Bahreinben a verseny hajrájában, Imolában a rajtnál, míg Portugáliában két alkalommal is összecsapott egymással a bajnokság két fő esélyese, Lewis Hamilton és Max Verstappen. A portimaói versenyen először a biztonsági autós újraindítást követően történt pozíciócsere a felek között, amikor a brit lendületet vesztett a vezető Valtteri Bottas mögött, amit a holland azonnal kihasznált, s átvette a második helyet.
ÁPRILIS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:19.648 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:19.837 | ||||
MÁJUS 1., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.489 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:18.348 | ||||
MÁJUS 2., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
„Érdekes volt, mert végig Valtterire összpontosítottam, de egy másodperc töredékére belepillantottam a visszapillantó tükörbe, hogy megnézzem, merre van Max, és Valtteri pont ebben a pillanatban indult el. Nem volt túl jó, ott voltam Valtteri szélárnyékában, és láttam, hogy Max készül mellém vágni, ezért kimentem, és odaadtam neki Vallteri szélárnyékát. Kész idióta voltam! Mindketten előttem voltak, de ez egy nagyszerű pálya, hiszen lehetővé tette számunkra, hogy közel maradjunk egymáshoz az első etapban, és ez az, amit a szurkolók szeretnének látni, és ez az, amire én versenyzőként vágyom. Ráadásul különböző íveket is használhatsz bizonyos kanyarokban, kicsit olyan, mint Austinban, ami egészen elképesztő" – magyarázta Hamilton a futam utáni sajtótájékoztatón.
„Jó volt az újraindításom, nem úgy, mint a rajtom, amit kissé elrontottam, szóval ott nem nagyon tudtam, mit tenni, de később jó volt a csata Lewisszal az 1-es kanyarban. Sikerült a kerékvetőn maradnom, szóval nem kellett visszaadnom a pozíciómat, mint Bahreinben. Aztán nagyon szoros volt hármunk között, próbáltam támadni Valtterit, de nem tudtam elég közel kerülni hozzá az utolsó két kanyarban, valamint a célegyenesben" – emlékezett vissza Verstappen, majd felidézte a második párharcot is, amikor ő követett el kisebb hibát.
„Miközben nyomtam, kicsit megcsúsztam, és bár nem igazán vesztettem sokat vele, Lewis már így is a sarkamban volt, és elkapott engem az 1-es kanyarban. Ezt követően Lewis Valtterire is nyomást helyezett, de én nem tudtam olyan közel maradni hozzá, hogy nyithassam a hátsó szárnyam. Próbáltam én is nyomást helyezni rá, de Lewis aztán megelőzte Valtterit. Ezt követően hosszú körökön keresztül követtem Valtterit DRS-távolságon belül, ami egészen elképesztő volt. Nem nyomtuk padlógázig, de sokkal jobban nyomtuk, mintha csak a gumikat menedzseltünk volna. Eléggé jó volt" – magyarázta a holland.
Több szekértő is azt pedzegette az Emilia-romagnai Nagydíj után, hogy vajon meddig feszítheti a húrt a két versenyező, mielőtt összeütközik a pályán, ám a felek egyáltalán nem tartanak attól, hogy ez megtörténik.
„Igazán klassz volt, különösképpen ha olyan versenyzővel csatázhatsz, akivel feszegetheted a határokat, és tudod, hogy megbízhattok egymásban, miközben nagyon keményen harcoltok. Ez mindig nagyon jó érzés. Az eddigi mindhárom versenyen hagytunk...hogy is mondjam. Igazán szoros volt, de kiszámítható" – juthattak eszébe a hollandnak az imolai események, amikor a startot követően kicsit összeértek egymással.
„Amikor Lewisszel versenyzek, sosem gondolok arra, hogy most ütközni fogunk. Teljes mértékben megbízom Lewisban, és mindig hagyunk egymásnak elegendő helyet" – tette hozzá a Red Bull-os.
