A Mercedes kezdett a legjobban Portimaóban: Valtteri Bottas az első, míg Lewis Hamilton a második szabadedzésen tört az időlista élére, ami mindenképpen biztató kezdés volt az egy körös tempót tekintve a Red Bulltól eddig rendre elmaradó „ezüstnyilak” számára.
ÁPRILIS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:19.648 | ||||
2. szabadedzés:1. Hamilton 1:19.837 | ||||
MÁJUS 1., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő: 16.00–17.00 | ||||
MÁJUS 2., VASÁRNAP | ||||
A verseny (66 kör, 306.826 km) rajtja: 16.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
A nyitó nap eredmények alapján kialakult kép ugyanakkor csalóka volt, hiszen amellett, hogy utólag kiderült, mindkét W12-esen voltak kisebb sérülések, a gyakorlásokon második Max Verstappent több probléma is hátráltatta, vagyis egyik csapat sem mutatta meg a valós pénteki tempóját.
Az élcsapatok versenyzői egyetértettek abban, hogy minden azon fog múlni, melyikük tudja jobban munkára bírni a gumikat csúszós portimaói hullámvasúton, ami tavalyhoz hasonlóan az idén is megnehezíti a 2021-es szabálymódosítások nyomán egyébként is kisebb leszorítóerővel operáló mezőny dolgát.
A konstruktőri tabella harmadik helyét elfoglaló McLaren a vártnál is rosszabbul érezte magát a pályán: Lando Norris és Daniel Ricciardo is az MCL35M-es egyensúlyára panaszkodott, s előbbi még azt sem zárta ki, hogy már a mai időmérő második szakaszában búcsúznak, ha nem sikerül javulniuk.
Erre a pénteken látottak alapján valóban van esély, hiszen a wokingiakat a Ferrari, valamint kisebb meglepetésre az Alpine is megelőzte, ráadásul a korrigált időlistán még az AlphaTauri is maga mögé szorította, vagyis sok munka várt rájuk a harmadik tréning előtt, melynek a legnagyobb kérdése az volt, mely csapatnak sikerül megtalálnia a gumik szempontjából optimális beállítást.
A mezőnyt felhősebb és hűvösebb idő fogadta, ugyanakkor némileg csökkent a szélerősség, ami jó hír volt az egyensúllyal küszködő versenyzők számára. A Haas-pilóták helyzetét ugyanakkor ez sem könnyítette meg, hiszen Mick Schumacher már első percekben bemutatott egy kisebb megforgást.
Az gyakorlás korai szakaszában virtuális biztonsági autós szakasz is érvényben volt egy reklámtábla miatt, de szerencsére nem tartott túl sokáig a korlátozás.
Félidőben Hamilton 1:18.735-tel állt az élen, mögötte 105 ezredes hátránnyal Sergio Pérez következett, majd a továbbra is remek tempót diktáló Charles Leclerc, az RB16B-vel az első körökben némileg küszködő Verstappen, valamint Bottas alkotta az első ötöst, melynek tagjait 46 század választotta el egymástól.
A versenyzők rendre több kört is teljesítettek a gumikon, így fordulhatott elő, hogy Verstappen nyolckörös lágyakon ugrott az élre bő húsz perccel az edzés vége előtt, s az 1:18.545-ös idejét azt követően saját magán kívül már senki sem tudta megjavítani. A Red Bull-os végül 1:18.489-cel zárt az élen, előnye 236 ezred volt Hamilton, 331 ezred Bottas, míg 351 ezred Pérez előtt.
Bár az időeredményeket tekintve sem óriási a különbség, a korrigált idők alapján nagyon szoros csatársa van kilátás a Red Bull és a Mercedes között, ami izgalmas időmérőt vetít előre.
Az első négyest a Portimaóban eddig kimagasló teljesítményt nyújtó Alpine követte, méghozzá Esteban Oconnal a volán mögött, aki mindössze 2 századdal maradt el a „vörös bikák” mexikói versenyzőjétől. Az első tízes sorát eközben Leclerc vezérletével a Ferrari duója, Norris, Pierre Gasly, valamint Kimi Räikkönen egészítette ki, igaz, Fernando Alonso az elvett köre alapján a csapattársa közelében lehetne, így az időmérőn várhatón két Alpine-nal kell számolni a Q3-ban.
Schumacher kisebb meglepetésre a 15. legjobb időt futotta, s csapattársa, valamint a Williams kettőse mellett Sebastian Vettelt is maga mögé tudta utasítani.
Folytatás 16 órakor az időmérővel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:18.489 | átlag: 213.415 km/ó | 21 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.725 | 0.236 mp h. | 21 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.820 | 0.331 | 19 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:18.840 | 0.351 | 25 |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:18.860 | 0.371 | 19 |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.001 | 0.512 | 23 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.050 | 0.561 | 24 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.272 | 0.783 | 18 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:19.374 | 0.885 | 26 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.415 | 0.926 | 26 |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:19.485 | 0.996 | 25 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:19.582 | 1.093 | 19 |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.588 | 1.099 | 23 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:19.949 | 1.460 | 20 |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:20.033 | 1.544 | 22 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.090 | 1.601 | 17 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:20.127 | 1.638 | 18 |
18. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:20.214 | 1.725 | 21 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:20.681 | 2.192 | 19 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:20.690 | 2.201 | 20 |