Az első szabadedzésen még Max Verstappen zárt az élen, s előnye több mint öt tized volt a bajnoki riválisa, Lewis Hamilton előtt, délutánra azonban kisebb meglepetésre fordult a kocka, és a brit vette át az irányítást a Red Bull Ringen. Hiába azonban a kéttizedes előny, a brit korántsem érzi azt, hogy csapatának sikerült ledolgoznia a múlt héten tapasztalt hátrányt, és arra számít, hogy a Red Bull szombaton sokkal gyorsabb lesz.
„Maradt még bennük, nincs semmi kétségem efelől. Ami minket illet, sikerült kicsit javulnunk, de szerintem másfél-két tizeddel továbbra is gyorsabbak nálunk. Hiába tettünk meg kisebb lépéseket előre, ez nem lesz elég ahhoz, hogy ledolgozzuk a hátrányunkat. Bár egy körön jónak érződött az autó, arra számítok, hogy szombatra emelnek a tempón."
JÚLIUS 2., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:05.143 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.523 | ||||
JÚLIUS 3., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
JÚLIUS 4., VASÁRNAP | ||||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Július 18., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | |||
Augusztus 1., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | |||
Augusztus 29., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps |
„Folyamatosan olyan motormóddal mennek, mint amilyen nekünk az időmérőn volt. Megkérdeztem a srácokat, és nem értjük, honnan szedik elő ezt a sebességet. Egészen lenyűgöző, és nekünk nagyon keményen kell dolgoznunk azért, hogy esélyünk legyen felvenni velük a harcot. Biztos vagyok benne, hogy bármekkora is legyen a különbség szombaton, akkora lesz vasárnap is."
„De nyomni fogjuk, hogy olyan kicsire csökkentsük a különbséget, amennyire csak lehetséges. Tudunk még javítani a kocsin éjjel, és szeretném azt hinni, hogy a hosszú etapjaink is rendben voltak. Majd megnézem."
A brit ezt követően kitért az első gyakorlásra is, amelyen nemcsak Verstappentől, hanem a csapattársától, Valtteri Bottastól is jócskán elmaradt. „Kicsit szenvedtem délelőtt, mert több új dologgal is próbálkoztunk, de az autó nem érződött túl jónak. Szóval még több változtatást hajtottunk végre. Most összességében jó az autó, és nem is szeretnénk már olyan sokat módosítani rajta, mert ami nem romlott el, azt ne javítgasd, és valahányszor még tökéletesebbé akarjuk tenni, annál rosszabb lesz, szóval csak keveset fogok változtatni."
A címvédővel egyetértett Bottas is, szerinte túl sok időt már nem tudnak nyerni, így nincs értelme hatalmas módosításokat végrehajtani. „Eléggé jó formában kezdtünk, sokkal jobban, mint egy héttel ezelőtt. Szóval bízom benne, hogy erre tudunk építeni a folytatásban."
Az „ezüstnyilak" csapatfőnöke, Toto Wolff is elégedettebben nyilatkozott, mint egy hete, de ő is azt várja, hogy a „vörös bikák" szombaton gyorsabbak lesznek. „Arra számítok, hogy holnapra feljebb tekerik a motort. De bizonyos kanyarokban sikerült fejlődnünk, ami mindenképpen biztató. Mi kicsit több teljesítményt használtunk, és a mostani körök egész jók voltak, miközben a korábbiakban voltak kisebb hibák."
A második szabadedzésen a két Mercedes mögött záró Verstappen magabiztos, de némileg aggódik a lágy gumik miatt, ami azért is meglepő, mert a tanácsadó, Helmut Marko előzetes pont arról beszélt, hogy a puhább abroncsokon még nagyobb lehet a fölényük a riválissal szemben.
„Egészen gyorsak a lágy gumin. Bár a mi körünk nem volt tökéletes rajta, jól éreztem magam a kocsiban, és minden jónak tűnik. Nincs túl nagy problémánk, szóval arra kell összpontosítanunk, hogy találjunk még némi időt a lágyon, hiszen a közepesen jók voltunk, és a hosszú etapjaink is erősek voltak. Ez a legfontosabb. Izgalmas csatára számítok, hiszen a Mercedes egyértelműen előrelépett valamennyit, a kvalifikáción kiderül. Az a lényeg, hogy a versenyen bírják a lágyabb gumik. Ez nagy kihívás lesz."
Míg Verstappen arról beszélt, fontos lenne, hogy jól működjön a futamon a piros oldalfalú Pirelli, Marko szerint ezt a keveréket nem is fogják használni vasárnap. „Nem viselkedtek olyan jól a lágy gumik, mint amire előzetesen számítottunk. De tudjuk, mi a gond. Ha megnézed a végsebességeket, látszik, hogy a Mercedes feljebb tekerte a motort. Ami minket illet, a hosszú etapon nagyon jók voltunk a közepes abroncsokon, a lágy gumi ugyanakkor egyértelműen nem alternatíva számunkra versenygumiként."
Christian Horner csapatfőnök szerint sem szabad leírni a Mercedest, szerinte ezt pont a Wolff által is említett néhány kör mutatta meg, amikor magasabb teljesítményen dolgozott a német erőforrás. „Nem szabad leírni őket. Tudjuk, hogy az év elejétől fogva gyorsak. És amikor kicsit feljebb tekerték a motort, látszott, hogy nagyon versenyképesek lesznek, szóval nem becsüljük le őket."
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:05.143 | átlag: 238.625 km/ó | 37 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:05.409 | 0.266 mp h. | 33 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:05.431 | 0.288 | 33 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:05.445 | 0.302 | 31 |
5. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:05.474 | 0.331 | 35 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:05.586 | 0.443 | 28 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:05.709 | 0.566 | 32 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:05.726 | 0.583 | 31 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:05.726 | 0.583 | 36 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:05.880 | 0.737 | 28 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:05.980 | 0.837 | 30 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:06.181 | 1.038 | 31 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:06.203 | 1.060 | 30 |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alpine-Renault | 1:06.414 | 1.271 | 29 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:06.444 | 1.301 | 28 |
16. | Callum Ilott | brit | Ferrari | 1:06.564 | 1.421 | 23 |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:06.583 | 1.440 | 29 |
18. | Roy Nissany | izraeli | Williams-Mercedes | 1:06.683 | 1.540 | 34 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:06.978 | 1.835 | 36 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:07.316 | 2.173 | 30 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:04.523 | átlag: 240.918 km/ó | 31 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:04.712 | 0.189 mp h. | 34 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:04.740 | 0.217 | 35 |
4. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:05.139 | 0.616 | 33 |
5. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:05.268 | 0.745 | 37 |
6. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:05.356 | 0.833 | 37 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:05.379 | 0.856 | 38 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:05.393 | 0.870 | 34 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:05.466 | 0.943 | 34 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:05.511 | 0.988 | 32 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:05.516 | 0.993 | 39 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:05.527 | 1.004 | 36 |
13. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:05.620 | 1.097 | 37 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:05.624 | 1.101 | 33 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:05.698 | 1.175 | 32 |
16. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:05.708 | 1.185 | 33 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:05.819 | 1.296 | 36 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:05.911 | 1.388 | 35 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:06.014 | 1.491 | 38 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:06.173 | 1.650 | 35 |