Max Verstappen és Lewis Hamilton Bahrein után Imolában is megküzdött egymással, amikor a harmadik helyről induló holland már a rajtot követően felért a pole pozícióból elrugaszkodó brit mellé. A két versenyző össze is ért egymással, és a kerékvetőn átugrató Mercedes első vezetőszárnya is megsérült az incidensben. A felszáradó pályán aztán újra egymásra találhatott volna a két rivális, ám Hamilton még az előtt nagyothibázott a lekörözéseknél, hogy felért volna Verstappenre. A holland ezt követően magabiztos győzelmet aratott, míg a brit a kilencedik helyről kezdhette meg a felzárkózást a piros zászlós szakasz után.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:15.551 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.958 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:14.411 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Norris | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Bár a hétszeres világbajnok egészen a második pozícióig zárkózott fel, az élen közben elhúzó Red Bull-osra már egyáltalán nem tudott fenyegetést jelenteni, így kizárólag annak köszönhetően tudta megtartani a vezetést, hogy a futam hajrájában ő érte el a leggyorsabb kört, s szerezte meg az érte járó pluszpontot.
Hamiltont és Verstappent két nagydíjat követően így egyetlen pont választja el egymástól, s nagy valószínűséggel a folytatásban is szoros csata várható köztük a bajnoki címért. A korábbi Formula–1-es versenyző, Jacques Villeneuve véleménye szerint az már Imolában is érezhető volt, hogy a kockázatvállalástól némileg elszokott Hamiltont hibába is hajszolhatja a gyors Red Bull, és azt is kiemelte, Sergio Pérez érkezése is Verstappen kezére játszhat a folytatásban.
„Izgalmas lesz. Már Imolában is látszott, hogy Lewis némileg elszokott attól, hogy nagy kockázatot vállaljon. Most viszont muszáj lesz neki, mivel az előző évekkel ellentétben egyenrangú ellenfele van, aki egy másik csapatnál versenyez" – kezdte az 1997-ben vb-első pilóta az f1-insider.com-nak adott nyilatkozatában, majd kiemelte, a rajt utáni eset megmutatta, hogy sebezhető a mercedeses.
„Lewisnak vissza kellett volna vennie Max ellen, amint az 1-es kanyarhoz értek, hiszen a külső íven volt. De ő kitartott, és ezzel már az első kanyarban tönkretette a versenyét – mondta, és hozzátette, szerinte ennek az esetnek köze volt Hamilton későbbi kavicságyas kicsúszásához is. – Lewis túl sokat kockáztatott a lekörözéseknél. Kétlem, hogy a korábbi években ilyesmi megtörténhetett volna vele. A piros zászló, amit a csapattársa, Valtteri Bottas váltott ki, megmentette. Nagyon szerencsés volt. De nem hagyatkozhat erre a folytatásban."
Villeneuve azt is elárulta, Verstappen és Hamilton mostani párharca emlékezteti arra, amit ő vívott 1997-ben Michael Schumacherrel.
„Akkoriban én voltam az a fiatalabb kihívó Schumacher számára, akivel most Lewisnak kell megküzdenie. Schumacher nem tudott megbirkózni ezzel a helyzettel. Emellett Heinz-Harald Frentzen akkoriban sokkal jobb és gyorsabb volt, mint Schumacher csapattársa, Eddie Irvine. Heinz-Haraldnak egyszerűen túl sokáig tartott a beilleszkedés a Williamsnél, és ennek volt köszönhető, hogy a csapat hamar beállt mögém. De a támogatása nélkül, különösen anélkül, amit az utolsó futamon nyújtott, nehéz lett volna. Akkor együtt helyeztük nyomás alá Schumachert, Irvine viszont nem igazán játszott szerepet" – idézte fel a bajnoki évét, majd elmondta, Verstappen és a Hamilton versenyfutásában milyen szerepet játszhatnak a csapattársak
„Pérez még új a Red Bullnál, de máris jobb Bottasnál, aki már az ötödik évét tölti a Mercedesnél. Pérez többet segíthet Maxnak, mint Bottas Lewisnak" – zárta a gondolatait a kanadai.