Sergio Pérez már az idény előtt kijelentette, hogy legalább öt versenyre lesz szüksége ahhoz, hogy a legjobbját tudja nyújtani új csapatánál, a Red Bullnál. A mexikói eddig 21 pontot gyűjtött össze szemben Max Verstappen 61 pontjával, s elmondása szerint a korlátozott tesztlehetőség mellett tovább nehezíti a dolgát, hogy vezetési stílusa egyáltalán nem passzol az RB16B-hez.
MÁJUS 7., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.504 | ||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
MÁJUS 8., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
MÁJUS 9., VASÁRNAP | ||||
A verseny (66 kör, 308.424 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 13. | Török Nagydíj, Isztambul |
„Először is hozzá kell szoknom az autó működéséhez. Nagyon kevés pályaidő áll a rendelkezésünkre, hiszen amellett, hogy csökkentették a tesztlehetőséget, a szabadedzések ideje is lerövidült. Minden nagyon gyorsan történik. Nehezebb bizonyos feladatokat elvégezni, amelyekre korábban volt még idő, most csak futunk pár etapot, és vége is a napnak. Ugyanakkor Max személyében nagyon erős referenciapontom van. Ő ugyanis az első szabadedzés kezdetétől fogva száztíz százalékot hoz ki az autóból. Először nekem is erre a szintre kell eljutnom. Nincs értelme, hogy más irányt kövessek, mert csak eltévednék. Szóval nagyon hasonló alapokkal dolgozom, mint a csapattársam" – mondta a Motorsportnak adott nyilatkozatában.
„Bár nem értem el fantasztikus eredményt Portugáliában, jó volt a versenytempóm, ami nagy előrelépés. Azonban ennél is fontosabb, hogy egyre inkább értem a kocsi működését" – tette hozzá a mexikói, aki a RacingNews365-nek azt is elismerte, vezetési stílusa egyáltalán nem passzol az Red Bullhoz.
„Amit korábban csináltam a versenyeken, az ezzel az autóval egyszerűen nem működik. Ez olyan, mintha újrakezdenék egy viadalt, és tudnám, hogyan álljak hozzá, hogyan hozzam ki a maximumot a gumikból, valamint az autóból, de mindezek nagyon különböznek attól, mint amihez eddig szoktam" – magyarázta, és részletesebben felfedte, hogy miben követi a csapattársat.
„Az autók mechanikai és aerodinamikai beállításairól van szó. Köridők tekintetében közel vannak egymáshoz, de az a lényeg, bizonyos területeken miként érik el ezt az időt. Például ott van a sebesség, amit beviszünk a kanyarba. Néhány autónál erre fektetik a hangsúlyt, míg másoknál a tapadásra, valamint a kanyarokból történő kigyorsításra" – tette hozzá.
Pérez a kilencedik helyen zárt a Spanyol Nagydíj első szabadedzésén – 812 ezredet kapott másodikként végző márkatársától.