„Ez a kölcsönös tiszteleten múlik. Mindketten nagyon-nagyon kemények vagyunk, de sportszerűek. Ettől lesz nagyszerű a versenyzés, és ettől lesznek nagyszerűek a versenyzők. Továbbra is tisztán fogunk küzdeni, a határon, és nem hiszem, hogy bármelyikünk is azt tervezi, hogy az eddigieknél is közelebb kerülünk egymáshoz" – értett egyet a riválissal Hamilton.
A britet arról is kérdezték, milyen érzéssel töltötte el, hogy Verstappen és Bottas is ki tudott állni egy extra kerékcserére, hogy rá tudjon menni a pluszpontot érő leggyorsabb körre.
„Elég jó munkát végeztem már azzal, hogy a harmadik helyről feljöttem az élre. Vannak napok, amikor megéri rizikót vállalni azért a pluszpontért, de a mostani nem ilyen volt. Csak biztosra akartam menni, hogy hazahozom a kocsit, és begyűjtöm a pontokat. Igen, minden egyes pont számít, de először hallottam, hogy Valtteri kiállt, majd azt, hogy Verstappen is, és tudtam, hogy nagyon szoros lesz közöttük. Egy ideig úgy tűnt, hogy Max zsebeli be a pluszpontot, ami némileg rontott volna a remek eredményünkön, de végül nem így alakult" – utalt arra a hétszeres világbajnok, hogy a holland gyors körét pályakiszélesítés miatt törölték, és így Bottas szerezte meg a leggyorsabb körért járó pontot.
Hamilton, Verstappen és Bottas tizenötödik alkalommal osztozott egymással a pódiumon, amivel ők váltak a Formula–1 történetnek legsikeresebb dobogós triójává. A második legsikeresebb hármast Hamilton mellett Sebastian Vettel és Nico Rosberg alkotja – ők tizenégyszer végeztek együtt az első hármasban. |
Három versenyt követően nyolc pont a különbség a bajnoki riválisok között, s a felek arra számítanak, hogy a rekordhosszú idény végéig szoros csatát vívhatnak egymással.
„Ez elképesztően izgalmas, és nagyon motivál a Red Bull elleni harc, nemcsak engem, hanem az egész csapatot is. Ezen a hétvégén talán veszíthettek némi teljesítményt, mert nem hinném, hogy mi fejlődtünk volna az előző verseny óta. De ez nagyszerű, ezért kelünk fel minden nap, hogy harcoljunk, és hogy előhozzuk azt a kis pluszteljesítményt, ami egy nagyszerű ellenféllel szemben szükséges" – kezdte Hamilton, majd hozzátette, úgy érzi, egészen a bajnokság végéig tarthat a csata.
„Nagyon szoros, nagyszerű csata ez a Red Bull és a Mercedes között, egyértelmű, hogy az utolsó versenyig fogjuk hajtani egymást. Szerintem a végén belebetegszünk majd az egymás elleni küzdelembe, olyan sok futam van" – mondta mosolyogva a hétszeres világbajnok.
„Mindenki ezt szeretné látni, beleértve engem is, hiszen az elmúlt években nem voltunk elég közel. Jól indult az idényünk, és bízom benne, hogy ez nem fog változni az idény végéig, mert ez teszi izgalmassá" – mondta Verstappen.
A 2016-os vb-első Nico Rosberg a portimaói versenyt követően kijelentette, Verstappen most kezdi igazán megérteni, milyen jó Hamilton. A holland azonban nem értett egyet a korábbi pilótatárssal, az elmondása szerint pontosan tudja, milyen jó a mercedeses ellenfele.
„Nincs szükségem rá, hogy Nico emlékeztessen arra, milyen jó Lewis. Tisztában vagyok vele, mennyire jó, máskülönben nem nyert volna ennyi bajnoki címet."
Most nincs szabad hétvége, a mezőny egyből Spanyolország felé veszi az irányt, ahol egy évvel ezelőtt Hamilton aratott győzelmet Verstappen és Bottas előtt.