NEM VEHETIK EL A POLE-T, HA NEM KEZDIK MEG A KÖRÜKET. Talán ez volt Lewis Hamilton taktikája a hungaroringi időmérőn, és ez például Sergio Pérezzel szemben be is vált. Max Verstappen végül el tudott menni egy újabb gyors körre a Q3 legvégén, ám a rajtelsőség így is Hamiltoné lett. NEM VEHETIK EL A POLE-T, HA NEM KEZDIK MEG A KÖRÜKET. Talán ez volt Lewis Hamilton taktikája a hungaroringi időmérőn, és ez például Sergio Pérezzel szemben be is vált. Max Verstappen végül el tudott menni egy újabb gyors körre a Q3 legvégén, ám a rajtelsőség így is Hamiltoné lett.
VÉGRE MEGJÖTT A VÁRVA VÁRT ESŐ. Sokszor hallottuk már idén és a korábbi években is, hogy az adott versenyre megérkezhet az eső, ami felkavarhatja az álló vizet. Csakhogy például Spielbergben is a futamot követően szakadt le az ég. A Hungaroringen azonban már vasárnap éjszaka megérkezett az eső, ami fél órával a rajt előtt ismét rákezdett – előidézve ezzel az izgalmas kezdetet.
BOTTAS, A BOWLINGGOLYÓ. Elmérte a féktávot a még nedves pályán Valtteri Bottas a rajtot követően, és a saját versenye mellett másokénak is azonnal véget vetett. Hamilton világbajnoki esélyeinek segítését tekintve azonban Bottas „tarolt”.
MINDEN IDŐK LEGFURCSÁBB RAJTJA. Miután nagyjából fél órát állt a verseny Bottas „nagytakarítása” után, állórajttal szerették volna újraindítani a versenyt. Erre sor is került, de a rajtrácsra csupán Hamilton állt fel, a többiek a felvezető kör végén behajtottak slick gumikért a bokszutcába, s onnan mentek Hamilton után a startot követően.
Bár azok után, amiket a Mercedes versenyzői műveltek a rajtoknál az elmúlt két futamon, lehet, hogy a többiek egyszerűen nem akartak kockáztatni és például Verstappen, Norris vagy Pérez sorsára jutni.
IGAZI CSAPATMUNKA AZ ALPINE-NÁL. A futamgyőztes Esteban Ocon sokat köszönhet Fernando Alonsónak, amiért hosszú körökön keresztül maga mögött tartotta Hamiltont. Bár Alonsóról korábban az a hír járta, hogy nem éppen erőssége a csapatmunka, ennek az ellenkezőjét bizonyította a Hungaroringen. Nem csoda, hogy Ocon is elmondta a versenyt követően, hogy sokan mennyire tévesen ítélik meg a kétszeres világbajnokot.
A WILLIAMS IS ERŐSEN BEKEZDETT. Miután tavaly pont nélkül zárták az idényt, és az azt megelőző két szezonban is csupán nyolc egységet gyűjtöttek összesen, a 2021-es Magyar Nagydíjról tíz ponttal távozhattak a grove-iak. Nicholas Latifi a nyolcadik, George Russell a kilencedik pozícióban látta meg a kockás zászlót, ráadásul Sebastian Vettel kizárása miatt még előrébb kerültek. Vélhetően az Alpine mellett a Williams volt a másik legboldogabb csapat vasárnap délután a Hungaroringen.
ENNYIT A SIMA VERSENYRŐL. Persze nem bánjuk, hogy annyi olyan dolog történt a Magyar Nagydíjon, amire évek múlva is emlékezni fogunk. Hat kieső rögtön az első kanyarban, Hamilton és Alonso látványos csatái körökön keresztül, Ocon győzelme és Vettel újabb dobogós helyezése – igaz, az utóbbiról végül az Aston Martinnak és a rajongóknak is le kellett mondaniuk. Ez volt eddig az év versenye?
EZT NEHÉZ LESZ REPRODUKÁLNI. A mogyoródi versenyhétvégét megelőzően még mindig téma volt Hamilton és Verstappen ütközése a Brit Nagydíj első köréből. A Red Bull újratárgyalást szeretett volna annak érdekében, hogy Hamilton esetleg szigorúbb büntetést kapjon. Ezt többek között azzal indokolták, hogy új bizonyítékkal tudnak szolgálni arról, mennyire veszélyes volt a Mercedes-pilóta manővere, de mint kiderült, csak bevetették Alexander Albont – aki a Pirellinek tesztelt a silverstone-i hétvégét követően –, hogy rekonstruálja az esetet. Azt viszont, ami a Magyar GP első kanyarjában történt, nehezebb lesz újrajátszania.
1. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | |
2. | Sebastian Vettel* | német | Aston Martin-Mercedes | 1.859 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.736 mp h. |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 15.018 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 15.651 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:03.614 p h. |
7. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:15.803 p h. |
8. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:17.910 p h. |
9. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:19.094 p h. |
10. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.244 p h. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 3 | |
Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 2 | |
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 0 | |
Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 0 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 0 | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin_Mercedes | 0 | |
* a futamot követően kizárták |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 4 | 8 | 11 | 3 | 195 |
2. | Max Verstappen | 5 | 8 | 11 | 4 | 187 |
3. | Lando Norris | - | 3 | 11 | - | 113 |
4. | Valtteri Bottas | - | 6 | 7 | 3 | 108 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 8 | - | 104 |
6. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 9 | - | 83 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 8 | - | 80 |
8. | Pierre Gasly | - | 1 | 8 | 1 | 50 |
9. | Daniel Ricciardo | - | - | 8 | - | 50 |
10. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 6 | - | 39 |
11. | Fernando Alonso | - | - | 8 | - | 38 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 3 | - | 30 |
13. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 18 |
14. | Lance Stroll | - | - | 6 | - | 18 |
15. | Nicholas Latifi | - | - | 1 | - | 6 |
16. | George Russell | - | - | 1 | - | 4 |
17. | Kimi Räikkönen | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 303 |
2. | Red Bull-Honda | 291 |
3. | Ferrari | 163 |
4. | McLaren-Mercedes | 163 |
5. | Alpine-Renault | 77 |
6. | AlphaTauri-Honda | 68 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 48 |
8. | Williams-Mercedes | 10 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 3 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |