A Formula–1 tavalyi szezonjának elejét a versenyek folyamatos elhalasztása és törlése jellemezte, s bár az idén nem ennyire rossz a helyzet, Kanadában, Ausztráliában és Szingapúrban a tervezettekkel ellentétben nem csaphat össze a mezőny ebben az évben sem. Természetesen a világ nagy részén továbbra is jelen lévő koronavírus miatt előfordulhat, hogy az idény második felében ismét módosítani kell a versenynaptáron, emiatt pedig újabb olyan ország jelentkezett be lehetséges helyszínként, amelyben korábban nem fordult meg a királykategória mezőnye.
A Katar fővárosától nem messze fekvő Losail International Circuiten rendezték a MotoGP szezonnyitóját még március végén, ráadásul már korábban is volt némi érdeklődés az F1-es futamrendezés iránt ezen a helyszínen. Arról korábban is megjelentek hírek, hogy a Japán, a Brazil és a Mexikói Nagydíj megrendezése korántsem biztos, és még az is megtörténhet, hogy a márciusi idénynyitó után az ősszel ismét Bahreinben csap össze a mezőny.
Nem sokkal ezután rendeznék egyébként az első Szaúd-arábiai Nagydíjat is, így akár hetekre ebbe a térségbe „költözhet” a királykategória az idény utolsó szakaszában, hiszen a jelenlegi tervek szerint a szezonzáróra Abu-Dzabiban kerül sor.
Az idén mellesleg 23 versenyhétvégét tervezett a Formula–1 vezetősége, és ezt a számot akkor is tartani szeretné, ha valamelyik helyszín visszalép a futamrendezéstől. Csakhogy a versenynaptárban maradó vagy póthelyszínként beugró versenypályák újabb vitákat szülhetnek a csapatok, kifejezetten a Red Bull és a Mercedes között, hiszen nagyon nem mindegy, hogy milyen típusú, így mely autóknak kedvező helyszíneken dől el a világbajnoki címek sorsa.