Noha a mezőny már pénteken letudta az időmérőt, a sprintkvalifikációs lebonyolítás értelmében szombaton is rendeztek szabadedzést Monzában. A csapatok ugyanakkor nem voltak könnyű helyzetben, hiszen már péntek este óta parc fermé szabályok vannak érvényben, így az egyórás gyakorlás során leginkább a hosszabb etapok kaptak főszerepet.
SZEPTEMBER 10., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:20.926 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:19.555 | ||||
SZEPTEMBER 11., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.246 | ||||
Sprintkvalifikácó: 16.30–17.00 | ||||
SZEPTEMBER 12., VASÁRNAP | ||||
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Szeptember 26., 14.00 | Orosz Nagydíj, Szocsi | |||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul | |||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
A versenyzők többsége a közepes gumikon kezdett, de népszerű voltak a lágyak is, míg a keményeket egyedül Bottas használta eleinte. Ami a sorrendet illeti, az első köröket követően Sergio Pérez 1:24.870-es körrel vezetett, míg mögé Pierre Gasly, Nyikita Mazepin, Cunoda Juki éés Lando Norris érkezett az első ötösben.
A két vb-aspiráns ugyanakkor nem siette el a dolgot, hiszen bő negyed óra várakozás után hajtottak ki először a pályára. Max Verstappen és Lewis Hamilton egyaránt a lágy gumin kezdett, előbbi 1:23.895-tel az élre állt, míg utóbbi majd' 1.5 szekundumos lemaradással a negyedik pozíciót foglalta el.
Az első etapok alapján a Red Bull tűnt jobbnak a lágy gumikon, Verstappen előnye majd' egy másodperc volt Hamilton előtt, ugyanakkor úgy tűnt, a Red Bullnál nagyobb a degradáció.
Az edzés harminc percig meglehetősen nyugodt mederben folyt, ám nem sokkal később Carlos Sainz Jr. borzolta a kedélyeket. A spanyol az Ascari kijáratánál csapta falhoz csúnyán a Ferrarit, aminek következtében piros zászlóval azonnal megszakították a körözést.
A mezőny bő húsz perccel a vége előtt kapott újra zöld jelzést, és a mezőny nagy része a lágyon hajtott vissza a pályára. Negyed órával a vége előtt aztán Hamilton 1:23.246-tal vette át a vezetést, míg mögé Bottas zárkózott fel 222 ezredes hátránnyal. A címvédő a gyorsabb kör után aztán azonnal keményre cserélt, amivel a csapat már a vasárnapi versenyre készült elő.
Az élen már nem is változott a helyzet: Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak a második szabadedzésen. Mögötte Bottas, Verstappen, Pérez, Esteban Ocon, Robert Kubica, Antonio Giovinazzi, Fernando Alonso, Pierre Gasly és Lando Norris alkotta az első tízes sorát.
Folytatás 16 óra 30 perckor a sprintkvalifikációval.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.246 | átlag: 250.520 km/ó | 25 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:23.468 | 0.222 mp h. | 24 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:23.662 | 0.416 | 23 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:23.917 | 0.671 | 29 |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:24.263 | 1.017 | 20 |
6. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.280 | 1.034 | 28 |
7. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.502 | 1.256 | 26 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:24.539 | 1.293 | 16 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:24.654 | 1.408 | 24 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.665 | 1.419 | 27 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:24.770 | 1.524 | 21 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:24.774 | 1.528 | 24 |
13. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:24.805 | 1.559 | 23 |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:25.083 | 1.837 | 22 |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:25.422 | 2.176 | 32 |
16. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:25.729 | 2.483 | 23 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:25.763 | 2.517 | 28 |
18. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:25.935 | 2.689 | 28 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:26.012 | 2.766 | 25 |
20. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:26.124 | 2.878 | 14 |