OKTÓBER 8., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 10.30–11.30 | ||||
2. szabadedzés: 14.00–15.00 | ||||
OKTÓBER 9., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
OKTÓBER 10., VASÁRNAP | ||||
A verseny (58 kör, 309.396 km) rajtja: 14.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo |
A rendkívül izgalmasan végződő Orosz Nagydíj végén Lewis Hamilton átvette a vezetést a pontversenyben, ám míg két hete legnagyobb riválisa, Max Verstappen és a Red Bull úgy lett második, hogy bevállalta a motorcserét és a mezőny végéről zárkózott fel, a brit világbajnok kivárt…
A Török Nagydíj előtti napokban kulcskérdésnek tűnt, a Mercedes meddig halogathatja még a motorcserét. A sajtóhírek arról szóltak, a versenyen való meghibásodás és így Hamilton kiesésének kockázata mellett az is nagy fejtörést okozott a címvédőnél, hogy a jelenleg használt belső égésű motorjaik a korábbi generációknál nagyobb teljesítményvesztést mutatnak elhúzódó futásmennyiségnél.
A jelenlegi F1-es szabályok szerint egy-egy pilóta idényenként három hajtásláncot használhat (el) büntetés nélkül. Hamilton első motorja, mintegy 5000 kilométer után a zandvoorti második szabadedzésen esett ki a körforgásból. Azóta a maradék két motort váltogatták az autóban, az egyik Azerbajdzsán, a másik Belgium óta teljesít szolgálatot, és ha nem vetnek be egy újabb, negyedik erőforrást, úgy mintegy 4000 kilométert futottak volna az idényben darabonként.
Lewis Hamilton előnye két pont Verstappennel szemben 15 futam után. A 2021-es F1-es szezonban Törökországgal együtt még hét versenyt terveznek megtartani.
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 5 | 11 | 13 | 4 | 246.5 |
2. | Max Verstappen | 6 | 11 | 14 | 4 | 244.5 |
3. | Valtteri Bottas | - | 8 | 10 | 3 | 151 |
4. | Lando Norris | - | 4 | 13 | 1 | 139 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 11 | - | 120 |
6. | Carlos Sainz Jr. | - | 3 | 12 | - | 112.5 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 11 | - | 104 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 11 | - | 95 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 10 | 1 | 66 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 11 | - | 58 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 9 | 1 | 45 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 4 | 1 | 35 |
13. | Lance Stroll | - | - | 7 | - | 24 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 18 |
15. | George Russell | - | - | 4 | 1 | 16 |
16. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
17. | Kimi Räikkönen | - | - | 3 | - | 6 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 397.5 |
2. | Red Bull-Honda | 364.5 |
3. | McLaren-Mercedes | 234 |
4. | Ferrari | 216.5 |
5. | Alpine-Renault | 103 |
6. | AlphaTauri-Honda | 84 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 59 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 7 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |