HIÁNYOZNI FOGNAK RÄIKKÖNEN RÁDIÓZÁSAI. Az isztambuli második szabadedzésen a központba kerültek a furcsa rádióbeszélgetések, ugyanis mielőtt Pierre Gasly azt közölte a csapatával, hogy nem elég hosszú a karja ahhoz, hogy bevegye a kanyart a kormányával, Kimi Räikkönen az itatórendszerére panaszkodott hosszasan. A finn versenyző frusztráltan vitatkozott a csapatádión, amiért az Alfa Romeónál nem éppen tökéletesen állították be a rendszert, és ennek következtében szivárgott belőle a folyadék. A Formula–1-et az idény végén elhagyó Räikkönen nélkül a rádiózások sem lesznek majd ugyanolyanok... HIÁNYOZNI FOGNAK RÄIKKÖNEN RÁDIÓZÁSAI. Az isztambuli második szabadedzésen a központba kerültek a furcsa rádióbeszélgetések, ugyanis mielőtt Pierre Gasly azt közölte a csapatával, hogy nem elég hosszú a karja ahhoz, hogy bevegye a kanyart a kormányával, Kimi Räikkönen az itatórendszerére panaszkodott hosszasan. A finn versenyző frusztráltan vitatkozott a csapatádión, amiért az Alfa Romeónál nem éppen tökéletesen állították be a rendszert, és ennek következtében szivárgott belőle a folyadék. A Formula–1-et az idény végén elhagyó Räikkönen nélkül a rádiózások sem lesznek majd ugyanolyanok...
„HA SENKI SEM ELŐZ MEG, TE LESZEL AZ ELSŐ.” Végül is kikezdhetetlen volt Charles Leclerc versenymérnökének a gondolatmenete a futamon, amikor a kerékcsere kihagyását fontolgató versenyző esélyei kerültek szóba a csapatrádión. A szakember ugyanis rávilágított arra, hogy ha Leclerc maga mögött tartja a második helyen érkező versenytársát és a többieket is, összejöhet neki a győzelem.
VERSTAPPEN TEQUILÁBAN FIZETHET A SEGÍTSÉGÉRT. Sergio Pérez Isztambulban azt tette, amit egy, a világbajnoki címért küzdő versenyző csapattársának tennie kell. A mexikói pilóta ugyanis sikeresen maga mögött tartotta Lewis Hamiltont, aki csak ötödikként ért célba, így Verstappen visszavette az első helyet a vb-tabellán. A leintést követő interjúk során Pérez megjegyezte, hogy a csapattársa ezért tartozik neki néhány tequilával, majd Verstappen mosolyogva közölte, hogy ha Pérez ezt kéri a segítségért cserébe, részéről nem gond.
A KILÖKÉS UTÁN JÁR AZ ÖLELÉS. Mick Schumacher F1-es pályafutása legjobb időmérőjét zárta Törökországban, és a versenynek a 14. pozícióból vághatott neki. Csakhogy a futam eleji csatája Fernando Alonsóval igen csúnyán végződött. A kétszeres világbajnokot a rajt után megforgatták, aminek következtében sok helyet veszített, majd amikor a visszazárkózáskor megpróbálta megelőzni Schumachert, összeértek, és a német pilóta kicsúszott. Alonsót már a futam alatt megbüntették a kilökésért, és a leintést követően személyesen kért bocsánatot Schumachertől.
INTERRŐL SLICKRE KERÉKCSERE NÉLKÜL. Esteban Ocon 24 éves rekordot döntött meg a Török Nagydíjon azzal, hogy végigcsinált egy teljes versenytávot egy szett abroncson. Mivel a futam elejétől nedves volt a pálya, a teljes mezőny úgy döntött, hogy az átmeneti esőgumikon rajtol, de a versenyzők közül egyedül az Alpine pilótája kockáztatott azzal, hogy egyszer sem állt ki friss abroncsokért a futam alatt.
Ha néhány tényezőtől eltekintünk, ilyen legutóbb az 1997-es Monacói Nagydíjon történt, amikor Mika Salo a 14. helyről rajtolva ért célba ötödikként úgy, hogy nem járt a bokszutcában. Ocon rekordját beárnyékoló tényező lehet az, amikor a 2005-ös idényben betiltották a futam alatti kerékcseréket, illetve éppen az idei belgiumi „verseny”, amelyen a pilóták olyan kevés kört tettek meg, hogy senkinek sem volt szüksége kerékcserére. Ocon tette egyébként kicsit sem volt kockázatmentes, és kissé sokkoló látni, hogyan néztek ki az abroncsai az 58 kör végén.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | ||
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 14.584 mp h. | |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 33.471 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 37.814 mp h. | |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 41.812 mp h. | |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 44.292 mp h. | |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 47.213 mp h. | |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 51.526 mp h. | |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:22.018 p h. | |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
18. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 6 | 12 | 15 | 4 | 262.5 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 11 | 14 | 4 | 256.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 9 | 11 | 4 | 177 |
4. | Lando Norris | - | 4 | 14 | 1 | 145 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 3 | 12 | - | 135 |
6. | Carlos Sainz Jr. | - | 3 | 13 | - | 116.5 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 12 | - | 116 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 11 | - | 95 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 11 | 1 | 74 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 11 | - | 58 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 10 | 1 | 46 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 4 | 1 | 35 |
13. | Lance Stroll | - | - | 8 | - | 26 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 18 |
15. | George Russell | - | - | 4 | 1 | 16 |
16. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
17. | Kimi Räikkönen | - | - | 3 | - | 6 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 433.5 |
2. | Red Bull-Honda | 397.5 |
3. | McLaren-Mercedes | 240 |
4. | Ferrari | 232.5 |
5. | Alpine-Renault | 104 |
6. | AlphaTauri-Honda | 92 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 61 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 7 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |