Világbajnoki éllovasként érkezett meg Max Verstappen Azerbajdzsánba, és a Red Bull pénteki teljesítménye alapján is lehet ok az örömre az osztrák istállónál. Az elégedettség Verstappen nyilatkozatán is látszik, a Red Bullnál ráadásul még arra is volt lehetőség, hogy kísérletezzenek néhány dologgal a második edzésen.
„A teljesítményünket tekintve nagyon jól kezdtük ezt a hétvégét, az autót az első edzésen teljesen megfelelőnek éreztem – emlékezett vissza a tizenkétszeres futamgyőztes. – A második tréningre végrehajtottunk néhány változtatást, hogy megnézzük, lehetnénk-e még jobbak, de szerintem éppen visszaléptünk általuk egy kicsit. Az este megnézzük, milyen irányba kellene elmennünk, ennek ellenére úgy érzem, ez egy jó nap volt a csapat számára. Eddig erősnek tűnünk, és ennek nagyon örülök, aztán majd meglátjuk, mire leszünk képesek holnap.”
Verstappen egyébként valamilyen okból kifolyólag a csapattársa cipőjében teljesítette a nyitó tréninget Bakiban, ám ez sem vett vissza a teljesítményéből.
„Nem igazán volt hatással a dolgokra, persze a méretünk nem egyezik tökéletesen, de így is elég jó volt” – árulta el a holland.
JÚNIUS 4., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:43.184 | ||||
2. szabadedzés: 1. Pérez 1:42.115 | ||||
JÚNIUS 5., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
JÚNIUS 6., VASÁRNAP | ||||
A verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja: 14.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 20., 15.00 | Francia Nagydíj, Paul Ricard | |||
Június 27. 15.00 | Stájer Nagydíj, Spielberg | |||
Július 4., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
Sergio Pérez zárta az élen a második szabadedzést Bakiban, és rendkívül elégedett amiatt, mert úgy véli, végre ráérzett az új autójára. Ennek nyilván a Red Bullnál is örülnek, ám Pérez emlékeztetett arra, hogy a szombati időmérőn még egy tényezőre lesz szükség ahhoz, hogy kellően jó kört rakjon össze.
„Úgy érzem, hogy sikerült sokat fejlődnünk – vélekedik a mexikói. – A monacói verseny után mély elemzéseket végeztünk, és úgy érzem, végre sikerült rájönnöm, hogyan kell vezetni ezt az autót. Úgy gondolom, hogy minden tekintetben ez volt az eddigi legjobb péntekem a szezonban. Mindenképp szoros lesz holnap, és remélhetőleg sikerül összehoznunk egy tiszta kört az időmérőn, mert az rendkívül fontos lesz.”
Nehéz napon van túl a Mercedes. Az első edzésen csak a top tíz végén végzett Lewis Hamilton és Valtteri Bottas, majd a második tréningen még jobban visszacsúsztak a mezőnyben. Hamilton viszont kellően jól érezte magát az autóban, csupán úgy érezte, hogy elérte a négykerekűje határát.
„Őszintén szólva jó napom volt – árulta el a hétszeres világbajnok. – Annyi kört teljesítettem, amennyit szerettünk volna. Egyáltalán nem hibáztam egy kerék kiforgást leszámítva. Úgy éreztem, hogy jól vezettem, de az autót jobbnak éreztem az első edzésen, a másodikon egyszerűen nem volt több benne. Most mindenki kapkodja a fejét a csapatnál, hogy kitalálják, hogyan tudnánk előrelépni. A hosszú etapok jobban mentek. Keményen nyomtam, és egészen a határon mentem, de elértem az autónk korlátját. Vannak területek, ahol gyorsabbnak kellene lennünk, viszont a tapadás sem volt rendben.”
Bár Toto Wolff általában sok időt szentel annak, hogy válaszoljon a versenyhelyszíneken tartózkodó újságírók kérdéseire, a csalódást keltő pénteki nap után egyáltalán nem akart beszélni a csapata teljesítményéről. Wolffot az angol Sky Sports szerette volna meginterjúvolni, ám szó nélkül elment a riporterek mellett. |
Valtteri Bottas szintén nem panaszkodott sokat a pénteki gyakorlások után. Egyelőre nem tudják a Mercedesnél, hogy mi történt velük a mai napon, de Bottas sem érezte annyira rossznak az autót, amilyennek az időeredmények alapján tűnt.
„Természetesen sosem könnyű, ha a top tízen kívül végzünk, főleg, hogy más pályákon megvolt a tempónk – mondta a legutóbbi Azeri GP győztese. – Nem tudom, hogy miért tartunk ott, ahol tartunk, a sebességet tekintve nem sikerült előrelépnünk, sőt, a mai napot elnézve úgy tűnik, hogy visszafelé haladunk. Jónak éreztem a mai napomat, mégsem voltam kellően gyors.”
Mindkét szabadedzést az első négy között zárta Charles Leclerc, aki emiatt magabiztos a folytatást illetően. A Ferrari versenyzője számára igen rosszul végződött az előző, monacói hétvége, és az azerbajdzsáni második gyakorláson is sikerült kissé összetörnie az autóját, ám így is pozitívan csalódott a teljesítményükben.
„Nagyon jól éreztem magam ma az autóban, főleg a fékezést illetően. Talán kicsit túl jól is ment minden, és túl keményen nyomtam a tizenötös kanyarban – utalt a balesetére Leclerc. – De végső soron erre való a szabadedzés, és én is próbáltam megtalálni a határokat. Sokkal jobban mentünk ma, mint arra korábban számítottunk, de ez még csak az első és a második edzés volt. A tempónk biztató, az este még dolgozunk az autón, és remélhetőleg holnap is kellően versenyképesek leszünk.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:43.184 | átlag: 209.439 km/ó | 19 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:43.227 | 0.043 mp. h. | 20 |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:43.521 | 0.337 | 20 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:43.630 | 0.446 | 17 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:43.732 | 0.548 | 25 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:43.757 | 0.573 | 23 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:43.893 | 0.709 | 20 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:43.996 | 0.812 | 20 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:44.777 | 1.593 | 25 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:44.891 | 1.707 | 20 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:44.943 | 1.759 | 18 |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45.092 | 1.908 | 20 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:45.234 | 2.050 | 23 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:45.384 | 2.200 | 25 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:45.415 | 2.231 | 24 |
16. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:45.446 | 2.262 | 23 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:45.452 | 2.268 | 24 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:45.774 | 2.590 | 22 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:46.899 | 3.715 | 20 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:46.945 | 3.761 | 18 |
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:42.115 | átlag: 211.631 km/ó | 22 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:42.216 | 0.101 mp. h. | 23 |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:42.243 | 0.128 | 24 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:42.436 | 0.321 | 22 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:42.534 | 0.419 | 26 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:42.693 | 0.578 | 24 |
7. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:42.941 | 0.826 | 25 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:43.018 | 0.903 | 24 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:43.020 | 0.905 | 23 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:43.130 | 1.015 | 25 |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:43.156 | 1.041 | 24 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:43.220 | 1.105 | 23 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:43.298 | 1.183 | 23 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:43.812 | 1.697 | 21 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:43.881 | 1.766 | 22 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:44.184 | 2.069 | 23 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:44.557 | 2.442 | 24 |
18. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:45.563 | 3.448 | 23 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:46.095 | 3.980 | 12 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:46.983 | 4.868 | 5 |