Lewis Hamilton elsőségével zárult az első zandvoorti szabadedzés, ugyanakkor túl sok következtetést nem lehetett levonni az eredményekből, hiszen a Sebastian Vettel Aston Martinjában meghibásodó Mercedes-erőforrás miatt több mint fél órán keresztül nem volt körözés a pályán.
SZEPTEMBER 3., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:11.500 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:10.902 | ||||
SZEPTEMBER 4., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
SZEPTEMBER 5., VASÁRNAP | ||||
A verseny (72 kör, 306.648 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | |||
Szeptember 26., 14.00 | Orosz Nagydíj, Szocsi | |||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul |
A hosszas várakozás azonban nem szegte a nagy számban kilátogató holland szurkolók kedvét, akik annak is örülhettek, hogy az eleinte leggyorsabb Max Verstappen végül mindössze 97 ezreddel maradt el a fő riválistól.
Jól kezdett a Ferrari is, amely Carlos Sainz Jr. vezérletével a harmadik és a negyedik pozíciót foglalta el, és a Hungaroringen győzedelmeskedő Alpine is magabiztosan nyitott.
A második szabadedzés legnagyobb kérdése az volt, hogyan alakul a különbség a Mercedes és a Red Bull között a folytatásban, illetve, hogy a Ferrari közel tud-e maradni az első kettőshöz, vagy inkább valamelyik rivális közelít hozzá.
A gyakorlás ugyanakkor nem indult zökkenőmentesen: először öt perccel elhalasztották a kezdést, majd miután végre zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, pár perc múlva Hamilton volt kénytelen leparkolni a W12-est, miután motorerőt vesztett. A mentés idejére piros zászlóval meg kellett szakítani a körözést, de szerencsére ezúttal nem kellett olyan sokáig várni, mint az első tréningen.
A körözés végül bő háromnegyed órával a vége előtt folytatódhatott, és ahogyan arra számítani lehetett, szinte a teljes mezőny megrohamozta a pályát. A leggyorsabb körért eleinte Bottas és Verstappen csatározott, ám a holland rendre alulmaradt a finnel szemben.
Félidőben ugyanakkor nem ők, hanem Esteban Ocon állt az élen, és hiába került fel a Mercedesre és a Red Bullra is a piros festésű gumi, Bottas végül 58 ezreddel elmaradt az Alpine-tól, és Verstappen sem állt jól az első szektorban. Igaz, a holland nem tudta befejezni az első gyors körét, miután megint lendült a piros zászló.
Ezúttal Nyikita Mazepin hibázott, és ásta el a Haast a kavicságyban a 11-es kanyarnál, aminek következményeként újabb értékes perceket vesztett a mezőny.
A folytatásban aztán Charles Leclerc vezérletével a Ferrari kettőse ugrott az élre, míg Verstappen maradt Ocon és Bottas mögött, és egészen az ötödik helyig csúszott hátra.
Az első ötös sorrendje már nem is változott a folytatásban, aminek értelmében Leclerc zárt az élen a délutáni gyakorláson. A top 10-et eközben Fernando Alonso, Pierre Gasly, Lando Norris, Antonio Giovinazzi, valamint Vettel egészítette ki, akinek az Aston Martinjába visszakerült még az idény elején használt Mercedes-erőforrás.
Folytatás szombat délben a harmadik szabadedzéssel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:10.902 | átlag: 216.247 km/ó | 29 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:11.056 | 0.154 mp h. | 28 |
3. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:11.074 | 0.172 | 33 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:11.132 | 0.230 | 33 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:11.264 | 0.362 | 28 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:11.280 | 0.378 | 30 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:11.462 | 0.560 | 29 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:11.488 | 0.586 | 27 |
9. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:11.678 | 0.776 | 30 |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:11.713 | 0.811 | 24 |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.911 | 1.009 | 3 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:11.946 | 1.044 | 27 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:12.096 | 1.194 | 31 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:12.136 | 1.234 | 29 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:12.157 | 1.255 | 25 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.206 | 1.304 | 31 |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:12.607 | 1.705 | 31 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:12.610 | 1.708 | 27 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:12.835 | 1.933 | 12 |
20. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:12.855 | 1.953 | 30 |