Valtteri Bottas magabiztos vezetéssel szerezte meg idei első sikerét az esős Isztambulban, ráadásul az övé volt a versenyen futott leggyorsabb kör is, aminek eredményeként bezsebelte a maximálisan megszerezhető 26 pontot. A finn ennek megfelelően meglehetősen elégedetten nyilatkozott a leintés után, és elmondta, úgy érzi, pályafutása egyik legjobb teljesítményét nyújtotta vasárnap.
OKTÓBER 8., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.178 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.804 | ||||
OKTÓBER 9., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Gasly 1:30.447 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:22.998 | ||||
OKTÓBER 10., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Bottas, 2. Verstappen, 3. Pérez | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo |
„Ami engem illet, úgy érzem, karrierem egyik legjobb versenyét futottam. Eltekintve attól az egyetlen megcsúszástól, mindent az irányításom alatt tudtam tartani. Ahogyan a rajt előtt is mondtam, az autó jól viselkedett a váltakozó körülmények között is, így végig magabiztos lehettem. Nem volt könnyű eldönteni, hogy mi a megfelelő stratégia, mikor lenne érdemes kiállni, és milyen gumit kellene feltenni, szóval nagyon örülök, hogy végre minden simán ment a számomra. Amikor csak egy száraz ív van, könnyű megcsúszni, szóval végig összpontosítanom kellett. Nehéz verseny volt, és úgy hiszem, jól megérdemelt győzelmet arattam.”
Másodikként Max Verstappen látta meg a kockás zászlót, aminek révén visszavette a vezetést az egyéni vb-összetettben a Törökországban ötödikként végző Hamilton előtt – a holland előnye hat pont hat versennyel a vége előtt.
„Nem volt könnyű, az aszfaltcsík elég csúszós volt, szóval az egész verseny a gumik menedzseléséről szólt, és nem igazán tudtuk nyomni. Valtteri jobb tempót diktált nálunk, és úgy tűnt, az abroncsokkal is jobban bánik, mint mi, de örülök a második helynek, hiszen ilyen körülmények között hamar hátul találhatod magad. Szóval összességében elégedett vagyok.”
A dobogó alsó fokára Sergio Pérez állhatott fel, aki a Hamilton ellen bemutatott remek védekezésének is köszönhetően tudott a top 3-ban zárni.
„Elég intenzív versenyem volt, Lewisszal és Charles-lal is nagyot csatáztam. Nem igazán tudtuk, mi lesz a gumikkal, így minden arról szólt, hogy a megfelelő időben emelj a tempón. Emellett nagyon nehéz volt az abroncsokat is menedzselni, hiszen folyamatosan kiestek a működési tartományból.”
A tízhelyes motorbüntetése után a versenyt a 11. helyről megkezdő Lewis Hamilton ötödikként szelte át a célvonalat úgy, hogy a hajrában a harmadik pozícióban is haladt, és úgy tűnt, van esélye megtartani a dobogós helyezést. A Mercedes azonban az 51. körben meggyőzte a kerékcserét egyáltalán nem támogató Hamiltont a kiállásról, ami után a versenyző már nem tudott előrelépni, sőt eleinte szenvedett is a friss köztes esőgumikon.
„Csak most szálltam ki az autóból, szóval nem áll a rendelkezésemre minden információ. Úgy érzem, kint kellett volna maradnom. Az ösztönöm azt súgta, hogy kint kell maradnom, és hallgatnom kellett volna rá. Most frusztrál, hogy nem tettem. De csapatjátékos vagyok, szóval a lehető legtöbbet hoztam ki a kapott eszközeimből.”
„A gumik teljesen kopaszok lettek, és nem tudhattad, meddig tudsz elmenni rajtuk. Határozottan aggódtak, hogy ki fogják-e bírni. De közben nem is voltunk túl gyorsak a végén, kevés volt a tapadás, és nem igazán tudom, miért. Aztán hirtelen már nem volt olyan rossz a tempónk, de így is vesztettem kicsit a mögöttem haladókkal szemben.”
„Utólag azt mondom, hogy kint kellett volna maradnom, vagy jóval korábban kellett volna kiállnom. Amikor már csak nyolc kör van hátra, nincs időd átmenni a gumik szemcsésedési fázisán egy száradó pályán. Ráadásul miközben én keresztülmentem ezen a csúszkálós időszakon, majdnem elvesztettem egy újabb pozíciót is.Kissé frusztráló, de ez van.”
„Jó érzés volt a harmadik pozícióban haladni, és úgy voltam vele, hogy meg tudom tartani, és ez nagyszerű eredmény a tizenegyedik helyről rajtolva. Az ötödik nem ilyen jó, de lehetne rosszabb is.”
Noha Hamilton érezhetően nem volt elégedett a stratégiával, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff kiállt a döntésük mellett. „Eléggé érdekes volt. Noha a köztes esőgumik már eléggé ijesztően festettek, úgy éreztük, talán kihúzhatjuk a pályán, és megtarthatjuk a harmadik helyet, vagy ha jobban felszárad, akkor slickekre válthatunk a végén. Szóval választanunk kellett, hogy konzervatívok leszünk, és a pályán vívunk meg Pérezzel és Leclerc-rel a harmadik helyért, vagy kockáztatunk, aztán nyerünk, vagy harmadikok leszünk.”
„Aztán láttuk, hogy Leclerc időt veszít, és Lewis is elkezdett lassulni. Ekkor vált világossá, hogy nem fogjuk kihúzni a végéig. Jobban jártunk volna, ha előbb állunk ki. Mérlegeltünk. Az autóban ülve ő nyilván nem látja, mennyire esett vissza a tempója, és azt sem tudhatta, hogy Leclerc mennyit lassult. Ha nem álltunk volna ki, akkor mindenképpen megelőzte volna őt Gasly.”
„A helyes döntés valószínűleg az lett volna, ha nagyon konzervatívak vagyunk, és akkor állunk ki, amikor mindenki más. Akkor Pérez, és talán Leclerc mögé jöttünk volna vissza, de utána megküzdhettünk volna velük a pályán a harmadik helyért. Ez lett volna a helyes döntés, de utólag könnyű ezt mondani.”
„Lesz elég időnk vitatkozni most is, és a hazaúton is, de sosem volt problémánk ezzel. Egyértelmű, hogy az autóban ülve korlátozott mennyiségű információ áll a rendelkezésedre, és összességében szerintem megérte megpróbálni.”
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | ||
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 14.584 mp h. | |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 33.471 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 37.814 mp h. | |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 41.812 mp h. | |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 44.292 mp h. | |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 47.213 mp h. | |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 51.526 mp h. | |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:22.018 p h. | |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
18. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 6 | 12 | 15 | 4 | 262.5 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 11 | 14 | 4 | 256.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 9 | 11 | 4 | 177 |
4. | Lando Norris | - | 4 | 14 | 1 | 145 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 3 | 12 | - | 135 |
6. | Carlos Sainz Jr. | - | 3 | 13 | - | 116.5 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 12 | - | 116 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 11 | - | 95 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 11 | 1 | 74 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 11 | - | 58 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 10 | 1 | 46 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 4 | 1 | 35 |
13. | Lance Stroll | - | - | 8 | - | 26 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 18 |
15. | George Russell | - | - | 4 | 1 | 16 |
16. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
17. | Kimi Räikkönen | - | - | 3 | - | 6 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 433.5 |
2. | Red Bull-Honda | 397.5 |
3. | McLaren-Mercedes | 240 |
4. | Ferrari | 232.5 |
5. | Alpine-Renault | 104 |
6. | AlphaTauri-Honda | 92 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 61 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 7 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |