Többórányi várakozás és a biztonsági autó mögött megtett néhány kör – amelyből végül egyet tekintenek hivatalosan a futam részének – jellemezte a 2021-es Belga Nagydíjat. A korábbi versenyző, Gerhard Berger szerint akár hagyhatták is volna a mezőnyt versenyezni, de úgy véli, hogy ha túl veszélyesnek tartják az esős futamokat, akkor ne is rendezzenek ilyet.
„Amikor megnézed az újságokban a dobogón készült képeket, tudod, hogy ez így nem helyes – vélekedik a tízszeres futamgyőztes. – Nehéz helyzetben voltak, ezt megértem, de valójában mérlegelniük kellett volna, hogy akarnak-e egyáltalán esős versenyt vagy sem. Amerikában egyszer kijelentették, hogy nem rendeznek NASCAR-versenyt, amikor esik az eső.”
AUGUSZTUS 27., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:45.199 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:44.472 | ||||
AUGUSZTUS 28., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:56.924 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:59.765 | ||||
AUGUSZTUS 29., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Russell, 3. Hamilton | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Szeptember 5., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | |||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | |||
Szeptember 26., 14.00 | Orosz Nagydíj, Szocsi |
„Nekünk viszont jó bukótereink vannak, és ha el lehet vezetni a vizet a pályáról, akkor szerintem lehet versenyezni. A pilótáknak csak el kell venniük a lábukat a gázról, amikor érintik a füvet. A mi időnkben a vezetőség erős volt. Bernie Ecclestone-é volt a döntés, és mindig nagyon világosan beszélt. Pontosan emlékszem, amikor döntött az adelaide-i verseny elindításáról.”
Berger az 1991-es Ausztrál Nagydíjra célzott, amely egészen múlt vasárnapig az F1 történelmének legrövidebb futama volt. A témában mellesleg maga Ecclestone is megszólalt, aki elárulta, mi állt amögött, hogy a mezőnynek meg kellett tennie néhány kört a safety car mögött.
„Nem lehetsz hatással az esőre, de arra igen, hogyan kezeled a helyzetet – mondta el a véleményét a versenyről az F1 korábbi vezetője. – Kijelenthető, hogy most senki sem akart felelősséget vállalni és döntést hozni. Végül aztán mindent rosszul csináltak. Hogyan lehetett az, hogy a mezőny megtett két kört a biztonsági autó mögött, Stefano (Domenicali, a sorozat vezérigazgatója – a szerző) pedig azt mondta, hogy ennek semmi gazdasági vonzata nem volt. Ez nem igaz, hiszen ott vannak a szerződések, amelyek kimondják, hogy ha elkezdődik a verseny, és teljesítik az előírt minimum kört, akkor eleget tettek a szerződésben foglaltaknak. A szervezőnek pedig ki kell fizetnie a futamrendezési jogdíjat.”
„Abból a pénzből, amelyet a jogtulajdonosok azzal a két ostoba körrel kerestek, kompenzálniuk kellene a szurkolókat, akik akár tíz órán keresztül vártak az esőben. Így is bőven maradna nekik a profitból.” – vélekedik Ecclestone.