A péntek délutáni első és egyetlen szabadedzés a vb-összetettet 32 ponttal vezető Max Verstappen fölényét hozta, hiszen az új fejlesztéseket bevető Mercedes majd' 8 tizedet kapott Lewis Hamiltonnal a volán mögött. A brit lemaradása aztán az időmérő első szakaszára 25 ezredre csökkent, míg a másodikban jött a fordulat, hiszen 1:26.023-as körrel jelezte, harcba szállna az elsőségért.
JÚLIUS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.035 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:26.134 | ||||
JÚLIUS 17., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Sprintkvalifikáció: 17.30–18.00 | ||||
JÚLIUS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja: 16.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Augusztus 1., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | |||
Augusztus 29., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | |||
Szeptember 5., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort |
A címvédő az első próbálkozásokat követően bő 1 tizeddel vezetett, ám a második gyors körében hibázott, így hiába ért el az első két szektorban abszolút legjobb részidőt, végül nem tudott javítani.
Nem úgy, mint Verstappen, aki némileg faragott a korábbi idején, azonban mivel 75 ezredre így is elmaradt a 44-es számú „ezüstnyíltól", Hamilton megtarthatta a vezetést, így ő várhatja az élről a szombaton 17 óra 30 perckor kezdődő sprintkvalifikáció rajtját.
A brit az időmérőt követően elárulta, sok időt töltött el a szimulátorban is annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozhassák ki az autóból. „Csütörtökön szimulátoroztam a gyárban, mint ahogyan ma is, hiszen kivételesen szabad volt a délelőttünk, és úgy voltam vele, hogy nem szeretném vesztegetni az időmet. Szóval lefutottuk a magunk első szabadedzését, hogy fejlődhessünk, a lehető legtöbbet hozhassuk ki a kocsiból, és ez ma kifizetődött. Nagyon boldog vagyok!"
„Nem tudom, mit csinált a Red Bull, Nagyon gyorsnak tűnt a gyakorláson, de mi csak a magunk dolgával foglalkoztunk, hogy minél inkább visszazárkózhassunk rá. Nekem jól sikerült az első köröm, míg a második ennél is jobbnak érződött, azonban az utolsó kanyarban elvesztettem a tapadást hátul, szóval nagyon izgultam, amikor átszeltem a célvonalat."
„Láttam a sok szurkolót is a lelátókon, ami eszembe juttatta a 2007-es itteni pole-omat is, nélkülük nem tudtam volna megcsinálni, szóval nagyon hálás vagyok nekik."
Az elmúlt három időmérőn egyaránt leggyorsabb Verstappennek ezúttal meg kellett elégednie a második hellyel. A holland viszont nem csalódott, hiszen úgy érzi, nagyon erős csomag áll a rendelkezésére. „Kissé furcsa érzéseim vannak, hiszen padlógázon nyomtuk, azonban mégsem számít semmit, nincs meg az a pole pozíciós érzés. Majd holnap meglátjuk. Úgy hiszem, nagyon erős a csomagunk, csak néhány apróbb dolgon kell változtatnunk. Még mindig nagyon magabiztos vagyok azt illetően, hogy remek versenyt futhatunk."
„Meg kell néznünk a dolgokat, mert a kocsi összességében nagyon jól kezelhető, ugyanakkor most nagy volt az alulkormányzottság, aminek következtében nem igazán tudtam megtámadni a kanyarokat, mivel meg kellett várnom, hogy betapadjon az autó eleje. Eléggé furcsa volt így vezetni, hiszen nem gondolom, hogy a beállításokkal vagy az első szárnnyal lett volna összefüggésben. Ez van, de még így is nagyon közel voltunk, szóval rendben van."
Az időmérő legnagyobb meglepetését kétségkívül George Russell szolgáltatta, aki két egymást követő alkalommal jutott be a Q3-ba a Williamsszel, és parádés kört összerakva sikerült beékelődnie a két Ferrari és McLaren közé, aminek révén a nyolcadik rajthelyet kaparintotta meg a sprintkvalifikációra.
„Hihetetlen támogatást kaptam, csodálatos érzés. Ez sorozatban a második Q3-as szereplésem a Williamsszel, most igazán lendületben vagyunk. Nagyszerű itt lenni, és látni a sok embert. Az első szabadedzésem pocsékul sikerült, tehát tudtam, hogy az időmérőre előre kell lépnünk, és mi pontosan ezt is tettük. Amikor kimentem a Q1-ben, egyből tudtam, hogy jó helyzetben vagyunk. Teljesen el vagyok ragadtatva. Ráadásul itt van velem a családom is, a 2019-es Abu-dzabi Nagydíj óta először, szóval nagyon jó érzés, hogy ezt előttük vihettem véghez."
„Úgy hiszem, sok versenyző kicsit óvatos lesz, mert vasárnapra jó rajtpozíciót akar szerezni. De mi mindent beleadunk. Ez csak egy újabb verseny, szeretnék előrehaladni, és felvenni a harcot ezekkel a srácokkal, hogy a lehető legjobb rajhelyet sajátíthassam ki vasárnapra. Teljesen szokványos futamként fogom fel (a sprintkvalifikációt), és mindent bele fogok adni."
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:26.134 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:26.209 | 0.075 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:26.328 | 0.194 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:26.828 | 0.694 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:26.844 | 0.710 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.897 | 0.763 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:26.899 | 0.765 |
8. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:26.971 | 0.837 |
9. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:27.007 | 0.873 |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:27.179 | 1.045 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:27.245 | 1.222 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:27.273 | 1.250 |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:27.340 | 1.317 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:27.617 | 1.594 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:27.665 | 1.642 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:28.043 | 1.292 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.062 | 1.311 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:28.254 | 1.503 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:28.738 | 1.987 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:29.051 | 2.300 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:26.751 | 1. | Hamilton | 1:26.023 |
2. | Hamilton | 1:26.786 | 2. | Verstappen | 1:26.315 |
3. | Leclerc | 1:27.051 | 3. | Bottas | 1:26.764 |
4. | Pérez | 1:27.121 | 4. | Sainz | 1:26.848 |
5. | Ricciardo | 1:27.323 | 5. | Leclerc | 1:26.919 |
6. | Sainz | 1:27.337 | 6. | Pérez | 1:27.073 |
7. | Ocon | 1:27.415 | 7. | Russell | 1:27.080 |
8. | Norris | 1:27.444 | 8. | Vettel | 1:27.103 |
9. | Bottas | 1:27.487 | 9. | Ricciardo | 1:27.125 |
10. | Vettel | 1:27.493 | 10. | Norris | 1:27.220 |
11. | Alonso | 1:27.580 | 11. | Alonso | 1:27.245 |
12. | Giovinazzi | 1:27.595 | 12. | Gasly | 1:27.273 |
13. | Gasly | 1:27.600 | 13. | Ocon | 1:27.340 |
14. | Russell | 1:27.671 | 14. | Giovinazzi | 1:27.617 |
15. | Stroll | 1:28.017 | 15. | Stroll | 1:27.665 |
16. | Cunoda | 1:28.043 | |||
17. | Räikkönen | 1:28.062 | |||
18. | Latifi | 1:28.254 | |||
19. | Schumacher | 1:28.738 | |||
20. | Mazepin | 1:29.051 |