valamint neki is felkerült egy büntetőpont a licencére.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 2:02:34.598 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 22.000 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 23.702 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 25.579 mp h. |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 27.036 mp h. |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 51.220 mp h. |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 52.818 mp h. |
8. | Lance Stroll * | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 56.909 mp h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:05.704 p h. |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:06.561 p h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:07.151 p h. |
12. | Cunoda Juki * | japán | AlphaTauri-Honda | 1:13.184 p h. |
13. | Kimi Räikkönen ** | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:34.773 p h. |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 2 kör h. |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
| FELADTÁK | megtett körök | ||
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 30 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 30 | |
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 0 | |
*: 5 másodperces időbüntetés **:30 másodperces időbüntetés |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 1 | 2 | 2 | 1 | 44 |
2. | Max Verstappen | 1 | 2 | 2 | – | 43 |
3. | Lando Norris | – | 1 | 2 | – | 27 |
4. | Charles Leclerc | – | – | 2 | – | 20 |
5. | Valtteri Bottas | – | 1 | 1 | 1 | 16 |
6. | Carlos Sainz | – | – | 2 | – | 14 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | – | 14 |
8. | Sergio Pérez | – | – | 1 | – | 10 |
9. | Pierre Gasly | – | – | 1 | – | 6 |
10. | Lance Stroll | – | – | 2 | – | 5 |
11. | Cunoda Juki | – | – | 1 | – | 2 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 1 | – | 2 |
13. | Fernando Alonso | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 60 |
2. | Red Bull-Honda | 53 |
3. | McLaren-Mercedes | 41 |
4. | Ferrari | 34 |
5. | AlphaTauri-Honda | 8 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 5 |
7. | Alpine-Renault | 3 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 0 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |